Loading...
dk

Lakfejl | Tesla Forum

Silden
Silden Feb 20 '19

Jeg har lige opdaget to steder på min frontklap, hvor lakken er begyndt at svulme op. Så vidt jeg kan se på Tesla garantibestemmelser, er der ikke noget hjælp at hente her.

Jeg har snakket med en lokal lakmand, som mener han kan lave det for 1.500, men der vil være et par skygger efterfølgende. Alternativt skal hele frontklappen males, og hans anbefaling vil være at tage forskærmene med, da "harlekineffekten" er meget mere synlig på vandrette flader. Pris ca. 5.000. Jeg overvejer lidt at få den folieret - så kunne den også skifte farve, og så kunne man i hvert fald være lidt mere ligeglad om der var harlekin inden under folien . Er der nogen der kan anbefale noget - eksempelvis et folieværksted på Sydsjælland?

Venlig hilsen

Silden

KimT
KimT Feb 20 '19

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/4381?language_id=1

Tror at højtryksrens/damprens er med til at få den til at boble op.

Silden
Silden Feb 20 '19

Tak for linket. Den har snart kørt 200.000km, så den har en del (10-15) stenslag på frontklappen. Ganske som du oplevede, er det gået ret stærkt. For en uge siden var der ikke nogen steder der boblede. Nu er der to - begge områder på størrelse med en lillefingernegl.

Har ikke højtryks- eller damprenset.

Er der nogen der har folieanbefalinger?

Venlig hilsen

Silden

PeterE
PeterE Feb 20 '19
Folie eller dip hvis du alligevel vil prøve noget nyt, bare husk at få det udbedret så det ikke vokser videre uden overfladen.