Loading...
dk

Vindstøj ved høje(re) hastigheder | Tesla Forum

Magnus
Magnus Feb 22 '19

Til alle jer der som mig har fået jeres nye og fantastiske Model 3 samt jer som de kommende dage og uger vil modtage jeres, vil jeg stille et spørgsmål til hvorvidt i oplever særlig støj fra vinduerne når i kører? Jeg ved at det er et kendt problem med TM3 men ved ikke hvor udbredt det er eller hvor stor en succés man kan forvente at have ved at bede Tesla om at udbedre det.

Personligt så jeg ved levering at gummilisten ved forruden på passagersiden stak ca. 1½cm op i den ene kant og spurgte DES om dette, hvortil han svarede at Tesla var gode til at lave elbiler, men jeg skulle ikke forvente Mercedes / Audi "attention to detail" i forbindelse med samlingen af bilen. Vidste ikke helt hvad jeg skulle sige til dette da jeg personligt føler at jeg har givet mange penge (~500.000 kr) for bilen og derfor godt kan forvente at den er samlet ordentligt..

Springer fremt til første køretur, hvor det hurtigt bliver åbenlyst at der kommer støj fra netop passagersiden ved kørsel fra omkring 90 km/t og opefter (bliver værre/tydligere ved højere hastigheder). Jeg ved ikke om det har noget med gummilisten at gøre eller om det er noget med glas/samling (har ikke meget forstand herpå), men synes når nu jeg har hørt lign. fra flere at det er vigtigt at vi samler vores erfaringer med hensyn til:

1. 1. Hvor udbredt problemet er
  2. 2. Hvor gode Tesla Danmark er til at gøre noget ved det

Jeg ville frygteligt gerne have problemet fikset selv, da jeg synes at det er dumt når bilen ellers er så flot og god at køre i, at der skal være sådan en irriterende lyd som minder om at den på en eller måde ikke er "ordentlig". Har ikke været i kontakt med Tesla omkring problemet endnu, tænker at jeg tager fat i dem efter weekenden, men hører MEGET gerne hvis nogle af jer har snakket med dem om sagen og hvad de i så fald har sagt.

M.

Forummets indlæg er redigeret af Magnus Feb 22 '19
MikaelH
MikaelH Feb 22 '19

Jeg har booket en prøvekørsel næste weekend, og vindstøj er netop én af de ting jeg er lidt spændt på. 

Umiddelbart ville jeg jo anbefale dig at prøve en anden Model 3, for at sammenligne støjen. Det er bare meget lettere at sammenligne selv. Og det vil højst sandsynligt kunne enten udelukke eller bekræfte en fejl på din egen bil. 

Jeg kunne ikke være mere enig med dig i at man bør kunne forvente en ordentligt samlet bil. Og det vil jeg næsten sige er uanset prisklassen, men specielt i denne prisklasse. Det er en lidt mærkelig bemærkning at få fra din DES. Jeg ville kræve at få disse ting fikset, hvis der er tale om dårligt udført arbejde. Er det en generel ting ved Model 3, så er det selvfølgelig en anden sag. Men alt der ikke er lavet ordentligt, om det så er kromlister der ikke flugter, skal bare laves. Hvis de ikke kan finde ud af det på fabrikken, så må de ordne det hos SC. 

Hvilken gummiliste er det vi snakker om ?

husfeldt
husfeldt Feb 22 '19

Jeg har fået min TM3 i forgårs og kørt fra Århus til Aalborg - vindstøj ca. null. Der er støj fra dæk, men vindstøj er nærmest ikke eksisterende.. 

Dog tænker jeg at det hurtigt kan ændre sig hvis et eller andet ikke er 100% ordentligt; så vil det ganske givet støje.. Heldigvis har jeg ikke set/oplevet nogen "detaljer" som ikke var i orden..

Synes iøvrigt også at kvalitets fornemmelsen er ret solid - eneste minus jeg har kunne finde er dør/bag-/for klap de er ikke så tunge (ALU?) og giver ikke samme "solide" lyd som på f.eks. en Mercedes..

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 22 '19

Ved ikke hvor udbredt det er med tm3 men på model s forsøgte de forgæves at udbedre det adskillige gang uden succes. Utroligt at de endnu ikke har fået styr på så banalt et problem....

Kejseren
Kejseren Feb 22 '19

Der skal ikke meget til at give vindstøj, så jeg tror 100 %, at du har fejlen med den gummiliste. Kontakt Tesla igen. Det burde de kunne fikse uden problemer.

husfeldt
husfeldt Feb 22 '19
Quote from Magnus

Til alle jer der som mig har fået jeres nye og fantastiske Model 3 samt jer som de kommende dage og uger vil modtage jeres, vil jeg stille et spørgsmål til hvorvidt i oplever særlig støj fra vinduerne når i kører? Jeg ved at det er et kendt problem med TM3 men ved ikke hvor udbredt det er eller hvor stor en succés man kan forvente at have ved at bede Tesla om at udbedre det.

Personligt så jeg ved levering at gummilisten ved forruden på passagersiden stak ca. 1½cm op i den ene kant og spurgte DES om dette, hvortil han svarede at Tesla var gode til at lave elbiler, men jeg skulle ikke forvente Mercedes / Audi "attention to detail" i forbindelse med samlingen af bilen. Vidste ikke helt hvad jeg skulle sige til dette da jeg personligt føler at jeg har givet mange penge (~500.000 kr) for bilen og derfor godt kan forvente at den er samlet ordentligt..

Springer fremt til første køretur, hvor det hurtigt bliver åbenlyst at der kommer støj fra netop passagersiden ved kørsel fra omkring 90 km/t og opefter (bliver værre/tydligere ved højere hastigheder). Jeg ved ikke om det har noget med gummilisten at gøre eller om det er noget med glas/samling (har ikke meget forstand herpå), men synes når nu jeg har hørt lign. fra flere at det er vigtigt at vi samler vores erfaringer med hensyn til:

1. 1. Hvor udbredt problemet er
  2. 2. Hvor gode Tesla Danmark er til at gøre noget ved det

Jeg ville frygteligt gerne have problemet fikset selv, da jeg synes at det er dumt når bilen ellers er så flot og god at køre i, at der skal være sådan en irriterende lyd som minder om at den på en eller måde ikke er "ordentlig". Har ikke været i kontakt med Tesla omkring problemet endnu, tænker at jeg tager fat i dem efter weekenden, men hører MEGET gerne hvis nogle af jer har snakket med dem om sagen og hvad de i så fald har sagt.

M.

Kan du evt. tage et billede; så vil jeg sammenligne med min TM3 - for at se om der er forskel.. 

Magnus
Magnus Feb 22 '19

Vedhæfter her billede af gummilisten som jeg mistænker kan være årsag til problemet. Sidder i passagersiden og svarer ca. til hvor lyden virker til at komme fra (svært at blive 100% klog indefra).

Sælgeren foreslog at jeg gik i gang med en hobbykniv hvis jeg havde et problem med det, men jeg foretrækker at Tesla selv skal være de eneste der fører en skarp kniv mod bilen..

Bianco
Bianco Feb 22 '19

Det er tydeligvis en fejl som du skal indmelde til Tesla service - Jeg vil formode at de fixer det uden sværdslag.

husfeldt
husfeldt Feb 22 '19
Quote from Magnus

Vedhæfter her billede af gummilisten som jeg mistænker kan være årsag til problemet. Sidder i passagersiden og svarer ca. til hvor lyden virker til at komme fra (svært at blive 100% klog indefra).

Sælgeren foreslog at jeg gik i gang med en hobbykniv hvis jeg havde et problem med det, men jeg foretrækker at Tesla selv skal være de eneste der fører en skarp kniv mod bilen..

Nej det der ... det er en FEJL... Det skal Tesla altså fixe - ASAP.. det er ikke rimeligt.

Men ja det er ikke et major issue - kan nok gøres med en hobbykniv :) 

Kiefer
Kiefer Feb 22 '19

At sælgeren står og fortæller ærligt at de ikke er særlig gode til at samle deres biler er jo en falliterklæring af dimensioner efter min mening. Og nej, du skal ikke begynde selv at udbedre sådan en fejl, ring til Tesla og få dem til at løse problemet, det er ikke dit problem, men Teslas problem. 

Normalt plejer de i serviceafdelingen, (i hvert fald i Århus) at være til at snakke med, og jeg er ret sikker på de nok skal kigge på det og forsøge at løse det også. Hvad en sælger siger, er normalt ikke ensbetydende med hvad en tekniker gør efterfølgende ;)

/Martin

Kejseren
Kejseren Feb 23 '19

PINLIG sælger. Jeg havde nok klaget over ham til manageren, hvis der findes sådan en. Pinlig service

vladmury
vladmury Feb 23 '19
Hvad hedder sælgeren? Så jeg ved i næste uge når jeg skal få min.
Magnus
Magnus Feb 24 '19

@vladmury Jeg kan faktisk ikke huske hvad han hed, en ung gut, mørkhåret.. Det var i Kbh.

ElPeter
ElPeter Feb 25 '19

Jeg vil sige som de andre, ind til Tesla med det, du skal endelig ikke begynde at skære i noget selv.

De har altid være venlige nok til at udbedre når jeg har haft issues på min S (mindre paneljusteringer, forreste trækaksler, 12 V batteri og parkeringsbremser)

Magnus
Magnus Feb 25 '19

@ELPeter det lyder godt, jeg håber at min oplevelse bliver lige så god!

Har I andre tilfældigvis en mail adresse til service el. generelle forespørgsler? Jeg ville skrive dem en mail med billeder af listen og det problem jeg oplever med vindstøj, men kan se at der tilsyneladende ikke er oplyst nogen kontant adresse for det danske service center på hjemmesiden.

PeterE
PeterE Feb 25 '19
Citat fra Magnus

@ELPeter det lyder godt, jeg håber at min oplevelse bliver lige så god!

Har I andre tilfældigvis en mail adresse til service el. generelle forespørgsler? Jeg ville skrive dem en mail med billeder af listen og det problem jeg oplever med vindstøj, men kan se at der tilsyneladende ikke er oplyst nogen kontant adresse for det danske service center på hjemmesiden.

Bestemt, vær så god: Copenhagen_Service@tesla.com  

Jeg har tidligere, da min Model S var ny, fået justeret netop gummilister og det havde en effekt på vindstøj. MEN, lad nu være med at tro at dine nye bil er lydløs - for det er den langtfra. Når motorstøjen er væk, så begynder du at høre støj fra både vind og fra dæk. I meget større grad end i dine tidligere biler, for der - gætter jeg - hørte du primært motoren :)

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 25 '19
Nikolaj
Nikolaj Feb 25 '19

@ElPeter, hvad dækker mindre paneljusteringer over? Jeg har selv et panel der rager 10mm op over bilens øvrige paneler, som jeg evt. vil have justeret på plads.

ElPeter
ElPeter Feb 25 '19
@Nikolaj: Det var forklappen - når den lukkede var mellemrummet mellem klappen og de forreste paneler/chromlister ikke svarende til de øvrige mellemrum. Sikkert ret simpelt at rette da det var en bevægelig del. Der gik faktisk et par år inden jeg tænkte over det, selv om det var ret tydeligt da jeg først havde lagt mærke til det. 10 mm lyder da ret voldsomt, især hvis det er en højdeforskel mellem paneler, det lyder da som noget der skal rettes.
Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Feb 25 '19
Nikolaj
Nikolaj Feb 25 '19

@ElPeter: tak, det bestiller jeg tid til. Det ville være ærgeligt, ikke at gøre det, og så efter garantiudløb skulle forsvare det over for en evt. køber ved salg af bilen. Ellers er resten af panelerne i fin indbyrdes niveau.

ThomasG
ThomasG Mar 3 '19

Jeg har også en del vindstøj / luftstøj fra passager-siden ved motorvejskørsel. Kan nu ikke se at min gummi-liste rager op. Lyder til at komme fra ventilationen, men er ikke sikker. Må forbi service-centeret en tur - også for at få set på nogle andre mangler, herunder flere ridser, et rat der ikke er centreret ved lige-ud kørsel, et skævt indvendigt panel ved A-stolpen samt montering af et løst plastik-cover jeg fandt i frunkt. Ærlig talt en rigtig skidt oplevelse at modtage en bil i den stand. Nu håber jeg at Tesla gør det godt igen.

Sider: 1 2 »