Til alle jer der som mig har fået jeres nye og fantastiske Model 3 samt jer som de kommende dage og uger vil modtage jeres, vil jeg stille et spørgsmål til hvorvidt i oplever særlig støj fra vinduerne når i kører? Jeg ved at det er et kendt problem med TM3 men ved ikke hvor udbredt det er eller hvor stor en succés man kan forvente at have ved at bede Tesla om at udbedre det.
Personligt så jeg ved levering at gummilisten ved forruden på passagersiden stak ca. 1½cm op i den ene kant og spurgte DES om dette, hvortil han svarede at Tesla var gode til at lave elbiler, men jeg skulle ikke forvente Mercedes / Audi "attention to detail" i forbindelse med samlingen af bilen. Vidste ikke helt hvad jeg skulle sige til dette da jeg personligt føler at jeg har givet mange penge (~500.000 kr) for bilen og derfor godt kan forvente at den er samlet ordentligt..
Springer fremt til første køretur, hvor det hurtigt bliver åbenlyst at der kommer støj fra netop passagersiden ved kørsel fra omkring 90 km/t og opefter (bliver værre/tydligere ved højere hastigheder). Jeg ved ikke om det har noget med gummilisten at gøre eller om det er noget med glas/samling (har ikke meget forstand herpå), men synes når nu jeg har hørt lign. fra flere at det er vigtigt at vi samler vores erfaringer med hensyn til:
- 1. Hvor udbredt problemet er
- 2. Hvor gode Tesla Danmark er til at gøre noget ved det
Jeg ville frygteligt gerne have problemet fikset selv, da jeg synes at det er dumt når bilen ellers er så flot og god at køre i, at der skal være sådan en irriterende lyd som minder om at den på en eller måde ikke er "ordentlig". Har ikke været i kontakt med Tesla omkring problemet endnu, tænker at jeg tager fat i dem efter weekenden, men hører MEGET gerne hvis nogle af jer har snakket med dem om sagen og hvad de i så fald har sagt.
M.