Loading...
dk

Vindstøj ved høje(re) hastigheder | Tesla Forum

husfeldt
husfeldt Mar 3

Vindstøj har jeg stort set intet af - hører kun dæk-støj.

Havde ellers inden jeg fik min TM3 købt følgende..

https://www.rpmtesla.com/collections/model-3-exterior-parts/products/model-3-windshield-wind-noise-reduction-kit

Det er dog spildte penge - der er ikke behov for det - og grundet de små riller på bilen; kan jeg faktsik slet ikke montere det..

mbk
mbk Mar 3

@husfeldt 

Min er også meget støjsvag, selvfølgelig kan jeg høre at bilen bevæger sig og hjulene støjer lidt og bilerne omkring støjer, men man kan have en ret dæmpet samtale med passagerer på bagsædet. Motorer er utroligt støjsvag  næsten lige før man godt gad der var lidt mere at gøre når man giver den pedal. Skal siges at jeg ikke er vant til Audi/Mercedes kabine, så kan sagtens være at disse er bedre, men jeg er pænt tilfreds med min. 

H
H Mar 3
Jeg har også vindstøj fra passagersiden.

Derudover fejl på glastag, resonans fra instrumentbord i venstre side, spoiler som ikke er centreret.

Magnus
Magnus Mar 11

Til information til andre der oplever vindstøj, så var jeg forbi Tesla Service center i København i dag med min AWD LR TM3, pga. støj fra særligt passagersiden ved kørsel over 80-90km/t. Efter at de havde haft bilen i 5 timer, fik jeg besked pr. SMS om at de vil beholde den i en uge, da forruden skal skiftes og de først forventer at have den nye i næste uge.

En anden person på Model 3 facebook gruppen havde fået præcis samme besked.

Indtil da har jeg fået en fin Model S til låns, men må indrømme at jeg savner min egen bil og ikke ville bytte permanent, da Model S'en nu virker gammeldags, særligt pga. frontpanelet der opleves stort og fyldigt. Dog er bagagerummet rart i S'en (bedre adgang til det) og regen. braking meget mere effektivt i forhold til min, selv når den er "varm" og batteriet burde kunne klare det.

MikaelH
MikaelH Mar 12

Går ud fra du fik en låner med det samme, men det er jo i princippet spild af lånebil når din bil fint kan køre. Det mest optimale (for Tesla) var vel at du kom ind igen når ruden er på lager. 

Det er set før med Tesla at folk får en lånebil mens deres fuldt funktionsdygtige bil holder på værkstedet i flere uger og venter på reservedele. Samtidigt bliver andre ejere, hvis biler ikke kan køre, ikke tilbudt en lånebil fordi der ikke er flere. 

Synes det er lidt sjovt at det er forholdsvis let at finde områder hvor Tesla kunne optimere driften. Mængden af information fra bestilling til levering som tilsyneladende er meget ustruktureret, Call centre som er lagt ned fordi vital information ikke bliver gjort let tilgængelig. 

Forhåbentlig kommer det en gang :)

mbk
mbk Mar 12

Produktet er lækkert, men resten af oplevelsen mangler, forhåbentligt er det noget de kan få styr på. Måske med en COO eller Elon der bliver Chief produkt etellerandet og så får en CEO ind. 

P85DK
P85DK Mar 12

Jeg tror ikke Elon er klar til at lave en Bill Gates

ThomasG
ThomasG Mar 17
Quote from Magnus

Til information til andre der oplever vindstøj, så var jeg forbi Tesla Service center i København i dag med min AWD LR TM3, pga. støj fra særligt passagersiden ved kørsel over 80-90km/t. Efter at de havde haft bilen i 5 timer, fik jeg besked pr. SMS om at de vil beholde den i en uge, da forruden skal skiftes og de først forventer at have den nye i næste uge.

En anden person på Model 3 facebook gruppen havde fået præcis samme besked.

Indtil da har jeg fået en fin Model S til låns, men må indrømme at jeg savner min egen bil og ikke ville bytte permanent, da Model S'en nu virker gammeldags, særligt pga. frontpanelet der opleves stort og fyldigt. Dog er bagagerummet rart i S'en (bedre adgang til det) og regen. braking meget mere effektivt i forhold til min, selv når den er "varm" og batteriet burde kunne klare det.

Er i præcist samme situation: Vindstøj fra passagersiden og besked om udskiftning af forrude. Dog ikke på lager før om et par uger. De sagde at jeg kan forvente at at få bilen tilbage i ventetiden (dvs frigørelse af lånebil). Håber dette læser problemet - vindstøjen er til at blive sindssyg over
Sider: « 1 2