Loading...
dk

Forskel TMS vs TM3 | Tesla Forum

griffel
griffel Mar 1 '19
Jeg har siddet og kigget lidt på sider, der sammenligner de to modeller, men jeg synes ikke, de er særligt informative.
Jer der har prøvet eller ejer dem begge:
Hvor stor er forskellen i det daglige? Hvad giver man afkald på med en TM3 ift. TMS (og omvendt?). Bortset fra størrelsen selvfølgelig...
Byggekvaliteten er vel nogenlunde ens, gætter jeg på, men der må da være noget, men ikke får med Model 3, eftersom den er billigere. Har den de samme features på skærmen, eller er der ikke så mange indstillingsmuligheder f.eks.? Har den ikke todelt klimaanlæg? Osv....
Håber i forstår mit spørgsmål ;-)

/Jakob :-)
mbk
mbk Mar 1 '19

Det vil selvfølgeligt træde nogle over tæerne herinde, men Model 3 er den nye og har flest rettelser og er meget mere gennem engineered. Tag ud og få en tur i en, når du har siddet i begge kabiner tror jeg det giver mening. Man kigger næsten ud af en brevsprække i S'eren i forhold til den meget større forrude i Model 3, jeg ville ikke bytte 3 med S, kun for at sælge den og købe en 3 og sætte forskellen i banken. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Mar 1 '19
Hilbert
Hilbert Mar 2 '19

@griffel

Har du ikke snart kigget og diskuteret Tesla i flere år - eller husker jeg forkert.

Du skal nu alligevel have en kommentar med på vejen:

For mig er den største fordel ved S og X at de er lavet i alluminium (som i værste fald kan irre men ikke ruste). Vi kan dog håbe at rustgarantien bliver lidt mindre tvivlsom, da jeg har bedt Tesla om at fjerne de værste forbehold (se tekst med kursiv) ved garantien. Pt. dækkes kun gennemtæring fra indersiden, hvis den skyldes  materialefejl eller fejl i udførelsen - hvilket sjældent er årsag til gennemtæring. Altså dækker garantien stort set aldrig. Selv om den sætning fjernes fra garantien, vil den dog stadig begrænses til den indefra kommende gennemtæring, og det forbehold tror jeg ikke, at vi kan få fjernet, da alle andre bilmærker med 12 års rustgaranti også har dette forbehold.

griffel
griffel Mar 3 '19
@mbk
Jeg skal da helt klart prøve at sidde i en 3’er når jeg engang kommer i nærheden af en, og en prøvetur vil da sikkert give svar på mange af de ting, jeg tænker over.

@Hilbert
jo, jeg har skam kigget - og kørt - Tesla siden 2015 ;-) Men jeg har ikke set en M3 i virkeligheden, kun set billeder og læst med så godt jeg kunne.
Jeg kan konkludere, at M3 er mindre, men at rækkevidde osv. er stort set ens ift. MS, måske endda lidt bedre, fordi den er lidt lettere og mere effektiv.
Men den må da derudover være (op)bygget mere enkelt, eftersom den er så meget billigere end storebroren. Og måske er der “sparet” på nogle features, som man først vil opdage, når man bruger den i det daglige? Ikke så mange indstillingsmuligheder på skærmen? Kun et varmetrin i sædevarmen? De små ting, som man ikke lige tænker over at være obs på...

Jeg må se at få prøvet en tur med den en dag, men jeg tænkte bare, at der måske var nogen herinde, der har begge modeller, og er blevet opmærksom på nogle ting, der normalt ikke fremgår af de mange TMS vs. TM3-sider, der jo normalt bare lister de indlysende forskelle som vægt, størrelse, range osv.

/Jakob :-)
mbk
mbk Mar 3 '19

@giffel

Hvor i landet bor du? 

Jeg har haft et par forbi og se på min, ikke at det er en service jeg yder til alle, så viser jeg gerne min frem hvis det lige passer i et travlt skema. 

griffel
griffel Mar 4 '19
Jeg bor i Sønderjylland :-)