Loading...
dk

Tesle Supercharger Kastrup | Tesla Forum

Comeback
Comeback Jan 18 '15

det er korrekt @Frederik hvis SC er opladet, er kastrup og køge lige hurtig.

op til 22kW er det en linær opladning

dette er fra en 11kW ladning

over 22kW er det denne opladnings kurve den røde (PS værdierne er på en TMS60)

krabbe
krabbe Jan 18 '15

var selv forbi i sidste uge. (har ikke fået min Tesla endnu) men havde lige behov for at lure lidt. :)

jeg så også skiltet, og der står at Supercharger i gården IKKE er til offentligt brug.

det var ikke den information jeg fik af salgsteamet, de nævnte at dem i gården var tilgængelige i servicecenterets åbningstid.

jeg kan i princippet godt forstå hvis der skal være restriktioner på dem i gården. Det kunne evt. være at Servicecenterets biler har 1. prioritet til laderne, men er de frie kan man benytte dem, har SC så brug for plads imens man lader, må man jo så flytte sig.

Hookmaker
Hookmaker Jan 18 '15
??? - jeg har da holdt indenfor, da der holdt en udenfor. Der var ikke nogen der kom og sagde noget, og jeg lagde ikke mærke til noget skilt. Det er en uge siden.
Comeback
Comeback Jan 18 '15

jeg har også holdt inden for hegnet før jul, da begge uden for var optaget af Tesla selv, men her kom en ansat ud og overfusede mig, og bad mig lade uden for hegnet, selv om de selv brugte dem begge uden for selv og begge inden var ledig, hvad f... er det for en opførelse ???. 

DeaconWP
DeaconWP Jan 18 '15

Det var bare en typisk reaktion fra et menneske, der helt glemte, at bare fordi der var noget som han kendte til, og fandt meget naturligt, så var det ikke sikkert at alle havde samme viden om det, og så kom til at gøre noget, der var forkert i hans øjne. Sådan er mange mennesker.

Sithfury
Sithfury Jan 18 '15

Der er slet ikke nogen, der skal overfuse nogen.. Slet ikke en kunde som har købt en bil til imellem en halv og hel million, hvor firmaet i deres regnskab, skriver at de tjener ca 25% i avance.

Man kan sige undskyld, måske har du ikke set..

Eller en anden gang, så vi har lavet det sådan og sådan..

Han har sikker været presset fordi de skulle levere en masse biler, men man opfører sig pænt.

Kiefer
Kiefer Jan 18 '15

Bare bed om navnet og sig "velkommen til forsiden" ;-)

/Martin

Maho
Maho Jan 19 '15
Jeg landede i dag med ca 90 kw fra batteri tilstand på typical 100 km. Det synes jo er ok (B laderen blev ikke benyttet)
Kiefer
Kiefer Jan 19 '15

Jeg ankomer derude i dag med ca. 100km tilbage på tanken hvor der allerede holdt en på den ene stander så jeg startede med 25KW efter ca. 20 minutter var han kørt og jeg kom op på små 60KW, aldrig over.

Desværre var det så sent så porten ind til stander 2A og 2B var lukket, så ngen mulighed for at få skideballe, jeg havde ellers lige håbet, men jeg må prøve en anden dag ;-)

/Martin

Daduck
Daduck Jan 20 '15

Har ladet en enkelt gang indenfor hegnet. Der var de endda flinke nok til lige at lade lågen stå åben lidt længere, så jeg kunne lade den helt op.

Kiefer
Kiefer Jan 21 '15

Prøvede igen i går laderen ved Køge, ankom med ca. 130km på tælleren og fik 60KW til at starte på, og var på intet tidspunkt over 60KW...

Jeg hold på 3b og der var ingen på plads 3a. Kørte herefter til Middelfart hvor jeg ankom med 150km på tælleren, her starter jeg så med 95KW hvor den efter kort tid kører nedad og da jeg så stoppede ladningen ved 200km var den nede på godt 80KW.

Jeg er noget forundret over at, jeg på intet tidspunkt kan komme op over 60KW på hverken Køge eller Kastrup...?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 21 '15
Comeback
Comeback Jan 21 '15

@Martin det er den nye Jyde-begrænser tesla har inført :)

SQLCPH
SQLCPH Jan 21 '15
Big Tesla is watching... Seriøst - mon ikke Tesla ved alt om vores gøren og laden, kørselmønster mm..? :-) jeg har ikke kunne finde indstillingen med "send data til Tesla"
Hookmaker
Hookmaker Jan 21 '15

Bare rolig SQLCPH, Tesla ved ALT hvad din bil foretager sig, serøst! MEN en hel del af det må de selvfølgelig ikke bruge/dele med andre af juridiske årsager. 

Bianco
Bianco Jan 21 '15
Citat fra SQLCPH ...jeg har ikke kunne finde indstillingen med "send data til Tesla"

Var der ikke noget med en voice command der hed "report bug" eller noget lign.? 

Teammortensen
Teammortensen Jan 22 '15

Ladede i går ved SC Hjørring og troede bilen skulle spænge i luften:) Efter nogle minutter begyndte den at brumme ret seriøst og højlydt. Jeg kom ind med lavt batteri efter en længere køretur. Er det kølingen af batteriet der brummer sådan...?

kajakaj
kajakaj Jan 22 '15

@Thomas: Ja det kan lyde ret voldsomt. Sker ellers mest når det er meget varmt om sommeren, men det er nok fordi din bil var varm da du ankom. Det er køling der går i gang når man lader, og ganske normalt.

Kiefer
Kiefer Jan 22 '15

Du kan se lamellerne ude ved tågelygterne åbner, når den begynder at få det varmt under ladningen.

/Martin

Lennart
Lennart Jan 22 '15

Nogen der kan svare på hvor mange faser en Supercharger kører på, ved de kører DC, kører man kun med en fase når man kører DC? Når man ser på billeder fra US/Europa, så går der to tykke kabler ned under sædet, men vi herhjemme har 4 styk, men de er ikke så tykke, så hvis DC kun kører med en fase, kan de så holde til det?

NielsHP
NielsHP Jan 22 '15

@Lennart:

Ladning med supercharger (og Chademo, når og hvis det engang kommer) går uden om den i bilen indbyggede lader (der sidder i stedet en meget større lader inde i superchargeren) og direkte på batteriet.

Så den kører slet ikke med nogen faser, men med DC (faser har kun mening ved AC).

mvh
Niels

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »