Loading...
dk

“Low quality grid detected” | Tesla Forum

soras
soras Mar 6
Jeg fik nedenstående fejlmeddelse og har ikke fundet nogle google hits. Den lader med ca 13A på to faser og kun 6A på den sidste. Altså Ca 60% af max. Ideer? ( har kontakte Tesla - anmod om hjælp). Har prøvet at koble til og fra og AMP limit er sat til 16A. 

mbk
mbk Mar 6

Med en polsøger, check om du har lys i L1, L2 og L3, samt intet i N. Hvis du har volt meter kan du tjekke om spænding er som det skal være. Jeg gætter at det er i orden og bilen eller lader der har et issue, men værd at tjekke. 

selsoe
selsoe Mar 6

Kan også være jordingen. Se evt: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5943

PeterE
PeterE Mar 6
STOP EN GANG.

Inden I anbefaler alle og enhver at rode med stærkstrøm, så overvej lige at de fleste ikke aner hvad de har med at gøre. Skriv i det mindste noget i stil med ‘hvis du er elektriker eller har erfaring med stærkstrøm’...

Og husk så at garantien på bilen ryger med det samme Tesla læser herinde at I selv lige har pillet ved en ladeport, en umc eller lign. Jeres installation på væggen ændrer self ikke noget ift garantien.

Derudover vil vi alle gerne have langt flere el-bilister på vejene, og dem skræmmer vi da væk hvis folk tror at man ikke kan køre Tesla uden at have en polsøger i baglommen og et voltmeter i rygsækken.

Skrevet med al respekt :)
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Mar 6
Bianco
Bianco Mar 6

Fejlsøgning:

1) Prøv at lade samme bil et andet sted og en anden bil det samme sted, så du ved om det er bil eller lader den er gal med.

2) Hvis det er lader, så ring efter en fagmand ;-)

3) Hvis det er bil, så genstart bilen inden du ringer til Tesla.

LasseL
LasseL Mar 6

Min skrev det samme her til eftermiddag, på min Eon lader hjemme - om det var pga. regn eller noget andet ved jeg ikke, men efter en tur og her til aften lader den fint igen.

Indtil det er noget jeg ser igen så går jeg ikke i panik over det :)

husfeldt
husfeldt Mar 6

Da jeg endnu ikke har fået EON installeret (trods bestilling 28Jan) kører jeg med mormor-ladning..

Jeg ved ikke hvad forklaringen er men det jeg oplever er at den melder fejl - noget med dårlig jordforbindelse... Men venter jeg ca. 1 time (skifter meget) tager stikket fra stikkontakt og sætter det til igen, så starter den de fleste gange med at lade.. Det skal siges den melder at der er 209 Volt og ikke som forventet 230V, dette er også underligt..

Btw. jeg er begyndt at lave lidt statistik på ladning (Work in Progress - bidrag er velkomne)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UAVH5RjIN-V5FeUD8De6Zh1MnaJDKRKbsm1klOlDhjk/edit#gid=0

Bianco
Bianco Mar 7

Hvis den siger 209 volt, så er der måske for langt fra eltavlen til det stik du bruger.

Prøv evt. at lade på et andet stik, hvis det er muligt.

husfeldt
husfeldt Mar 7
Citat fra Bianco

Hvis den siger 209 volt, så er der måske for langt fra eltavlen til det stik du bruger.

Prøv evt. at lade på et andet stik, hvis det er muligt.

@Bianco Det lyder sandsynligt - der er nok 25m fra eltavlen i huset til garagen, hvor jeg har sat den til... 

Bianco
Bianco Mar 7

...Så skal du bare lægge et nyt tykkere kabel... Eller skrue ned for ladestyrken i bilen.

mbk
mbk Mar 7

@husfeldt

Se om du ikke kan finde et tre faset stik og tage en faserne der. Måske du har et rødt tre faset stik eller det flade tre faset.

Så skal du bruge denne:

https://www.harald-nyborg.dk/p5808/kraftstik-5-polet-16-a-hvid

Eller denne:

https://www.harald-nyborg.dk/p6703/cee-stikprop-16a-5-pol-380v

Du kan klippe schuko stikket af denne:

https://www.harald-nyborg.dk/p7230/cee-adapterkabel-60-cm

Og skrue passende stik på

Det burde give dig noget der er væsenligt mere sikkert at bruge mens du venter på elektriker.

soras
soras Mar 11

Angående mit: "LOW QUALITY GRID DETECTED" problem, hvor min Wall Connector kun lader på to faser. Så her en lille opdatering. 

Her til aften var jeg forbi en venlig Model S ejer for at teste hans 3-fase EON lader med min M3. Først kørte den op og ned i Amps og lade hastighed, men efter måske 2-3 minutter stabiliserede den sig på 42 km/h, hvilket er hvad jeg også ser her hjemme når jeg sætter den til 16 A og svarer jo fint til de 65 km/h x 2faser/3faser = 42 km/h. Dernæst prøvede vi hans 3-fase Tesla S UMC. Efter kortvarig flux stabiliserede den sig på 65 km/h, hvilket svarer til 3x16 A. Nu er jeg så kommet hjem, stikker Wall Connectoren i og wupti, så står den på 65 km/h. På bimåleren kan jeg se den nu pludselig lader på alle tre faser om med 10,7 KW. What is going on? Måske jeg har efterladt problemet på hans EON-lader - Beklager :)

MOS
MOS Mar 12

@soras

Jeg tænker, om det kan være en kombination af SoC og batteritemperatur, der begrænser den. Da du havde ladet lidt og især efter du kom hjem, kan batteritemperaturen have været høj nok til, at den ikke begrænsede.

Men på den anden side, der er jo ikke sådan vildt koldt for tiden... Hmm...? På min Models S får jeg i disse dage fuld effekt (11 kW), når jeg lader hjemme - selv på koldt batteri. Men måske er Model 3 mere følsom hvad angår batteritemperatur?

Har du prøvet at tjekke den f.eks. en times tid efter, du har sat den til opladning? Lader den da stadig kun med 42 km/h?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 12