Loading...
dk

accessories | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
husfeldt
husfeldt Mar 9

Ville lige dele mine "køb ikke dette" erfaringer - så andre kan undgå dumme køb.

Forummets indlæg er redigeret af husfeldt Mar 9
voersaa
voersaa Mar 9

Interessant med screen protection for jeg har også en liggende fra dem som jeg ikke har pakket ud endnu. Skal hente min bil senere i dag efter Opti coating og så bliver det spændende hvad min oplevelse bliver i morgen når jeg skal installere den.

Windwards
Windwards Mar 9

Jeg har tænkt mig at lægge et skin på center konsollen. Venter på nyt om VIN og levering så der går noget tid inden jeg kan sige hvordan det gik.

Spurgte i denne tråd om folks præferancer mht skins.

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5248?page=103#post-89066

Edit: Har også bestilt en Jeda trådløs mobil oplader.

Forummets indlæg er redigeret af Windwards Mar 9
husfeldt
husfeldt Mar 9
Quote from voersaa

Interessant med screen protection for jeg har også en liggende fra dem som jeg ikke har pakket ud endnu. Skal hente min bil senere i dag efter Opti coating og så bliver det spændende hvad min oplevelse bliver i morgen når jeg skal installere den.

det var det hjørne som var urent snittet der ikke ville klæbe ordentligt .. håber du er mere helig :) 

husfeldt
husfeldt Mar 11

Til advarsel, moms og importafgifter

Køb i USA og Kina - moms og gebyr..

Jeg købte for 145$ ca. 960 kr i USA (RPM Tesla aftermarket accessories):

• Importmoms: 270kr
  • Adm. gebyr 144kr.

Ved køb i Kina, betales ligeledes moms, og et Postnord adm. gebyr på 160kr.

Super trist at man tilsyneladende ikke kan købe TM3 tilbehør i DK eller EU - amazon.de har fortsat ikke en TM-3 i deres bilvælger .. wake up Amazon!!

Kiefer
Kiefer Mar 12

Jeg har altid brugt den tommelfingerregel at køb for mere end 80 kroner i USD, så er kursen ca. 10 pr USD. Og det viser dit regnestykke også næsten. 

Moms og told på varer købt uden for EU er jo ikke noget nyt fænomen...

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 12
PeterE
PeterE Mar 12
Citat fra husfeldt

Til advarsel, moms og importafgifter

Køb i USA og Kina - moms og gebyr..

Jeg købte for 145$ ca. 960 kr i USA (RPM Tesla aftermarket accessories):

• Importmoms: 270kr
  • Adm. gebyr 144kr.

Ved køb i Kina, betales ligeledes moms, og et Postnord adm. gebyr på 160kr.

Super trist at man tilsyneladende ikke kan købe TM3 tilbehør i DK eller EU - amazon.de har fortsat ikke en TM-3 i deres bilvælger .. wake up Amazon!!

Hvad består advarslen i? At man skal betale moms og told? Det er de fleste vist klar over, og det eneste lidt ærgerlige er Postnords håndteringsgebyr, som på små ting er svært at acceptere. 

mbk
mbk Mar 12

En ven af en ven af en ven af en ven har fortalt mig at man skal bede sælger skrive 9USD på æsken på alt fra Kina.

Kiefer
Kiefer Mar 12

Den ven har jeg også snakket med ;)

Eneste udfordring er så når pakken vejer +3kg, så har Postnord en tendens til ikke at tro på værdien på pakken.

NicklasF
NicklasF Mar 12

@mbk Det kan man godt, men de kan dog finde på at åbne pakken, eller skrive til dig og spørge efter kvitteringen, så de kan se det passer. Jeg har været ude for begge ting. 

Hvis man bestiller via amazon.com eller ebay kan man tit betale import via dem og så spare man adm. gebyret. 

Jeg har fx lige bestilt 3d maxpider bagagerumsmåtte via ebay. Der betalte jeg knap 180 kr. i import for en vare til 700 kr. at fragten så var dyr, da kasse jo så er ret dyr, er en anden side af sagen. Men det ender med at koste det samme som den fra weathertech fra deres EU lager. Ud fra det jeg har læst og set, foretrækker jeg den fra maxpider :) 

jramskov
jramskov Mar 12

Håber da på det snart bliver muligt at købe diverse tilbehør til Model 3 i Europa.

voersaa
voersaa Mar 18

En serie billeder af diverse ting som jeg har anskaffet mig.

All weather måtter. Da jeg modtog dem var jeg lidt skuffet men det har i den grad ændret sig efter jeg fik dem i bilen og at vi har haft en masse regnvejr. De er forbavsende behagelige at have fødderne på. Pris $149

Aluminiumspedaler er også på billedet, jeg oplever ikke nogen nævneværdig forskel på pedalerne versus standard så de er primært en pyntegenstand. De var del af en samlet pakke på $50

Måtte til baggagerum. Den kostede $80 og gør jobbet godt og den passer ret godt størrelsesmæssigt. Den har en god tykkelse og er rimelige skridsikker.

Wrap af centerkonsol. Jeg er ikke den mest fingernemme person men det gik ok selvom jeg lavede et par fejl (til højre for kopholder og i kanten af venstre kopholder (har et ekstra stykke til denne del men gider pt. ikke at lave det om). Materialet er i øvrigt utrolig taknemmeligt at arbejde med. Efter at have prøvet det med tilskåret folie tror jeg faktisk at det er nemmere at lave med et helt stykke og så skære til undervejs. Jeg mener den kostede omkring $30

Jeg har også sat den screen protector, som husfeldt nævner (i den første post), på og min var heldigvis ikke beskadiget. Nemt at montere den og den fungerer indtil videre perfekt. Den var en del af pakken samme med pedalerne og gummibeskytterne (se sidste billede) til kopholder og konsolrum.

Alt undtagen konsol wrap er fra Taptes.com (wrap er fra Amazon.com). Baggerumsdækken kom igennem tolden uden regning med resten skulle jeg betale for. Alt i alt omkring 600,- i moms og håndteringsgebyr og det er i forhold til et total taptes køb på ca. 2000,-

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Apr 1
mbk
mbk Mar 31

Har købt en kabel holder til UMC stikket, så kan UMC gemme sig i garagen og kabel være udenfor.

Købt på Amazon.co.uk blev trukket 302 kr på kontoen.

https://www.amazon.co.uk/dp/B018SHNQTS/

skyblue
skyblue Apr 2

Jeg så en gut på Youtube som havde indsat black alcantara i loftet på sin model 3. Det så ret godt ud.. Jeg er ikke glad for den grå/hvide standard... Er det noget man kan få fikset i dk?

Windwards
Windwards Apr 7

Sådan ser min center konsol ud nu, med 3M 1080 Black Matrix film på. Jeg købte en 30cm bred bane og skar den selv til. Pris ca. $40 inkl. transport, kom med posten uden told og moms.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Apr 7

@skyblue

Det kan man sikkert godt men hvis det forholder sig på model 3 som på Model S så skal forruden ud før at himlen kan afmonteres...

TeslaJonas
TeslaJonas May 17

Er der nogen der har erfaring med gummimåtter fra 3D Maxpider?

https:///...c&language=en_US

Så også en kort anmeldelse på youtube. De ser sgu ret lækre ud!

H
H May 17
Jeps dem har jeg købt etmkomplet sæt af. Meget begejstret. Skal lige se hvordan de ser ud efter en skylning dvs om de er ligeså mørke som før. Lige pt er de godt beskidte.
ClausK
ClausK May 17
Jeg har købt dem ved joecarstuff, samme pris men fragt koster kun 50$
https://joecarstuff.com/...18-kagu-black-r1-r2/
jramskov
jramskov May 17

3d MAXpider er også dem jeg har kig på, men kan de fåes fra en shop i Europa?

Sider: 1 2 »