Loading...
dk

Estimerede kilometer ved fuld opladning? | Tesla Forum

MOS
MOS Mar 18 '19
Citat fra P85DK

Med de nye CCS stik så tror jeg det er muligt at plugge en hvilken som helst elbil med CCS stik i en SuC og få strøm.

Teknisk ville det nok kunne lade sig gøre, men jeg tvivler stærkt på, at Tesla bare forærer gratis strøm til alle elbiler, der har CCS-stik, når selv Model 3 kommer til at betale. Mon ikke, at Teslas SuC afviser biler, der ikke har oprettet en konto hos Tesla og dette gælder så måske alle ikke-Teslaer generelt?

Det kunne være interessant at høre fra ejere af elbiler af andet mærke end Tesla, hvad der sker, hvis man prøver at lade på Teslas SuC med CCS.

JerMik
JerMik Mar 18 '19
Citat fra MOS
Citat fra P85DK

Med de nye CCS stik så tror jeg det er muligt at plugge en hvilken som helst elbil med CCS stik i en SuC og få strøm.

Teknisk ville det nok kunne lade sig gøre, men jeg tvivler stærkt på, at Tesla bare forærer gratis strøm til alle elbiler, der har CCS-stik, når selv Model 3 kommer til at betale. Mon ikke, at Teslas SuC afviser biler, der ikke har oprettet en konto hos Tesla og dette gælder så måske alle ikke-Teslaer generelt?

Det kunne være interessant at høre fra ejere af elbiler af andet mærke end Tesla, hvad der sker, hvis man prøver at lade på Teslas SuC med CCS.

Jeg var en tur til Gøteborg i weekenden. Da jeg holdt ved SC i Mellbystrand kom en Hyundai (Kona) og stoppede ved en ladestander, satte stikket i, og stod og kiggede lidt forvirret inden han trak stikket ud og kørte igen. Umiddelbart måtte jeg fortolke det som at han ikke havde meget for forsøget... 

Kiefer
Kiefer Mar 19 '19

Forsøgte hans sig med et CCS stik?

Jeg har set flere I3'ere der har forsøgt sig med at lade på en SuC med type " stikket, og har måtte forlade stedet uden strøm på bilen...

KimT
KimT Mar 19 '19

Ja det er lidt svært at smide DC strøm fra en SuC's type2 stik ind i AC type2 stikket i en Kona.

Men hold nu op den bil mangler 2-3 faset opladning. Konens blev sat til ladning ved vores Eon boks i går kl. 20 med 35% SoC. Kl 7 stod den kun på 79%

Men det er vel samme problem med TM3 hvis man kun bruger den UMC bilen bliver leveret med

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 19 '19
mbk
mbk Mar 19 '19

@KimT 

Ja, det er det samme med medfølgende UMC til Model 3, man kan købe den til S/X men den koster knap 6000. Wall Charger koster 'kun' lidt over 4000. Man kan principielt slæbe den med sig, men nok for bøvlet. Jeg har kigget lidt på en juice booster som ser meget smart ud, kan stilles til Norge, bruges som type 2 kabel osv. meb koster 1000 EUR plus adaptor. 

MortenNygaard
MortenNygaard Mar 22 '19
Jeg blev ved levering af bilen fortalt, at der senere på året kommer nogle flere adaptere til Model 3s umc, blandt andet det røde 5-benede CEE stik. Det kunne godt tyde på, at den er 3-faset, men de har ikke været klar med de korrekte stik til Europa endnu, og valgt at prioritere de vigtigste.

Personligt venter jeg med at investere i en Juicebooster, til det er 100% udelukket, at den medfølgende umc skulle have 3 faser. 
mbk
mbk Mar 22 '19

@MortenNygaard

Kig ned i type 2 delen af stikket og du kan se at der ikke er metal til tre faser, medfølgende UMC bliver aldrig tre faset - desværre.

Kan være Tesla kommer med en ny UMC der er trefaset, men ellers skal man have den fra S/X, eller 3. part såsom Juice Booster eller lign. Alle er dyre løsninger.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Mar 22 '19
mbk
mbk Mar 22 '19

Tesla UMC til Model 3:

Tesla UMC til S/X:

Og hvis vi kigger hvad de nederste pins bruges til:

På TM3 billedet er der lidt genskind, men der er altså kun plastik inde to nederste huller, så er der simpelthen ikke connector til mere end en fase, så Model 3 UMC bliver aldrig til mere end en fase - super irriterende når man bor i DK. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Mar 22 '19
Bianco
Bianco Mar 23 '19

Er der nogen som har prøvet at få en indbytningspris på Model 3 UMC? Altså få leveret sin nye Model 3 UDEN Model 3 UMC og samtidig købe en Model S/X UMC?

mbk
mbk Mar 23 '19

@Bianco 

Næ, men nu fortryder jeg da at jeg ikke forsøgte. 

Evt. sælg den, der er sikkert nogle 1 faset type 2 biler der kan bruge den.

jramskov
jramskov Mar 23 '19

God tanke - det vil jeg forsøge at spørge til.

jramskov
jramskov Mar 26 '19
Citat fra Bianco

Er der nogen som har prøvet at få en indbytningspris på Model 3 UMC? Altså få leveret sin nye Model 3 UDEN Model 3 UMC og samtidig købe en Model S/X UMC?

Svaret fra min Delivery Advisor er:

"Nej desværre, UMC til Model 3 er en del af bilens pris – som sagt, hermed et seperat tilkøb hvis du ønsker UMC til Model S/X."

Sider: « 1 2