Loading...
dk

Test af virtual desktop på Tesla | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Sep 24 '14

Hej.

Så har jeg via en god kollega fået adgang til hans VMware Horizon View testinstallation og fået afprøvet at få en Windows 8 desktop frem på skærmen på Teslaen.

Der er lidt udfordringer med tastaturet, men det burde relativt nemt kunne tilpasses via Wndows 8 desktop, som jo trods alt også er beregnet til tablets. Så nu er det muligt at få Outlook, og alle andre programmer til at fremstå på skærmen :-)

Windows reagerer lidt langsomt, men det kan der være flere årsager til, jeg kender ikke helt båndbredden til View installationen, når jeg åbner en Internet Explorer gik det som egentlig ok.

/Martin

supergaard
supergaard Sep 25 '14
Hmm jeg har svært ved at se perspektiverne, vil til enhver tid foretrække at holde ind til siden og se på min responsive iPhone frem for en super sluggish windows...
Kiefer
Kiefer Sep 25 '14

Det er korrekt at skal du bare lige hurtigt kigge mails kan det være nemmere på telefonen, her er der sikkert også mange der ikke en gang holder ind til siden...

Men en virtuel desktop er en simpel og meget hurtig metode til at have f.eks. din Outlook kørende på skærmen og på den måde hele tiden have mails og kalender fremme.

Forøvrigt, sluggish Windows, det er vist desværre mere den ret begrænsede CPU der er i Teslaen der her er det der begrænser hastigheden på Windows oplevelsen.

/Martin

Larsen
Larsen Dec 1 '14
Den Gif fil med brændeovnen som der var en der fandt på nettet, har jeg nu hentet ned til bilens skærm. Den har desværre et helt forkert format, og fylder kun en kvart skærm i stedet for en halv skærm. Bortset fra det, er det meget hyggeligt at have den kørende om aftenen. Er der nogen som kender en anden brændeovn til bilen? Eller kan man løse format problemet?
Werge
Werge Dec 2 '14
Ham jeg så bruge den på youtube zoomede ind, så den fyldte hele skærmen, men det må da kunne gøres bedre.
Bluecoffee
Bluecoffee Dec 2 '14

Ja, med to fingre kan man zoome ind og ud på brændeovnen. Men den bliver unægtelig noget kornet i det, når man får den til at fylde hele skærmen. Stadig sjovt.

Kiefer
Kiefer Dec 2 '14

Larsen: er det ikke at du finder den fil du gerne vil bruge og får den skaleret til 1080x1920 (omvendt fuld HD format) så vil den passe til skærmens størrelse.

Ellers er det vel i opløsningen 1080x920 som er den halve størrelse. du måske skal gå efter.

/Martin