Loading...
dk

Udskiftning af styrebolte | Tesla Forum

MiloTesla
MiloTesla Mar 22 '19
Jeg fik skiftet mine Styrebolte for 3 mdr. siden - foretaget af mobil mekaniker på supercharger i Haverslev på 1/2 time mens jeg ladede. Nice, men jeg har efterfølgende oplevet at min servo er blevet mere stram + den momentvis bliver mere følsom (det mærkes som om servoen ikke virker) ved ujævn vej. Især på motorvej når jeg kører i nedkørte lastbilspor. Er der andre der har oplevet noget lignende??
MOS
MOS Mar 22 '19

Jeg har også fået skiftet styrebolte for nyligt - de kom på mit arbejde og lavede den, mens den holdt på parkeringspladsen uden for kontoret. Kan ikke mærke, at det har gjort nogen forskel på styringen og kan heller ikke se, hvorfor det skulle gøre nogen forskel med nye bolte.

Har du evt. tjekket dine settings?

Driving -> Steering Mode (Comfort/Standard/Sport)

Ved ikke om det kan have noget med det at gøre...

Hvis servoen ikke virker, så vil du ikke være i tvivl. Den er sindssygt stram at dreje, når den holder stille, dvs. der skal tages hårdt fat om rattet med begge hænder og bruges kræfter for at kunne dreje. Prøv evt. at dreje rattet, når den står i "Car Off", så har du en idé om, hvor stram den er uden servo.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 22 '19
MiloTesla
MiloTesla Mar 23 '19
Ved godt at servoen er lettere i comfort og strammere i sport. Det er ikke i min setting og det forklarer heller ikke, at den pludselig kan virke stram og følsom overfor nedkørte lastbilspor. Jeg har en fornemmelse af, at der er sket noget under udskiftning af boltene efter de har rodet med bilen