Loading...
dk

Vinterdæk 19" | Tesla Forum

KS
KS Sep 26 '14

Hej Alle,

Har af Kurt (Autohjørnet, Køge), værkstedet hvor vi var til træf, fået et tilbud på vinterfælge som jeg vil give videre til jer andre:

Der er forskellige muligheder for dæk, så i vælger selv jeres mærke:

Fælgen er Spath 8x19" Monteret incl. Tpms ventil.

• Hankook w310 245/45r19 102v code. C/c-72db 17500 incl moms.
  • Continental ts810s 245/45r19" 102v f/c-72db 19000 incl moms.
  • Michelin Pilot Alpin PA4 245/45r19" 102w e/c- 70db. 17000  incl moms.

Kontakt Kurt på 56 65 83 20 eller på mail: reservedele@autohjoernet-koege.dk

Bestil gerne så hurtigt som muligt, da der kan være leveringstid på dæk..

Kurt kan i øvrigt også hjælpe med installation af lyddæmpning, kamera, lys eller foliering af Piano sort dash så denne bliver i ønsket farve.

Forummets indlæg er redigeret af KS Oct 13 '14
FrederikC
FrederikC Sep 26 '14

Hej Ken,

Kunne vi ikke også få nogle priser på dækkene alene monteret på eksisterende Tesla fælge.

Holm
Holm Sep 26 '14

Jeg kommer med priser 19 " og 21 " sommer og vinter i næste uge . som vi aftalte i weekenden 

men det bliver kun på Michelin og conti

KS
KS Sep 26 '14
@frederikc:

Kun dæk incl montering:
Michelin 8516 +moms
Conti 7800 +moms
Hancock 7080 +moms

Kontakt Kurt, som også kan opbevare sommerdæk hvis ikke de er brændt ned
MS
MS Sep 27 '14

Super. Mange tak for info - meget nyttigt, da jeg ikke har vinterhjul/dæk endnu. Lyder som en helt fair pris inkl montering.

Mange hilsner

Morten S

sjensen
sjensen Sep 27 '14

Også behov for 19" vinterdæk fra min side. Desuden ønske om opbevaring af sommer-hjul. Kbh området.

Comeback
Comeback Sep 27 '14

jeg hopper på Michelin Pilot Alpin PA4 245/45r19" 102w e/c- 70db. 

jeg ringer til Kurt :)

Holm
Holm Sep 29 '14

Michelin pilot alpin pa4 245/45r 19" Pris for 4 stk. 7513,00 kr. plus moms.

Hankook w310 ICEPT EVO 245/45-1919" pris for 4 stk.6085,00 kr. plus moms.

Jeg kommer tilbage med Conti når de er i Danmark

Kiefer
Kiefer Sep 29 '14

Jeg snakkede i dag med Karen fra Tesla DK i forbindelse med min udskiftning af drive unit, hun spurgte om jeg skulle have vinterdæk nu jeg var derinde.

Jeg er jo altid på udkig efter et godt tilbud så jeg spurgte selvfølgelig efter prisen, den hed 30.000 for et sæt vinterdæk på fælge, deet synes jeg nu lød lidt dyrt, så jeg forhørte mig hvad det kostede uden fælgene men kun hjulene, der hed det 2300 + moms, jeg måtte selvfølgelig sige at jeg ikke forstod hvad hun sagde, og så gentog hun prisen, 2300 + moms, så måtte jeg jo pænt forklare hende at her i Jylland opererer vi ikke med moms ;-)

ca. 2900 kroner for et 19" pirelli vinterdæk, synes jeg var en anelse over hvad jeg ville give, det ser ud til at de selvsamme Pirelli dæk koster Teslas pris uden moms på daekonline.dk., her er det dog inkl. moms jeg ved godt der kommer nogle få hundrede kroner oven i prisen for montering...

Jeg er dog lidt i tvivl om det skal være et Pirelli, hælder måske lidt mere til et Michelin Alpin som står til 70db, bilen larmer jo nok i forvejen, jeg ser ingen grund til at købe dæk der øger denne "larm".

/Martin

Larsen
Larsen Sep 29 '14
Har lige bestilt et sæt 19" Polar fælge i farven "gunmetal" som bliver leveret med Michelin Alpin med loadindeks 102W. Skal selv levere sensorerne, som jeg har bestilt i Tyskland. Pris samlet cirka. 20.000 kr.
Fik forøvrigt skiftet drive unit i sidste uge, hvilket har fjernet den støjende Bosal udstødning jeg følte der sad bag på bilen.
Forummets indlæg er redigeret af Larsen Sep 29 '14
Larsen
Larsen Sep 29 '14
@Polar, sensorerne er kommet idag, og bliver sendt til dig i morgen eller onsdag. Til I andre, husk at købe dæk med loadindeks på 102 eller mere.
Forummets indlæg er redigeret af Larsen Sep 29 '14
KS
KS Oct 13 '14

Ny pris fra AutoKurt på 19" med Michelin Alpin: 17.000 incl.

PeterJ
PeterJ Oct 13 '14

Det er bestemt tid at tænke på vinterdæk nu. Jeg havde stor glæde af vinterdæk sidste vinter (min bil er fra november 13) Det er faktisk et naturligt krav med vinterdæk til den bil, når temperaturen kommer under 5 grader. Som de fleste nok er opmærksomme på, skal det jo være fælge, der kan holde til kræfterne, dvs op til 600NM moment og tilspænding af hjulboltene til 175NM. Normalt skal alufælge kun spændes med 125NM, men Tesla kræver de 175NM. Jeg valgte selv Tesla's fælge for nu at være sikker. Jeg syntes det var meget svært at få tilstrækkelige og pålidelige tekniske data ud fra de fleste andre fabrikanter. Måske man kan tage udgangspunkt i, om de er godkendt til BMW M5 ?

Tapie
Tapie Oct 13 '14

Meget interessant Peter, jeg tror man generelt skal være meget opmærksom på dette!
Tesla har vist også nogle lidt strenge betingelser vedr. garanti og udførelse af service ved uoriginale fælge.
Jeg har en kammerat som skal af med sine 19" Cyclone fælge med nye vinterdæk, da han opgraderer til 21" turbine i stedet for. Skriv en privat besked hvis nogen har interesse i et sæt billige 19" cyclone vinterhjul

Hejgaard
Hejgaard Nov 21 '14
Holm. Er du forhandler af dæk? Eller sagt anderledes, hvor kan vi bestille de dæk du har stillet tilbud på?

Mvh. Hejgaard
MS
MS Nov 21 '14

Var hos Kurt og fik sat vinterhjul på idag. Super fin service og stor tak til Kurt. Og en god pris for de Spath 19" fælge, som blev vist tidligere i denne tråd. Også stor tak til Ken for tippet. De ser sådan ud på bilen - og med det lille Tesla logo sat på er der jo ikke et øje tørt :)

FrederikC
FrederikC Nov 22 '14

Ser god ud MS :o)

Nogle der har købt fælge fra TSportline?

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Nov 22 '14