Loading...
dk

Fugt i lygter | Tesla Forum

husfeldt
husfeldt Mar 24 '19

Jeg kan se der er dug/ fugt i begge forlygter - er det normalt; skal jeg have fat i Tesla, andre der har samme problem?

voersaa
voersaa Mar 24 '19
Citat fra husfeldt

Jeg kan se der er dug/ fugt i begge forlygter - er det normalt; skal jeg have fat i Tesla, andre der har samme problem?

Har ikke set tegn på fugt i mine lygter men vil lige holde ekstra øje med det i ugen der kommer. Der bør ikke være fugt i lygterne og faktisk kan du få problemer med at få et syn godkendt (nu kommer syn så ikke til at være aktuelt lige med det samme). Er det bestemte forhold, som f.eks. vask, der fremprovokerer det?

Mugge
Mugge Mar 24 '19
Problemet er velkendt for model S. Hvis du kører en tur og f.eks stiller bilen i regnvejr - ja så opstår der fugt inde i lygten. Fugten forsvinder dog igen. Er der vand inden i lygten, så skal Tesla skifte lygten på garanti.

JerMik
JerMik Mar 24 '19

Efter regnvejret sidste weekend havde jeg lidt fugt i kameralinsen i højre B-stolpe. Det forsvandt dog igen. Jeg har ikke noteret noget i forlygter eller baglygter endnu.

Hvis fugten i kameraet kommer tilbage igen har jeg bestemt tænkt mig at påpege det og få det udbedret.

husfeldt
husfeldt Mar 25 '19

Hmm .. jeg tror jeg vil holde lidt øje med hvornår det optræder - og tage et par billeder...Mao lige være lidt mere systematik. Men tak for feedback!

husfeldt
husfeldt Apr 12 '19

Hmm har ikke set problemet siden - det må være højtryksrenserens skyld :)

M3
M3 Nov 4 '19

Citat fra voersaa
Citat fra husfeldt

Har ikke set tegn på fugt i mine lygter men vil lige holde ekstra øje med det i ugen der kommer. Der bør ikke være fugt i lygterne og faktisk kan du få problemer med at få et syn godkendt (nu kommer syn så ikke til at være aktuelt lige med det samme). Er det bestemte forhold, som f.eks. vask, der fremprovokerer det?

Jeg har dug i 3 baglygter (begge sider af bagklap plus højre side). Det er ikke godt og skal laves, da lygterne ellers tager skade, fordi glasset med tiden bliver mat. Bilen har bare stået ude i regnvejr og der har aldrig været brugt højtryksrenser på bilen.

Mvh. M3  

jonsiii
jonsiii Nov 5 '19

Parkeret i garage, men har været i standard regnvejr ved 5 grader i dag. Dug i begge baglygter. Ja der mangler lidt varme, nu der er gået over til LED.

Edit: Her til morgen er det væk igen.

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Nov 6 '19