Loading...
dk

1850kg Anhængertræk til Model S - Til Godkendelse med MisterDotCom | Tesla Forum

Amareis
Amareis Apr 9

Det ville undre mig hvis det var andet end dansk lovgivning der står i vejen for at S får lov at køre med krog.

P85DK
P85DK Apr 9
Citat fra Amareis

Det ville undre mig hvis det var andet end dansk lovgivning der står i vejen for at S får lov at køre med krog.

Hønen eller ægget, da dansk lovgivning kræver at producenten får bilen typegodkendt med træk - og i dette tilfælde så ønsker Tesla ikke at søge denne typegodkendelse - så det er enten en lovændring eller at producenten søger typegodkendelse

burns
burns Sep 10
Så er det tyske anhængertræk godkendt til tyske Model S'er. Produktionen er begyndt.

Trist at Danmark er sådan et uland hvad dette angår.

Nå, men tillykke til tyske Tesla ejere. De kan hvor Tesla selv giver op (ikke gider).
PeterE
PeterE Sep 10
Er det ikke godkendt i Europa? Eller skal det godkendes i hvert land??
burns
burns Sep 10
Det er en udelukkende tysk godkendelse og de vil ikke forsøge med en EU godkendelse da de enkelte lande kan vælge ikke at acceptere EU godkendelsen (som derfor er værdiløs).
Forummets indlæg er redigeret af burns Sep 10
PeterE
PeterE Sep 10
Typisk, ok :)
JCBX
JCBX Sep 11
@Burns

Hvor ser du henne at de er gået videre til godkendelse
burns
burns Sep 11
Læs 5. update.
Kiefer
Kiefer Sep 12

Hvordan vil det egentlig være hvis man køber en tysk indregistreret Tesla med lovligt tysk træk. Er det så ulovligt at indføre den til DK?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 12
RobertJ
RobertJ Sep 12

Så vidt jeg forstår tysk TüV;
Godkendelsen (ABE) om at måtte trække ting er et tillæg der skal ligge i bilen, ligesom ABE til fælge (betriebserlaubnis) hvis man køber andet end OEM.

Den er nok ikke gyldig i DK, og værdien af papiret bortfalder derfor ved import.

Er der nogen der tør og kan tage kampen om at få den godkendelse til DK er der penge i det.
Jeg kaster personligt gerne mit træk i skrællespanden for at købe et nyt der må noget.

- R

Johannelund
Johannelund Sep 13

Tjaa nu har vi jo et folketing der siger at de vil elbilerne, ja så må det jo være op til de danske politikker at gøre det samme, hvis der ikke er nogle tekniske og sikkerhedsmæssige forhindringer, må de jo overtrumfe vrangvillige elbilproducenter.

Men det burde EU jo gøre. forbyd bilen hvis der ikke er tekniske forhindringer, for i EU har man jo Ikke er truk til at gøre det beskidte arbejde

migselv
migselv Sep 17

I Tyskland kan man altid får registreret ændringer på bilen i registreringsattesten. Ved visse tekniske ændringer er det endda krævet. Dette gøres nemt ved et besøg hos TÜV/Dekra hvor man får lavet et slags registreringssyn hvor fokus dog er udelukkende de tekniske ændringer.

Dette gælder selvfølgelig kun biler der er indregistreret i Tyskland.

Spørgsmålet er hvordan hånderes import og indregistering af en stærk modificeret bil fra fx. Tyskland til Danmark. Det kunne være en bil som er sænket, med en anden fælgstørrelse, ændret lasteævne, tunet motor, e.l. Sådan en bil vil have mange ekstra registreringer i den Tyske registreringsattest. Hvordan vil den behandles ved indregistrering i DK og bliver det hele bare overført?

Hvis det er tilfældet kunne det godt være at man kan eksportere sin Model S, indregistrere den i Tyskland, få monteret og registreret træk, og så importere den til DK igen og derved få lovlig træk i DK. (Eller bare købe en i Tyskland som har fået montere træk.)

Gyzz
Gyzz Sep 17

hvad med FDM tror i ikke at de kan hjælpe, de har jurister der sidder og kan hjælpe som jeg har brugt før.

har vi nogle referencer til de tyske godkendelser så kan jeg skyde dem en mail ;-)

MartinPedersen
Mener det koster 15% (dog minimum 7.500 kr) at eksportere et køretøj, så det løber op.
Sider: « 1 2 3