Det har vist været oppe og vende et utal af gange siden 2013...
Søg også på TMC, så vil du finde samme svar, bare fra USA.
Det har vist været oppe og vende et utal af gange siden 2013...
Søg også på TMC, så vil du finde samme svar, bare fra USA.
Hvordan vil det egentlig være hvis man køber en tysk indregistreret Tesla med lovligt tysk træk. Er det så ulovligt at indføre den til DK?
det er lovligt at indføre den, men trækvægten vil blive 0kg på din danske registreringsattest (måske.. med mindre ham der toldsyner den sover(?)).
vh, Erik
Jeg tager lige den her TRÆK tråd op igen.
der er næppe noget nyt og jeg er sådan set også ligeglad med træk til trailer, da jeg har bil 2 til det.
Men jeg kan godt forstå andre ønsker det.
På min gamle model S havde jeg et træk fra Hinnerup.
På min nye vil jeg også gerne have et træk til cykelstativ og bagageboks / skiboks.
Men det fra Hinnerup synes jeg stak lidt langt ud.
Måske var der en grund.
Men hvad er ens muligheder for træk?
Hvor mange i DK monterer det på model S?
Hvordan vil det egentlig være hvis man køber en tysk indregistreret Tesla med lovligt tysk træk. Er det så ulovligt at indføre den til DK?
det er lovligt at indføre den, men trækvægten vil blive 0kg på din danske registreringsattest (måske.. med mindre ham der toldsyner den sover(?)).
vh, Erik
Mjae Erik, måske lidt teoretisk tænkt eksempel, men hvis de sætter vægten til 0kg, så bliver der et problem med at udregne bøden.
Bøden er: ((vægt på læs - tilladte totalvægt) / tilladte totalvægt) * 75 kroner pr % sats.
Så kører du med en trailer der må læsse 750 kg og hiver 1000kg på den koster det 2500 i bøde.
Men hvad så med en Tesla der sættes til 0kg?
((1000 - 0)/0) Det kan man vist ikke...
/Martin
((1000 - 0)/0) Det kan man vist ikke...
Et DoS attack mod bødemaskinen!
Det skal næsten prøves...
((1000 - 0)/0) Det kan man vist ikke...Et DoS attack mod bødemaskinen!
Det skal næsten prøves...
Fedt. Ha ha!!!
Men pas nu på! Afhængigt af hvordan systemet bødemaskinen virker, så risikerer I en uendeligt stor bøde... :-o
Politiet betragte det som et træk uden godkendelse/syn og give bøde derefter. Eventuel overvægt skal de nok finde ud af at beregne en passende bøde på - man slipper jo heller ikke for en fartbøde fordi man ikke har kørekort ;-)
Men bøden kan hurtigt blive det mindste problem. Er man skyld i et uheld, så kan man være 100% sikker på at ens kasko ikke dækker.
Kunne være super, men det ligner at det er et screenshot taget i 2013.
Er det ikke fra 13. februar?
Hvis det er ligesom model 3, så har det hidtil kun været muligt at få træk på ab fabrik.
Alle model 3 der er bygget før 12/4-2019 kunne ikke fåes med træk.
Model Y kan Træk eftermonteres. Måske det træk er beregnet til den nye model S Plaid, og kan eftermonteres ligesom på model Y.
Det er et træk som sad på en 2021 Model X Long Range. Det kommer helt sikkert i på Plaid, men det kunne være interessant hvis det kom på Model S Long Range. I USA spekulerer de i at det kun kommer i Europa, men vægtangivelsen i lbs taler for USA.
Johannes du har sådan set helt ret, et træk koster til Mercedes EQE ca. 12.000 kroner ekstra, og bilen starter ved ca. 650.000.
Jeg har aldrig forstået den modstand mod at eftermontere træk på en Model S fra Teslas side. virker lidt fjollet specielt når samme undervogn på en Model X må trække 2250kg...
/Martin
@Kiefer - de har vel bare taget 'design-choice', en Model S er så flot at den ikke må køre med trailer :-) Om det ændre sig fremadrettet er interessant.
Eller også tænker de blot, at alle dem der har en Model S og behov for trailer, de har også råd til en Model X med trailer ;)
Jeg har prøvet at foreslå herhjemme, at Model X og trailer da blot skal udskiftes med en F150 Lightning. Det faldt ikke i god jord.
:-) ja, så meget kører jeg ikke med trailer. Min bror tager på shelter og vildmarksture med hele familien hele tiden og han er klar til at købe en Rivian, hvilket giver god mening, men det varer nok en del år før den kommer til Europa