Loading...
dk

Problemer med servostyring | Tesla Forum

09
09 Apr 1

Min servo er pludselig blevet tung og ujævn. Nogen der har oplevet samme problem og har en ide om hvad dette kan skyldes? - er det noget der normalt kan udbedres ved en normal mekaniker eller kræver det en tur forbi Tesla? Pft!  

Metguy2000
Metguy2000 Apr 1

Virkelig mærkeligt, har præcis samme problem her til morgen. Skulle lige til at booke en service tid hos Tesla. tung og ujævn ved ca . 1/4 udslag til begge sider. Det hjælper ikke at skifte indstilling til comfort.

YESTES
YESTES Apr 1
Kardanled på ratstammen...
Du kan prøve at smøre det selv eller lade Tesla udskifte det...
Vh yestes
MOS
MOS Apr 2

Lyder plausibelt med kardanleddet. Kan du mærke samme problem ved 3/4 omdrejning på rattet?

Metguy2000
Metguy2000 Apr 3

Talte med Tesla service og de bad mig lave en 2 knap reset. Efter ca 10 min yderligere kørsel efter reset er problemet næsten væk ???

Jeg forestiller mig der er en eller anden kalibrering der bliver 0-stillet?

@MOS Ja, det lyder plausibelt. Jeg laver dagligt en venstre-højre drejning med fuldt udslag hver retning ved parkering, og jeg har bemærket en ujævn gang i hele udslaget. Vil lige prøve at mærke igen i eftermiddag om det er flere gange.

@YESTES har aldrig hørt at kardanled i ratstammen skal smøres. Den er jo fra MB, og ingen af de 3 sidste MB vi har haft fra ny har haft det problem. Måske bliver det smurt ved service? 

Rye
Rye Jun 22

Har haft nøjagtig det samme problem med tung og ujævn styring de sidste par måneder på min Model S85D, der er 3½ år og har kørt 103.000 km.

Var hos Tesla i går, og de skiftede kardanleddet på ratstammen, og nu drejer den som en drøm igen.

Mekanikeren viste mig det udskiftede kardanled, som kørte OK på den ene led, men var stort set urokkeligt på den anden led. Leddet skulle i øvrigt ifølge Tesla være lidt vanskeligere at udskifte på en Model S med Dual end på en med baghjulstræk pga. mindre plads.

PS. Jeg bemærkede først den tunge og ujævne styring efter at have fået nye sommerdæk på. Men det var nok blot fordi, jeg da virkelig kunne mærke modstand i forhold til at dreje på nedslidte dæk.