Jeg har oplevet flere gange at den pludselig står til "Check power source". Løsningen er at fjerne kablet og koble det til igen, så begynder den straks at lade. Nogen der ved hvorfor det sket? Vi har EON ladeboks.
Jeg har oplevet det samme et par gange.
Min teori er at det sker når stikket ikke er helt i bund. Typisk er det sket når hustruen har kørt, og skal sætte stikket i ved hjemkomst. Der skal enten bedre teknik eller mere krafter til.
OK, jeg synes bare det virker underligt. I aftes satte jeg kablet i og den begyndte at lade, jeg tænkte så at jeg ville prøve "scheduled charging", så satte den til lidt senere på aftenen og den stoppede med at lade som forventet. Jeg var inde og ude af bilen et par gange (opsætning af WiFi), men rørte ellers ikke ved den. Da jeg tjekkede kl. 22 hvor den skulle starte med at lade, stod den så med "Check power source".
Har du fået EON til at låse boksen op så den understøtter scheduled charging? Da jeg fik min boks skulle man ringe ind og få dem til at slå det til. Man kunne også få dem til at slå låsen fra så man ikke skal bruge sin brik hver gang man lader.
@Tarrild: Jeg har fået dem til at slå låsen fra på boksen, dvs. jeg skal ikke bruge vores brik for at start opladning.
Havde problemer med min E.on boks hvor den ikke gik helt i bund og der skete det også at jeg fik den besked. Efter lidt indkøringstid begyndte stikket at gå lettere ind i bilen og siden da har jeg ikke oplevet det.
Forsøgte igen i aften, sørgede for at sætte stikket godt i, det virker ikke til at det kan komme længere ind men det samme skete her til aften. Da jeg tjekkede omkring kl. 22 hvor jeg havde sat den til starte med at lade op, stod med igen "Check power source".
Tarrild: Tak! Har lige snakket med EON og fået dem til at ændre det. Synes det er lidt underligt at de har valgt at konfigurere deres ladeboks sådan som standard og ikke fortælle om det overhovedet.
Jeg har også en EON hjemmelader, jeg har bedt om at få den sat til at understøtte scheduled charging; men gad vide om dette rent faktisk er sket.
Jeg oplever at hvis den først er stoppet med at lade kan den ikke selv starte igen - dvs. lader jeg til knap 90% - så står den måske over natten og falder til 87%/86% (de sidste 1-2 % grundet jeg opvarmer kabinen inden jeg kører) .. lidt øv at den ikke kan holde et niveau -- det kunne min "mormor" lade løsning trods alt..
To andre observationer med min EON hjemme-lader ..
Andre der har "oplevelser" der minder om mine ??
@husfeldt:
1) Scheduled charging: Det skal du have EON til at ændre, havde samme problem, fik EON til at ændre det i går og vores bil har lavet scheduled charging i nat. Som jeg skriver ovenfor, så undrer det mig at deres ladeboks ikke tillader det som standard og at de ikke rigtigt skriver noget om det nogen steder jeg har kunnet finde
2) Det har jeg også oplevet, prøvede at genstarte ladeboksen (tag strømmen til den) uden at det hjalp og fejlmeldte boksen til EON. De vendte tilbage samme dag og siden har jeg ikke haft problemet - det er en 1 uge siden.
UPDATE:
EON har nu slået lås fra, og også Scheduled charging dvs. jeg behøver ikke kort for at lade hjemme, og det er nu bilen som styrrer hvornår den lader - så det virker fint....
MEN
Det gamle/nye problem med Amp er der stadig... Når jeg lige started ladning kører den langsomt op med Ampere .. men ofte stopper den ved 6-7A .. og kører ikke op på de 16.. - jeg kan efter et par sekunder indefra bilen trykke "+"ved amp. knappen, og dermed få den op på 16..
Men det er jo ret dumt hvis man sætter den til "udefra" og glemmer lige at sætte sig ind i bilen, vente et par sekunder og så skrue op til 16 Amp...
Andre som oplever det samme ???
tror ikke det er jord der driller.
hvis den ikke er ok, skal ladning stoppe, da bilen ellers er farlig at røre ved, altså risiko for stød.
Det er ikke jordforbindelse - jeg fik monteret et jordspyd, sammen med laderen, og manden målte at der var super jordforbindelse - langt bedre end normalt.. 2 Ohm tror jeg han snakkede om hvor den blot behøvede at være under 50 (tror jeg nok jeg husker han sagde)
Jeg lader den tage en sw-opdatering mere; ser ud til at der er en på vej; hvis ikke det ændrer noget tager jeg fat i EON.. (og derefter Tesla om nødvendigt)..