Loading...
dk

Første billede af CCS adapteren til S/X | Tesla Forum

Leth
Leth May 8 '19
Citat fra P85DK

Ren flexibilitet, tror der rigtig hurtigt vil komme en del hurtige CCS ladere og så kunne bruge den sammen med EON abonnement eller eventuelt i udlandet og når den så ikke koster mere, så er det lidt en no brainer.

Kan være jeg bestiller et Model 3 badge samtidig, så er der ingen som kan smide mig væk fra en SuC ;-)

Hah, ja gør du det ;) Men er det ikke netop mindre flexibelt for dig at få retrofittet (fastmonteret) CCS? Hvis du derimod får adapteren, kan du lade både "gamle" Type 2 superchargers og CCS...

P85DK
P85DK May 8 '19

:-) det bliver ikke fastmonteret, det er der ikke plads til.

Hvis du vil kunne benytte CCS adapteren på en Model S/X som er produceret før 1.maj 2019, så skal der eftermonteres et eller andet - elektronik går jeg ud fra. Jeg vil stadig have mulighed for at lade som indtil nu.

Leth
Leth May 8 '19
Ah! Den del havde jeg misforstået - så giver det mening :)
Gyzz
Gyzz May 9 '19

Lyder da super så man kan "supercharge" på CCS ladere, Clever, EON osv ...

Gyzz
Gyzz Jun 11 '19

Er der nogle danske TMS'ere der har fået CCS "Upgraden" ???

er lidt nysgerrig på at få den installeret når den kommer ;-)

fmm1000
fmm1000 Jun 11 '19
Tror jeg ikke. Har set flere på facebook, der har fået aflyst deres tider i Kbh. Jeg havde selv en tid i Århus, som også blev aflyst. Tror tidligst de får hardware i juli.
migselv
migselv Jun 11 '19
Jeg spurgte Aarhus SeC om dette i sidste uge. De ved ikke noget konkret endnu men forventer at få mere at vide i løbet af måneden. 
Storm
Storm Nov 19 '19

Måske et dumt spørgsmål, men hvis man får/køber denne opgradering, kan bilen så stadig lade i gennem CHAdeMO adapter? 

Tænker at man så er rigtig meget fleksibel ang. opladningsmuligheder....

P85DK
P85DK Nov 19 '19

Der bør du kunne, men det vil ikke rigtigt være relevant, da der typisk er en CCS ved alle CHadeMO - så kun relevant hvis CCS'en er optaget og så går du virkelig med livrem og seler :-)

Tror heller ikke der bliver etableret flere nye CHadeMO, da CCS ser ud til at være standarden alle er blevet enige om.

jramskov
jramskov Nov 19 '19

De nye UFC stationer som Clever/Eon bygger har også CHadeMO.

Storm
Storm Nov 19 '19

Super, jeg har nemlig ikke gratis SuC, så hvis CCS er optaget på Eon standeren kunne jeg bruge CHAdeMo.

KimT
KimT Nov 19 '19
Citat fra Storm

så hvis CCS er optaget på Eon standeren kunne jeg bruge CHAdeMo.

Nej.

Godt nok er der 3 ledninger på sådan en stander, men det kan kun levere strøm på AC + DC samtidig. Den kan ikke levere strøm til 2 DC stik samtidig.  

Storm
Storm Nov 19 '19

Nå, ja så er det jo ligemeget...

Tak for den oplysning :-)

fmm1000
fmm1000 Nov 19 '19
Hvis ðu købber ccs så sælg din chademoadapter.
jramskov
jramskov Nov 20 '19

Ja, CHadeMO er vel ikke rigtig interessant mere for andre end de (primært?) japanske producenter der insisterer på at benytte det. Den nyeste Leaf benytter det vist, fint i Japan, ret dumt til det Europæiske marked.

Sider: « 1 2