Det er et cool nok projekt han har lavet. Og godt at vide. Men jeg tror nu ikke den originale spørger i denne tråd er med på at bygge eget system med Raspberry PI og programmering med mere :-)
Jeg var ikke klar over at Tesla Wall Charger var så fleksibel og billig. Hvis der er flere i firmaet der får elbil, så køber jeg nok et par stykker af dem og får dem sat sammen. Har i dag en enkelt lader, fra et andet mærke, på 32A. Et par Tesla Wall Chargere kan deles om den 32A gruppe.
Medmindre revisoren pludselig opdager det, og forlanger at brugerne også skal til at betale for strømmen. Det har Tesla ikke en løsning på? Jeg kender til denne løsning fra EO:
https://ecocharging.dk/produkt/genius/
De har en app som brugeren skal anvende til at åbne op for strømmen.
Det kan naturligvis også laves med en hjemmelavet Raspberry PI baseret løsning, men den slags undgår jeg i firma regi.
Kan masteren i en kæde af flere sammenkoblede ladere, holde styr på strømforbruget på hver fase enkeltvis? Eksempelvis så at en Kona ikke spiser 16A på alle tre faser, selvom den faktisk kun trækker strøm på en fase? Er det supporteret af type 2 / CCS protokollen, så at en lader kan fortælle bilen at den kan trække X på fase 1, Y på fase 2, Z på fase 3? Og kan bilen i så fald lade mere end mindste fællesnævner?
Faktisk burde man rotere faserne, så at hvis man har tre ladere på en bus, så har de alle forskellige faser som fase 1. Det er den eneste måde at have tre Kona til at lade samtidig. Men jeg ser ikke lige at Tesla Wall Charger supportere dette.