Loading...
dk

Standard range er nu tilgængelig, AP er standard + mere | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
jramskov
jramskov Apr 12 '19

https://www.tesla.com/da_DK/blog/update-our-vehicle-lineup?redirect=no

- Standard range og long range RWD kan ikke bestilles online. Det er kun de mest populære valg der kan bestilles online, hvilket er Standard range+, Long range AWD og Performance. Prisen starter ved kr. 376.520 for Standard range+ inkl. AP.  Det er med 415km WLTP range, 0-100 på 5,6s og topfart på 225km/t.

- Alle biler kommer nu med AP

- Leasing er nu tilgængelig i USA.

MikaelH
MikaelH Apr 12 '19

Der er ingen leveringsdato på Standard Range+ i Europa endnu selvom den kan bestilles. 

Tvivler på at RWD er en option i Europa. Hvis du ringer ind får du helt sikkert en bil fra lageret, og ikke en nyproduceret bil. Det skulle ikke undre mig hvis LR RWD forsvinder helt når først det nuværende lager er tømt (der skulle være 7000+ Model 3 på lager i USA).

jramskov
jramskov Apr 12 '19

Hvis jeg skulle bestille nu, ville LR RWD blive overvejet kraftigt, simpelthen pga. den ekstra rækkevidde.

Ice2EV
Ice2EV Apr 12 '19

Tilgengæld er en LR AWD me autopilot og midnight silver lak, så sat ned til 475 istedet for 494..............Det tror jeg lige vi skal have en snak om, hvis kalenden falder i hak i løbet af formiddagen.

Har en tid til kl 13 idag om afhentning....... Men der ser desværre ud til at være for travlt til at kunne trække 5 timer ud af dagen til at køre derned og samle vogn op.

Men man ved aldrig, igår morges var dagen umulig at få til at gå op. Det løste sig i  løbet af dagen på smukkeste vis.

MikaelH
MikaelH Apr 12 '19

@jramskov

Mit bud er at LR RWD ikke kan leveres i Europa, men kun i USA. Hvis de ikke længere producerer dem, og dem de sælger er lagerbiler i USA, så duer de ikke til det europæiske marked. Men det kan selvfølgelig blive opklaret hvis man giver Tesla et kald.

Jeg er dog lidt skuffet over at den bliver udfaset. Det var det mest oplagte valg til os. Men Tesla må jo have nogle salgstal som fortæller dem at det giver mening at simplificere produktionen. 

Det lave produktionstal for Q1 skyldtes sikkert også de mange forskellige varianter de nu skulle producere.

jramskov
jramskov Apr 12 '19

@Ice2EV: 494? Hvilke andre options? For vi betalte ikke 494 for vores blå LR AWD.

@MikaelH: Det kan meget vel være at de udfaser LR RWD på et tidspunkt, men kan ikke se hvorfor den ikke skulle være tilgængelig i Europa.

Ice2EV
Ice2EV Apr 12 '19

@jramskov: Nu er det jo ikke sådan at Tesla har sendt en final invoice endnu. Men indtil i mandags da jeg sidst kiggede på siden, der kostede en LR AWD med AP til 25100 samt metal lak Midnight silver 494.

Hvad gav I da for jeres? 

Nu er det jo lidt "uheldigt" at fruen skal med at hente. Hvis nu den er 20k billigere end jeg har bildt hende ind, så kunne jeg jo bare rive ned fra hylden til det passede.......

jramskov
jramskov Apr 12 '19

Det er da godt nok også lidt svært at finde rundt i for at være ærlig...

På ordeaftalen står der: kr. 481.104

På final invoice: Samlet pris på køretøj (DKK) 474,620.00

Ice2EV
Ice2EV Apr 12 '19

Uptiduda, der er dukket en final invoice op i nat kan jeg se.......

MEN det er sgu da totalt uoverskueligt....... Beløb uden moms, som så ligges til for neden i samlet beløb...

Men så kommer 

Til betaling 462.164

og

Kørestøjet pris 475.220

Hvordan hænger det sammen med forudbetalt 20.000 plus moms......Konen er bogholder og har ikke turdet vise hende tallene, for hun må da tænke "hvad er det for en flok amatører, der driver den der lille bolsjebutik!"

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 12 '19
mbk
mbk Apr 12 '19

Jeg havde nok købt SR Plus hvis den var tilgængelig da jeg bestilte, men jeg ville ikke ret gerne have kortere rækkevidde i min LR AWD, det er sjovt som man glemmer prisen hurtigere end manglen på udstyr.

MikaelH
MikaelH Apr 12 '19

@jramskov

Pt. er der ikke produceret nogle LR RWD til Europa, dvs. med CCS ladeport og Euro-spec. 

Når LR RWD modellen ikke er at finde på hjemmesiden, og det kræver at læse en engelsk blog post gemt på Teslas hjemmeside for at kunne finde informationen, så vil det være yderst begrænset hvor mange der ret faktisk vil bestille den udgave. Og jeg tvivler stærkt på at Tesla sætter en Euro LR RWD prodution igang når den er så lille. 

Hele ideen med at sige at det er "off menu" er at mindske protesterne, og så er det let at fjerne den helt når man alligevel ikke kan se at den er tilgængelig. 

Derfor tror jeg også at LR RWD kun er en mulighed i USA hvor de allerede har et lager af dem. 

Når det er sagt, så er jeg en af de første der klapper i hænderne hvis det er muligt at bestille LR RWD i Danmark :)

Forummets indlæg er redigeret af MikaelH Apr 12 '19
MikaelH
MikaelH Apr 12 '19

Tesla i Europa har ikke fået nogen klar information omkring LR RWD endnu. De forventer mere info inden for en uges tid.

Laksefiskeren
Laksefiskeren Apr 12 '19
Har lige talt med Tesla Aarhus, de kan godt levere en RWD LR til 410.000 plus en anelse afgift.
Og den er med Premium udstyr. Kan I se noget forgjort i det? Synes den passer perfekt til danske forhold.
jramskov
jramskov Apr 12 '19

Hahaha, standard Tesla forvirring :-)

Umiddelbart lyder prisen OK i mine ører.

MikaelH
MikaelH Apr 12 '19

Det er en rigtig fin pris!

Dog giver det ikke mening med afgift. Da grænsen for Model 3 bør ligge minimum 20.000kr over 410.000kr. 

Forummets indlæg er redigeret af MikaelH Apr 12 '19
Kejseren
Kejseren Apr 12 '19

Tvivler ærlig talt på det kan være rigtig info fra deres side af :)

Citat fra Laksefiskeren Har lige talt med Tesla Aarhus, de kan godt levere en RWD LR til 410.000 plus en anelse afgift.
Og den er med Premium udstyr. Kan I se noget forgjort i det? Synes den passer perfekt til danske forhold.
skyblue
skyblue Apr 12 '19

Er det bare mig, eller har de fjernet leveringsmåned? Jeg kan ikke se det mere.

RWD long range lyder meget godt. Har nu altid drømt om en AWD, men omvendt har jeg også altid drømt om en gratis bil. Kompromisser kan blive nødvendige :)

Laksefiskeren
Laksefiskeren Apr 12 '19
Tesla Århus har tjekket efter og bilerne er produceret. Levering i DK maj-juni. Men man må formode at den udgår. Så det drejer sig om dem der står på lager og der er frit farvevalg. Men mod merpris selvfølgelig på nær sort. Har bedt om et skriftligt tilbud.
Forummets indlæg er redigeret af Laksefiskeren Apr 12 '19
Kejseren
Kejseren Apr 12 '19

Kunne godt være jeg skulle overveje det også. Keep us posted 

Citat fra Laksefiskeren Tesla Århus har tjekket efter og bilerne er produceret. Levering i DK maj-juni. Men man må formode at den udgår. Så det drejer sig om dem der står på lager og der er frit farvevalg. Har bedt om et skrifteligt tilbud.
Kejseren
Kejseren Apr 12 '19

Ved nogen om SR+ har "køre oversigten" med vognbaner, der også viser bilerne omkring en i venstre side af skærmen, ligesom de andre modeller?

Forummets indlæg er redigeret af Kejseren Apr 12 '19
Sider: 1 2 3 4 »