Loading...
dk

Problemer med min Model 3 | Tesla Forum

baldur
baldur Apr 12

Så gik autopilot og cruise control i stykker og forsvandt helt fra min bil:

Som det ses, så har den også fundet på at tænde for kørelys selvom det er højlys dag.

Ingen fejlmeddelser.

Af andre problemer kan nævnes:

Må ofte vente 20 sekunder før at den lukker op. Min mobiltelefon er en Samsung S9. Man ser så dum ud, når man står ved siden af sin bil og ikke kan komme ind.

Det sker at den nægter at sætte i gang efter opstart. Alt ser ud til at være normalt, skærmen kan betjenes og så videre. Men man kan ikke skifte fra P til D eller R. Efter 30 til 60 sekunder får den pludselig medlidenhed med mig, og beslutter at jeg godt kan køre alligevel.

Selvom bilen kun er en uge gammel, så har jeg oplevet 5-10 gange at skærmen fryser eller bliver underlig, så at den må genstartes. En enkelt gang kom der også en masse grafikfejl oveni.

Bilen opgraderede sig selv for to dage siden, så antager at den kører nyeste version.

Er det normalt?

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Apr 12

Det er en ommer!

Bianco
Bianco Apr 12

Bestemt ikke normalt. Ring til Tesla.

PS Når du snakker med dem om den lange tid den er om at tænde og åbne, så fortæl dem hvordan det er med nøglekortet så i slipper for at diskutere om mobiltelefonen er defekt.

Bianco
Bianco Apr 12

PS 14 dages returet!

jramskov
jramskov Apr 12

Det er bestemt ikke normalt. Tag fat i Tesla med det samme.

mbk
mbk Apr 12

Jeg har også en S9 og døjer også en gang imellem med at stå og holde i håndtaget og har tyet til at bruge RFID kortet. Jeg er blevet opdaget og drillet med det, irriterende. Det er det samme der sker når bilen ikke vil køre, den kan ikke se din telefon, hvis du ligger RFID kortet i midten så kan den køre. Jeg er overbevist om at det er telefonen der går i en eller anden strømbesparingsmode. Hvis jeg slukker/tænder bluetooth unlocker bilen med det samme.

Jeg har haft frys og skærmen er to gange spontant genstartet på en måned. Jeg tror min er software issues og noget der bliver bedre med tiden, det er i snit et genstart hver 14. dag, så ikke et stort issue og bilen kører fint mens der genstartes. Mere end det og jeg ville brokke mig.

Ice2EV
Ice2EV Apr 12

mbk "ikke et stort issue" havde det været min tlf eller computer var den blevet skiftet straks....... Det er livet altså for kort til!

mbk
mbk Apr 12

@Ice2eV

Er ret sikker på det er et software issue. Tror også jeg holder sluk knappen inde i 4sek på min bærbar en gang om måneden, slukker og tænker min FireTV på kontatken en gang om ugen osv. Min Telefon får også en sluk tænk en gang om måneden. Tror ikke det bliver meget bedre for enheder der går ind og ud af hipernate/sleep hele tiden.

husfeldt
husfeldt Apr 12

Lyder muligvis som om det er telefon og bil der bare ikke kan sammen..

Prøv en dag eller 2 kun med nøglekort (mobil uden bluetooth)..

Uagtet dette skal du dog ikke opleve de "underligheder" du beskriver .. og Tesla bør se på sagen..

voersaa
voersaa Apr 12

Android systemet er ikke altid god til at åbne med bluetooth og det er nok mere telefonen end det er bilen der skaber problemet. Jeg har også en Android baseret telefon som kan drille og hvis den er helt umulig kan man praktisk talt altid afhjælpe det med at klikke flight mode fra og til. Det har virket hver gang for mig. Det kan også være at det er bluethooth der giver problemer med at starte bilen. Prøv eventuelt at bruge kortet et stykke tid for at se om det virker som det skal.

Det med skærmen lyder lidt underligt.

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Apr 12
H
H Apr 12
Synes sku også at der er for mange fejl.

Min har været en uge på værksted og skal derind igen. Der er flere kvalitetsproblemer - min liste er for lang til jeg orker at skrive det her.
TRP
TRP Apr 12

Vi fik vores LR AWD for forrige søndag. Efter en gennemgang af bilen fandt vi at bagdørenes tilpasning er elendig og skal rettes. Det blev noteret sammen med det manglende type 2 kabel. De mange øvrige biler der skulle udleveres samme dag havde i varierende omfang samme tilpasningsproblem på bagdørene.

Vi fik bilen udleveret med kun 25% SOC og satte den til ladning da vi kom hjem. Det viste sig at bilen ikke kunne lade. Ladeeffekten svingede fra 0-3,7kW på en 11kw lader!

Dagen efter udleveringen røg den så retur til fejlfinding og det tog en hel uge inden den blev klar med en ny "on board" lader! Inden vi fik den igen kørte Tesla lige en tur I den og konstaterede at den var ude af sporing så det nåede de at fixe inden vi fik den igen i mandags! 

Plastik afdækningen bag bakspejlet faldt af men det kunne jeg selv samle igen.

Det er bestemt ikke det kvalitets niveau vi er vand til fra vores to model S fra 2015 - det har bare virket! 

Nu 4 dage efter kan jeg så se på at AP er blevet standard i prisen....super!

Søndag har vi haft den i 14 dage - hvordan er det lige med reglerne for tilbagelevering. Jeg kan se at "BIANCO" skriver "PS 14 dages" returret. Jeg synes ikke lige jeg har set det nogle steder?

husfeldt
husfeldt Apr 12

Øv kedeligt at høre om alle de her problemer - vil sige at jeg dog heldigvis ikke har opdaget nogle issues med min M3 - jeg har ikke oplevet kvalitetsproblemer ..

Dog synes jeg forklappen virker lidt skrøbelig, og er af samme grund lidt utryk ved at bruge "bagagerummet" her, og dørene smækker ikke altid helt i - de skal have lidt rigeligt tryk for at falde helt på plads..

MikaelH
MikaelH Apr 12

@TRP

Det står i købsbetingelserne. De kan ikke komme udenom der ved fjernhandel. 

JerMik
JerMik Apr 13

Efter 3 uger og 2500 km gik "pyrofusen" i stykker på min 3P.
Den har stået på værksted i 2 uger nu, og venter hvad jeg forstår på dele fra USA. Usikkert om jeg får den igen inden påske.
Men jeg har fået en P90DL i mellemtiden, så det er ikke værst. 
Udover det har jeg ikke nået at finde de store fejl på bilen. Umiddelbart ser den ud til at være ordentligt sat sammen,

Bianco
Bianco Apr 13

Pyro-fuse = hovedsikringen på høj-volts siden af batteriet. 

lauz
lauz Apr 13
Har læst om Samsung/Android problemet flere steder. Mange løser det tilsyneladende med nedenstående:

Here is what I did: go to Settings->Battery. On the three vertical dots in the top right corner, pick Battery optimization. In the dropdown on top, pick All apps. Find your Tesla app and click on it. Select "Don't optimize" and click Done.

It looks like the phone key fails if the Tesla app is killed by the OS. This prevents that -- and so far it looks like it works!

NicklasF
NicklasF Apr 13

Jeg har også haft en problemer med min Android ift. key på min model 3. 

Hvis i ikke har gjort det så Lauz skriver så gør det, det hjalp rigtigt meget!. Jeg ved dog på nogle telefoner er det ikke i Settings->battery, men i Settering->apps->find tesla app->battery for at man kan ændre på den indstilling :)

Jeg havde dog stadig nogle problemer, som jeg har løst ved at få Tasker (en app der kan styre alt hvad man har lyst til ud fra rutiner) til at tænde og slukke mit bluetooth 1 gang i timen. Den gør det selvfølgelig ikke hvis der er noget connected til den. Idéen var fra et reddit opslag. 

Efter jeg har gjort det er jeg oppe på 99 succesrate. De gange hvor der er problemer, skal jeg blot blive ved med at trykke håndtaget ind på bilen, tage telefonen op ad lomme og tænde skærmen. Så åbner bilen. 

Jeg kan godt lave en lille tutorial til tasker, hvis det som lauz har skrevet ikke hjælper :)