.
De sæder ser behagelige ud :-)
Ked af at sige det men den ligner endnu en omgang koncept bil BS (bull shit).
Iøvrigt meget interessant hvor fantastisk han syntes at KIA bilen er og så er han meget mere kritisk med mange af de andre....
Jeg har en KIA Picanto som bil nr.2 og det er en rigtig god lille bil, koreanske biler er meget gode til prisen.
Ked af at sige det men den ligner endnu en omgang koncept bil BS (bull shit).
Lever i håbet, Audi TT gik stort set uændret hele vejen fra koncept til produktion, så nogle gange rammer de bare plet.
Picanto'en undlader jeg at kommentere på ;-)
Jeg er ked af at sige det, men jeg må give voersaa ret. Det er og bliver en konceptbil. Både interiør, rat, hjul, sidespejle osv. skriger langt væk af, at det skal se smart ud, men er ubrugeligt eller ligefrem ulovligt i praksis. Så den kommer definitivt ikke i serieproduktion uden væsentlige ændringer.
Pessimister! Men så er konklusionen jo bare at der ikke kommer en KIA hjemme hos os :-)
@MOS, hvad mener du er ulovligt? sidespejlene kan du jo få på Audi e-tron, hjulene er måske lidt store, men fælgene har lavet aero på en noget pænere måde end Tesla, helt ok hvis de sætter et andet rat i, interiør kan de godt gå hele vejen med.
Er det kun mig som synes at bunden ser utrolig tynd ud, som i så tynd at der ikke er plads til batterier?
@MOS, hvad mener du er ulovligt? sidespejlene kan du jo få på Audi e-tron, hjulene er måske lidt store, men fælgene har lavet aero på en noget pænere måde end Tesla, helt ok hvis de sætter et andet rat i, interiør kan de godt gå hele vejen med.
Jeg mener, at sidespejle og rat potentielt kan være ulovlige.
Mig bekendt er det ikke tilladt at erstatte sidespejle med kameraer, men der er flere andre fabrikanter, der har leget med idéen (herunder Tesla). Der bliver dog arbejdet med lovgivning på dette område og jeg er ikke klar over, om de er kommet frem til en løsning på nuværende tidspunkt, så det bliver lovligt.
Mht. rattet, så skal det have en ubrudt krans hele vejen rundt. Her er det nok et grænsetilfælde, da den øverste del af rattet mangler eller i hvert fald ikke følger buen rundt. Jeg skal dog ikke gøre mig til dommer over, om den ligger på den ene eller anden side af grænsen.
Mht. fælgene, så ser de da meget lækre ud, men det er kun så længe de er helt rene og blankpolerede. Hjul bliver som bekendt meget hurtigt beskidte under kørsel og det kommer til at se virkelig grimt ud, så snart den klare plastic bliver belagt med et tyndt lag smuds. Jeg har selv på et tidspunkt lavet nogle aerodynamiske hjulkapsler i klar plast og det kom meget hurtigt til at blive en øjenbæ.
Er det kun mig som synes at bunden ser utrolig tynd ud, som i så tynd at der ikke er plads til batterier?
Det er nok en forglemmelse. Det er jo bare en konceptbil ;-)
@MOS - virtuelle sidespejle koster 13.871 kr. på en Audi e-tron, så den med kamera som sidespejl er allerede på markedet. Hvis du ser hele videoen, så er det klare plast i fælgen noget flere af bilerne har, så det kommer helt sikkert. Nu er der jo heldigvis meget mindre bremsestøv på en EV, så det går nok :-)
Nu er det ikke rattet som gør at jeg synes det er en interessant bil, så hvis det har en hel krans er det nok også ok. Pointen er at det er et design som tør noget og som jeg håber de går videre med. Teslas design begynder at mangle lidt kant, det bliver lidt montana reol for mig.
@MOS - virtuelle sidespejle koster 13.871 kr. på en Audi e-tron, så den med kamera som sidespejl er allerede på markedet.
Interessant. Hvis lovgivningen er på plads, kan vi vel forvente kameraer i stedet for sidespejle på både Tesla og andre biler fremover. Det er helt sikkert noget, jeg ser frem til, for det kan nemt spare 5% på luftmodstanden.
Hvis du ser hele videoen, så er det klare plast i fælgen noget flere af bilerne har, så det kommer helt sikkert. Nu er der jo heldigvis meget mindre bremsestøv på en EV, så det går nok :-)
Bare fordi det er på en video, hvor konceptbiler er udstillet, er ikke ensbetydende med, at det kommer på serieproducerede biler. Og ja, elbiler giver langt mindre bremsestøv, men mine hjulkapsler blev primært beskidte på ydersiden pga. vejstøv.
Nu er det ikke rattet som gør at jeg synes det er en interessant bil, så hvis det har en hel krans er det nok også ok. Pointen er at det er et design som tør noget og som jeg håber de går videre med. Teslas design begynder at mangle lidt kant, det bliver lidt montana reol for mig.
Jeg kan sagtens følge dig. Det er på mange måder et forfriskende design. Desværre bliver denne type designs næsten altid droppet eller meget nedtonet, hvis bilen altså på et tidspunkt kommer i serieproduktion. Bare så du ikke bliver skuffet...
Jeg kan sagtens følge dig. Det er på mange måder et forfriskende design. Desværre bliver denne type designs næsten altid droppet eller meget nedtonet, hvis bilen altså på et tidspunkt kommer i serieproduktion. Bare så du ikke bliver skuffet...
Bliver ikke skuffet, men bare et lille hint til Kia hvis de vil have mig som kunde :-) Og det sker nu altså at designs kører hele vejen fra koncept til lancering med meget få ændringer, her er Audi TT og Tesla Model S gode eksempler.
Jeg tror godt Kia kan finde på at rulle sådan et design ud i et subbrand, om det så kommer til Europa kan være en anden sag.
@MOS: Lovgivningen i Europa har siden september 2016 tilladt at man udskifter sidespejlene med kameraer, men det er endnu ikke lovligt i USA. Det er nok derfor Tesla droppede ideen, og ikke tog den op igen i forbindelse med Model 3. Se eventuelt https://www.interregs.com/articles/spotlight/ece-regulation-on-rear-vision-updated-to-permit-camera-based-systems-000173
@ODE90
Tak for info. Ved du noget om, hvor langt de er med lovgivningen i USA? Jeg går ud fra, at Model Y vil komme med kameraer i stedet for sidespejle, men naturligvis med det forbehold, at det bliver lovligt i USA, inden den kommer til salg. Ellers ender vi måske i den samme situation som så mange gange før, hvor konceptbiler og prototyper er blevet udstyret med kameraer, men når de så endelig kommer til salg, så er kameraerne udskiftet med traditionelle sidespejle.