Loading...
dk

Ny vogn i indkørsel. | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Apr 15

Har lige svaret på spørgeskema omkring køb og levering. Kommenterede at det ikke var formålstjentlig at priserne cyklede op og ned. Man skulle være heldig på dagen!

jonsiii
jonsiii Apr 15

Jep, og jeg tjekkede lige @Tesla på Twitter. Kl. 04.49 tweeter de om "An Update to Our Vehicle Lineup". Kl. 11:00 henter jeg..

Nu kom der heldigvis styr på forsikringen: 5100 årligt med IDA Guld samlerabat for 20-25000 km, glasskade, parkeringsskade og vejhjælp. Det er vist ok.

MikaelH
MikaelH Apr 15

@jonsiii

Hvilke dækninger har du valgt?

jonsiii
jonsiii Apr 15

@MikaelH

Ansvar, Kasko, Friskade og glas, Parkeringsskade (bilkabuler uden afsender) dvs. ingen selvrisiko + vejhjælp. Ellers 11000 i selvrisiko. Jeg fravalgte Udvidet Vejhjælp, selvom der var 2 årlige hjulskift indbygget. Det kan passende ske hos Tesla selv, selvom det måske koster lidt.

MikaelH
MikaelH Apr 15

Hvad skulle du bruge for et oprette forsikringen? 

Går ud fra de skal bruge et registreringsnummer på bilen, men hvornår bliver det oplyst af Tesla?

Tænker på hvornår i købet jeg skal sætte gang i en process hos IDA

jonsiii
jonsiii Apr 15

Ja det var faktisk lidt sjovt, for jeg fik den i fredags (d. 12.), og "lookup-dimsen" på hjemmesiden kendte ikke nummerpladen endnu. Men ham jeg snakkede med ved IDA, kunne godt se bilen via motorkontoret, så det blev slået til at gælde fra dagen den blev registreret (d. 10.). Og selve forsikringen blev slået til, så den ville gælde 10 minutter efter min bestilling. Hurtig service må man sige.

Tesla registrerer så sent som muligt, da en forhandler betaler moms og afgift forud for dig. Så tjek et par dage før afhenting på skat.dk, om du kan søge bilen frem via VIN-nummeret (stelnummer hedder den på skat.dk). Så har du nummerpladen. Jeg kan ikke se nummerpladen i min invoice fra Tesla.

MikaelH
MikaelH Apr 15

Okay, så du blev nødt til at ringe ind, og kunne ikke bare bruge IDA's hjemmeside?

Hvornår fik du invoice med VIN?

jramskov
jramskov Apr 15
Citat fra Ice2EV

Da vi hentede vognen i Århus var jeg sådan lidt.... nah nah den kører da meget godt, er den reelt mere tyst end eks mercedes'en eller C3'eren. (vi tog toget til Århus og bus ud til Tesla)....Anlægget er det egentlig bedre end det der standard der sidder i eks fruens? Dækstøj? samlekvalitet er det så godt.

48 timer med raketten...... Fruen skulle hjem til de gamle, så jeg fik lov at tage hendes 3 år gamle C klasse.

Hold da fast en sur smiley! 

Den larmer, er sindsyg langsom, fra forrige århundrede, antikvarisk, dårlig stereo lyd........ bedre samlet? egentlig ikke, har ihvertfald ikke observeret noget, der virker ringere efter 48 timer med den nye.

Tillykke med raketten! Det er en fornøjelse at køre i ellert :)

Har lige afleveret vores for at få den opticoated - lånebilen er en Toyota Aygo, det er noget af en kontrast...

Ps. Det lyder til du har fundet en løsning, men hvis det skulle være relevant, så modtager jeg om få dage en 3-faset UMC som du gerne må låne. Jeg bor dog i Aarhus.

jonsiii
jonsiii Apr 15

@MikaelH

Jo det kunne jeg godt, hvis jeg ville vente på det normale-nummplade-lookup-system, men jeg turde ikke køre mere rundt uden kasko og glasforsikring. Dælme surt lige at få et stenslag på en demo-tur, og så skulle betale alt selv.

Tesla skriver/ringer til dig, når der er en fysisk bil tilstede. Der får du også oplyst VIN-nummeret. På dette tidspunkt har bilen ikke fået plader på endnu, så derfor kan de ikke vide det. Derfra gik der 1 uge til jeg fik den. 2 dage før, dukkede den op på motorkontorets side med plader, typebetegnelse og det hele.

Man kan i øvrigt godt se at motorkontoret ikke er "el-baseret":

"Tomgangsstøj ved stilstand: 0 db" =)

mbk
mbk Apr 15

Min bil blev aldrig fundet på IDAs nummerpladesystem, tror jeg prøvede i en uge før jeg gav op, til sidst lavede jeg et tilbud og ringede ind. 

Ice2EV
Ice2EV Apr 15

STOR klage til TESLA....... Nu har jeg i mange år forklaret fruen hvor langt 25 cm er....Det stemmer IKKE overens med den distance bilen siger der er til muren!! Der må de altså lige rette ind!

webercarbmann
webercarbmann Apr 15
Quote from Ice2EV

STOR klage til TESLA....... Nu har jeg i mange år forklaret fruen hvor langt 25 cm er....Det stemmer IKKE overens med den distance bilen siger der er til muren!! Der må de altså lige rette ind!

Hø - de må straks lave en opdatering hvor bilen kan sættes op til "altarnative"  mål :) 

jonsiii
jonsiii Apr 16

Ja nu vil jeg altså også ud og køre. Det kan jo ikke passe at der kun er kørt 150 km siden jeg fik den i fredags. ;) Vi skal lige ha handlet ind til kobberbryllup i Tyskland, og havde da egentlig tænkt mig at køre i Sharan'en. Arh, ned med sæderne, så er der da rigeligt plads. Det skal prøves. =)

jramskov
jramskov Apr 16

@jonsiii du kan da bare køre 2 gange :D

jonsiii
jonsiii Apr 16

Haha, fruen har lavet "klik-og-hent" hos Duborg, så har fået strenge ordrer på at det skal kunne være der. :D

Ice2EV
Ice2EV Apr 16

Husk der kan være en hel del 3/5 liters papvin i både frunk og kælderen i thrunk. ;-)

jonsiii
jonsiii Apr 16

Det kunne fint være der. ;) Begge bagsæder lagt ned, så er der rigelig plads. Brugte ikke engang frunken. Fruen foreslog at vi lige testede Rødekro SuperCharger:

Den skrev godt nok et beløb under "Current session", selvom jeg burde ha 1500 km free charge? Nå, må jo se om der kommer en regning. Her var "rovet":

18 pakker Max (dét var fruens vigtigste ;)), 11 BIB, 4 ks øl, 6 ks vand, 1 ks soda, lidt køl og diverse. =)

Kørte med 120-130 km/h hvor det var muligt, varme slået til (10 grader udenfor), og lå på ca. 180-185 Wh/km for hele turen. Det må siges at være godkendt.

MOS
MOS Apr 16

Der var noget af et rov - specielt Tobleronens størrelse er imponerende! :-p

B8Peter
B8Peter Apr 16

Har du et billed af dyret :-)

jonsiii
jonsiii Apr 16

@MOS: Ja den kunne vi heller ikke stå for. ;)

@B8Peter: Ja vi har da et fra Rødekro:

Sider: « 1 2 3 »