Loading...
dk

Model 3 priority | Tesla Forum

P85DK
P85DK Apr 23

@kimsc - jaeee og så alligevel ikke. CCS adapteren er jo allerede præsenteret, den investering tror jeg godt jeg kan klare, hvis jeg da stadig har bilen. Mne jeg forstår det så sådan at du også mener at Model S/X skal flytte sig for en Model 3 selvom der ikke er en ledig stander at flytte hen på

kimsc
kimsc Apr 23
@p85dk nej, jeg har beskrevet længere oppe hvordan jeg mener der bør håndteres i software og at det er en særlig situation når alle standere er optaget, hvor jeg ikke mener det giver mening at du skal køre ud i en kø. Men virkeligheden idag er jo at nogle Suc kun har 4 Ccs ladere og et stort antal ladere du kan sætte din bil i. Hvis vi kunne starte med at få styr på den situation tror jeg det meste løser sig.
mbk
mbk Apr 23

Jeg vil da ikke forvente at en stopper sin opladning, hvis der ikke er andre fri. Jeg tolker heller ikke priority som sådan, et totalt udvasket ord hvis man flyver, det er vel bare en eller anden halv tilfældig tekst de har valgt, det betyder ikke andet end at man ikke skal tage standeren hvis der er andre man kan bruge som er ledige. Synes også det er fint at tage den hvis det er det eneste ledige lade-par. Vi behøver vel ikke at lave problemer ud af ingenting, hvis vi viser lidt hensyn skal det nok gå fint.

Jeg 'frygter' mere at der bliver helt proppet med Model 3 fra Norge og at der hurtigt er kø til de 4 CCS ladere.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Apr 23
jramskov
jramskov Apr 23

Enig @mbk, Mon ikke Tesla snart får udbygget resten af ladestanderne så alle har CCS kabler?

PeterE
PeterE Apr 23

Den 'gode ladeskik' er forskellig fra person til person, og fortolkningen af priority er vist også til drøftelse. Jeg har aldrig mødt sure mennesker derude, men så alligevel - jeg har mødt folk som bliver lidt irriterede over at man springer på  'deres par' af en lader når der er andre til rådighed. Jeg har også mødt folk - inkl mig selv - som bliver pænt irriterede over dem den til bruge alles tid på at lade til 100% selvom det tager 100 år og 90% nok var rigelig for at de kunne komme videre. 

Og så der de lokale, dem med en S eller X som bor i nærheden og så bruger SuC'en som deres primære ladested, selvom andre mener at SuC'erne er til langfart og opladning undervejs. Det har jeg det ok med, de fleste kender myldretiden også ved SuC.

Jeg skal ikke gøre mig til dommer, de fleste er søde og rare og i stand til at tænke sig om, og gad vide om Model 3 Priority klistermærket ikke er midlertidigt, og snart ligegyldigt igen. Tal dog med hinanden derude på SuC'erne - istedet for at mundhugges herinde. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 23
JSH
JSH May 16

Jeg kan nu heller ikke genkende at Tesla ejere ikke hjælper hinanden, og skulle jeg ved et uheld komme til at lade på en Tesla 3 priority, flytter jeg mig naturlig vis til en anden lader, men hvis der ikke er nogen ledige ladere vil jeg nu nok blive holdende, da vi begge er ligeværdige.

Og skulle der være begrænset pladser til S/X erne, generelt,  så burde Tesla 3 ejerne trække over på Ionity laderne for der kan S/X erne jo ikke lade. 
Så der kan M3 ejerne vise hensyn, til os gamle, der har forudbetalt for strømmen. ;o)

Forummets indlæg er redigeret af JSH May 16
ElPeter
ElPeter May 16
Citat fra PeterE

- jeg har mødt folk som bliver lidt irriterede over at man springer på  'deres par' af en lader når der er andre til rådighed. 

Der er nu ikke noget at være irriteret over, den bil der kommer først på et par får alt hvad den kan trække, nummer 2 får hvad der er tilbage af de 145 kW.

Gad vide om dette princip har ændret sig nu hvor en Model 3 kan tage ladeparrets fulde effekt, så kan man risikere at starte med 0 kW som nummer 2 på et par.

Forummets indlæg er redigeret af ElPeter May 16
MOS
MOS May 17

Jeg har hørt, at man som nummer 2 på et ladepar altid er garanteret mindst 30 kW. Ved ikke om det er korrekt. Hvis der er nogle nummer 1'ere, der bliver irriterede over, at man kommer og snupper 30 kW fra dem, så er de da ualmindeligt smålige, at de ikke kan unde én det. De får jo stadig langt størstedelen af den effekt, der er til rådighed. Og bilen kan alligevel ikke lade med fuld skrald i ret lang tid, før den begynder at skrue ned.

Kiefer
Kiefer May 17

Jeg tror nu aldrig jeg har oplevet nogen der bliver irriteret over man holder som nummer to hvis der ikke er andre ledige. Jeg har dog ofte sagt til dem der kommer som nummer to, at jeg også lige er kommet og de nok for mere ud at at flytte til et ledigt par. 

Jeg har en enkelt gang oplevet en irriteret helt ny Tesla 3 som ejer der på en ikke særlig høflig måde gjorde mig opmærksom på at priority standerne altså KUN var til Model 3 og ikke til andre. Jeg sagde, på en meget høflig måde, at Priority betød at det var til de ejere der havde betalt dobbelt så meget for deres biler i forhold til Model 3 ;)

Jeg må nok indrømme, at er der ikke andre ledige par, er jeg pænt ligeglad med om der står det ene eller det andet på standeren. Er der ledige par af de andre, vælger jeg selvfølgelig dem først, men jeg flytter nu altså heller ikke bilen efterfølgende.

PeterE
PeterE May 17
Smider en af jer ikke et par billeder af de dersens priority-klistermærker herind? Så er det lidt nemmere at deltage i debatten og hidse sig lidt op :)))
Sider: « 1 2 3 4