Loading...
dk

Tesla Model S er lige som jeg har tænkt det - næsten! | Tesla Forum

brianmassesson
brianmassesson Sep 29 '14

Jeg synes der er rigtig mange ting ved den daglige brug af Model S som lige er, som jeg synes det skal virke. Det kan være bitte små ting og garanteret en masse ting som jeg slet ikke har opdaget. De ændrer jo også en masse løbende i deres software :-) Der er rigtig mange ting hvor jeg forestiller mig de har haft nogle sammenstød under udviklingen mht. hvordan det lige skulle virke. For i princippet er der jo ikke noget der er mere rigtig end andet, men altid et spørgsmål om smag og ens personlige præferencer. Derfor synes jeg også det er lækkert når man laver en feature/funktion så kan man slå den til eller fra. Men en ting som jeg ikke synes virker optimalt er når man bare bremser med regen, hvorfor "slipper" den omkring 8 km/t, hvorfor ikke bremse til nul. Jeg ved jo godt de har tænkt rigtig meget over det, men det kunne godt være en feature man kunne slå til/fra?! Jeg var ude og prøve en BMW i3 og den bremser helt ned til nul. Det kunne godt være et sikkerheds spørgsmål selvfølgelig! Men jeg synes det kunne være rigtig lækkert at regen helt ned til nul! Hvad tænker i?

Raymond
Raymond Sep 29 '14

Jeg synes den går længere ned, når man slår Creep fra, men er ellers enig!

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Sep 29 '14
brianmassesson
brianmassesson Sep 29 '14

Jeg kører aldrig kørt med andet end Creep fra - alt andet er helt sort :-)

kajakaj
kajakaj Sep 29 '14

enig - det kunne være dejligt hvis regen bremsede helt ned til 0, men det lykkes som regel at glide stille det sidste stykke, til lyset skifter til grønt. Kører aldrig med creep on

Comeback
Comeback Sep 29 '14

for 1½ år siden da jeg test kørte TMS for første gang gik den det helt ned til 0 uden creep, jeg kører aldrig med creep on, men havde tænkt at nævne det næste gang jeg kommer der ud, at den ikke går til 0.

Larsen
Larsen Sep 29 '14
Kunne heller ikke forestille mig at køre uden creep. Har dog kortvarigt forsøgt uden, men det virker helt forkert. Jeg har dog også kørt med alm. automatgear i mange år, så det er nok ren vane som følge deraf.
Kiefer
Kiefer Sep 29 '14

Jeg har også altid creep on, og har ikke lagt mærke til at det skulle være irriterende at den ikke stopper.

 

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Sep 29 '14

Kører ALTID med creep on. Jeg mener det er decideret farligt uden. Holder man stille har man så netop foden på bremsen og vil per refleks trykke den I hvis der sker noget bagfra, - uhyggeligt hvis dette skete mens man sad og holdt bilen på speederen!

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Sep 29 '14
Larsen
Larsen Sep 29 '14
Som supplement til hvad Hookmaker skriver, så er det også et sikkerhedsmæssigt godt aspekt, at man ved at have creep on, bliver nødt til at trykke på bremsen når man holder stille ved f.eks. et trafiklys, og dermed aktiverer stoplygterne.