Loading...
dk

Prisen i Køge | Tesla Forum

MOS
MOS Apr 25 '19

Er det nu, jeg bør nævne, at jeg kørte med et årsgennemsnit på 38,5 km/l i min Audi A2, før jeg fik min Tesla? Bevares... det var også en diesel - opgivet til 33,3 km/l.

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 25 '19

Du er simpelthen et stykke for sig Mark :-)

M3rasmus
M3rasmus Apr 25 '19
Citat fra MOS

Er det nu, jeg bør nævne, at jeg kørte med et årsgennemsnit på 38,5 km/l i min Audi A2, før jeg fik min Tesla? Bevares... det var også en diesel - opgivet til 33,3 km/l.

Jamen på min elcykel kører jeg ca. 38 km på 0,4 kwt. 

Så det er 0,01 kwt pr. Km.

Så jeg vil mene din A2 er ekstrem energislugende.

Vi kører faktisk ca. 12.000 km om året til sammen på el cykel til og fra arbejde og tager kun vores bil måske 1 af 30 dage.

Så i den sammenhæng er alle jer med elbiler mega store CO2 svin.

koden
koden Apr 25 '19

Den kan jeg godt stikke... jeg sender ingen CO2 ud med min cykel der kører på rå muskel kraft.

EL cykel..jo måske når jeg ikke længere kan træde i pedalerne.

Forummets indlæg er redigeret af koden Apr 25 '19
M3rasmus
M3rasmus Apr 25 '19
Citat fra koden

Den kan jeg godt stikke... jeg sender ingen CO2 ud med min cykel der kører på rå muskel kraft.

EL cykel..jo måske når jeg ikke længere kan træde i pedalerne.

Ha ha - du har ret. Det er ren frås.
MOS
MOS Apr 25 '19
Citat fra M3rasmus
Jamen på min elcykel kører jeg ca. 38 km på 0,4 kwt.    Så det er 0,01 kwt pr. Km.   Så jeg vil mene din A2 er ekstrem energislugende.   Vi kører faktisk ca. 12.000 km om året til sammen på el cykel til og fra arbejde og tager kun vores bil måske 1 af 30 dage.   Så i den sammenhæng er alle jer med elbiler mega store CO2 svin.

Enig. A2'eren var et CO2-svin. Det var også derfor, jeg skiftede den ud med en Tesla Model S. Teslaen er nu ikke det store CO2-svin, da den bliver opladet med 100% vedvarende energi. Men jeg har da alligevel længe overvejet, om ikke et mindre køretøj kunne gøre det, specielt til de korte ture, hvor jeg kun er én person i bilen.

I minimalismens hellige navn har jeg nu købt en electric unicycle. Til dem, der ikke kender sådan én: Tjek det ud - det er supersjovt! Og så kan den fint ligge i frunken i Teslaen. Så kan man f.eks. parkere udenfor betalingszonen og køre det sidste stykke på EUCen. Eller parkere på SuC, tage EUCen frem og hurtigt smutte ned og købe ind, mens Teslaen lader op.

SuneH
SuneH Apr 26 '19

@MOS: hvilken electric unicycle har du købt? Det ser sjovt ud :-)

jramskov
jramskov Apr 26 '19
Citat fra koden

Hmm...udleder du mon mere metangas ved at bruge ekstra energi på at træde i pedalerne? :p

koden
koden Apr 26 '19
Citat fra jramskov
Citat fra koden

Hmm...udleder du mon mere metangas ved at bruge ekstra energi på at træde i pedalerne? :p

Det tror jeg..men slipper det først når jeg er langt foran de andre cykler :-)
MOS
MOS Apr 26 '19
Citat fra SuneH

@MOS: hvilken electric unicycle har du købt? Det ser sjovt ud :-)

Det er en Inmotion V8.

koden
koden Apr 26 '19
Citat fra M3rasmus
Citat fra MOS

Jamen på min elcykel kører jeg ca. 38 km på 0,4 kwt.    Så det er 0,01 kwt pr. Km.   Så jeg vil mene din A2 er ekstrem energislugende.   Vi kører faktisk ca. 12.000 km om året til sammen på el cykel til og fra arbejde og tager kun vores bil måske 1 af 30 dage.   Så i den sammenhæng er alle jer med elbiler mega store CO2 svin.    
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Altså... jeg ser ikke en elbil som noget CO2 svineri. den bruger kun vindmøllestrøm og lign. hvis man har den rigtige udbyder. 

Produktionen af den er noget andet. Men da sviner din 1 dag/mdr. bil ligeså meget som min der måske kører 20 dage om mdr. :-)
Min skal muligvis have nye bremser/dæk lidt oftere og skal nok udskiftes før din.
Men med elbiler ved man jo ikke hvad der sker. Pt. ser det ikke ud til de slides bare i nærheden af hvad ICE biler gør.
Forummets indlæg er redigeret af koden Apr 26 '19
Sider: « 1 2