Loading...
dk

Hvem shopper EL herinde? | Tesla Forum

jramskov
jramskov Apr 26 '19
Citat fra jonsiii

Næ jeg kunne faktisk mere frygte en 3-fase-lade-ejer på flatrate-abonnement, der bare sætter den til at lade, så snart de er hjemme fra arbejde kl 17. ;)

Det er der True Energy app'en rammer plet. 

koden
koden Apr 26 '19

Jeg skal lige forstå jer ret... har i en M3 og lader med 1 fase?

jonsiii
jonsiii Apr 26 '19

@koden: Jep, bruger M3'erens standard UMC, og den er kun 1 faset. Desværre. Det gode er at bilens forbrug er lavere end jeg regnede med, så jeg kan kun hente omkring 35 kWh på mine lange ture (ca. 220 km). Det tager ca. 12 timer på 13 A.

Igår kørte jeg økokørsel, 21 grader, let brise og der skulle jeg endda kun bruge 32 kWh for 222 km (144 Wh/km).

MikaelH
MikaelH Apr 26 '19

@jonsiii

Hvilke hastigheder er det ved?

jonsiii
jonsiii Apr 26 '19

@MikaelH: Fredericia til Videbæk via Vejle, Sdr. Omme, Sdr. Felding, Troldhede (90 min. landevej i alt). Retur via Troldhede, Sdr. Felding, Arnborg (32 min. landevej), Herning-motorvejen 13/18 (28 min. motorvej ved 115), Vejle til Fredericia (20 minutter landevej).

Jeg har dog lagt mærke til at måleren i M3'en viser hastigheden helt nøjagtigt (samme som GPS) end min VW Sharan. Kører jeg 120 km/h i Sharan'en, så er det reelt kun 113 km/h efter GPS'en.

Johannelund
Johannelund Apr 26 '19
@jonsii, ja når vi får timeafregning El og lader hjemme, Ja så vil det koste kassen at lade før kl. 23, også selvom man har et flatrate abonoment, Man betaler jo selv den fulde pris, og får refunderet en del mindre, men så må man jo bare sætte schedule opladning til at starte kl 23. Og med en 3. Faset ladning kan den jo fin nå at blive færdig til næste morgen. Ved 1.faset opladning er det jo ikke sikkert at den er fuld opladet næste morgen, og har man flere biler vil problemet jo være større
koden
koden Apr 27 '19

Johannelund: God pointe.. tror jeg.

Så vidt jeg kan læse mig til får vi pæne stigninger i EL prisen fra kl. 16-20.

MikaelH
MikaelH Apr 27 '19

Er der nogen som har nogle priseksempler på Flexafregningspriserne?

Hvad koster det i dag, og hvad bliver de nye priser i de billige og dyre perioder?

 

Agon
Agon Jun 15 '19

Jeg vil prøve at spare lidt på elregningen så vil hoppe på Auras grønne intro tilbud. Skal jeg selv opsige mit nuværende abonnement hos Ørsted eller er det rigtigt forstået at det nye selskab sørger for alt det? Så jeg altså bare skal bestille det nye og så går resten af sig selv?

KimT
KimT Jun 15 '19

Du skal bare bestille, så sker alt andet helt automatisk.

Men du er OBS på at deres tilbud kun gælder til et forventet årsforbrug under 7.000kWh

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jun 15 '19
Agon
Agon Jun 15 '19
Ja men årsforbruget estimeres ud fra dit nuværende estimerede årsforbrug som de slår op i en datahub. Så det kan jeg godt få.
Agon
Agon Jun 15 '19

Så er der bestilt grøn vindstrøm hos Aura til billig pris fra 1/8!

DeaconWP
DeaconWP Jun 15 '19

Fedt.

Agon
Agon Jun 17 '19

Med hensyn til hvor let det er at skifte:

Jeg meldte mig til Aura på hjemmesiden i forhåbningen om at de så sørger for opsigelse hos mit gamle selskab - sådan havde jeg forstået det både af KimT's svar og en anden hjemmeside. Aura kunne levere med start 1/8.

Men jeg skrev for en sikkerheds skyld og spurgte Aura om jeg selv skulle opsige det gamle abonnement. Og nu siger kundeservice så faktisk at jeg selv skal kontakte mit gamle selskab og opsige. Så nu har jeg skrevet til dem at jeg har bestilt nyt selskab som leverer fra 1/8. Jeg håber 1/8 passer med min opsigelsefrist hos dem. Og jeg håber at det trods alt koordineres så jeg ikke står uden strøm noget tid.

bskaarup
bskaarup Jun 17 '19

@Agon Jeg har skiftet leverandør 5-6 gange (dog aldrig til Aura) men den nye leverandør har altid sørget for at opsige det gamle.

Agon
Agon Jun 17 '19
Jeg spurgte ind igen og hun uddyber nu at de enkelte gange oplever at et selskab kræver opsigelse fra kunden selv. Så de fleste gange går det nok.
Ice2EV
Ice2EV Jun 17 '19

@Agon Har ligeledes skiftet 4 gange, og aldrig selv gjort andet end signe up på elpris.dk og sagt ja til tilbuddet.

Sætter gerne en alarm i mobilos til 6 måneder efter start på leverance, så er det muligt jeg får 1 måned på højere takst. Men jeg er sikker på ikke at ramme i noget opsigelsesgebyr etc.

jonsiii
jonsiii Jun 19 '19

Tjekkede lige lidt elpris.dk og fandt ud af at Ewii faktisk godt kunne lave variabel pris, _men_ det kræver at netselskabet har gjort måleren klar til det. Når det skete ville den Spot-El-aftale jeg havde, automatisk blive til ægte timeafregning (nu er det et månedsgennemsnit).

Man kan tjekke på eloverblik.dk om ens måler er klar. Det er min ikke:

Inden 2020 skulle alle målere i hele landet dog være klar.

Jeg kunne dog godt hente mine forbrugsdata til Excel, så det må være tæt på.

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Jun 19 '19
Kiefer
Kiefer Jun 19 '19

Jeg har shoppet el i en 2 til 3 år nu, har været ved AURA et par gange og ved Natur-energi et par gange også. Stopper altid op og snakker med dem der står i diverse forretninger og dagligvarebutikker og vil sælge el for at høre om de evt. har en intro-pris jeg kan være med til.

Med et årligt forbrug på en 20-25.000 kWh er der pænt meget at spare på el-regningen ved blot nogle få øre rabat.

/Martin

MOS
MOS Jun 19 '19
Citat fra Kiefer

Med et årligt forbrug på en 20-25.000 kWh er der pænt meget at spare på el-regningen ved blot nogle få øre rabat.

GISP! Hvordan filan kan man bruge så meget el? Det er langt over det 10-dobbelte af mit forbrug! Jeg har i år til dags dato brugt 578 kWh.

Sider: « 1 2 3 »