Loading...
dk

Hvem shopper EL herinde? | Tesla Forum

KimT
KimT Jun 19 '19
Har lige kikket efter. Husstand ca. 5200 kWh - bil - nu 2 ca. 12.000kWh de sidste 12 måneder.
Ice2EV
Ice2EV Jun 19 '19
@mos du må have et unaturligt stort forbru af stearinlys med skaldede 578 kW hidtil i år. 2 voksne +2 børn bruger vi ca 5500 ombåret på husstanden. Næstenalle spot er skiftet til led. Men tv, IPhone, ipad, computere alle 4 af samt chromebooks og hovedtelefoner lades hver dag, Så har svært ved at se hvordan det kan blive mindre. Der er selvfølgelig også et overdimensioneret mekanisk ventilationsanlæg.
MOS
MOS Jun 19 '19

@Ice2EV

Min husstand er så også 75% mindre end din. Og jeg ejer hverken TV, iPhone, iPad eller ChromeBook. Det, der bruger mest strøm, er nok mit køleskab... og så naturligvis bilen. Alle større strømslugere er A+++++ eller noget i den retning... Og så er jeg nok bare god til at spare på energien.

Kiefer
Kiefer Jun 20 '19

MOS: Jeg kan se huset trækker er sted mellem 35 og 40kWh når ingen af bilerne er hjemme og alle personer er ude i byen. IT udstyr i skuret er nok den største strømsluger af dem alle.  Servere fra Cisco og DELL er ikke kendte for at spare på strømmen, og så kommer netværksudstyret oven i, man har vel 10G til det væsentlige, og nej, jeg tror ikke på det der cloud er vejen frem :)

Jeg havde egentlig overvejet at smide SAN'et i havnen og så bare bruge VSAN i serverne, men det er endnu ikke rigtig blevet til noget...

/Martin

 

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 20 '19
MOS
MOS Jun 20 '19

@Kiefer

Jeg kan se, at når jeg ikke har været hjemme, så bliver der brugt ca. 1 kWh i døgnet (køle-/fryseskab, IT-udstyr, fiberboks, router og andre apparater, der står på standby.

De 35-40 kWh, du bruger... er det om måneden eller om ugen? For det er vel ikke på ét døgn?! Ellers må du da seriøst kunne varme hele huset op med al den spildvarme fra elforbruget.

Jeg kan i øvrigt se, at mit elforbrug er faldet en del, efter jeg har fået min 1-hjulede elcykel. Den bruger alligevel knap så meget (~15 Wh/km) som Teslaen (~150 Wh/km).

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jun 20 '19
Kiefer
Kiefer Jun 20 '19

MOS: Du er da en ren amatørnisse når det kommer til strømforbrug, de 35kWh er da selvfølgelig i døgnet :)

Jeg har tidligere haft udstyret stående i garagen, som altid var et sted mellem 17-22 grader varm, så ja det kan varme fint op. Eneste problem er at det larmer alt for meget, så det røg ud i skuret, hvor der nu er behov for køling også i modsætning til i garagen.

Men det er jo ikke fordi det er voldsomt dyrt, huset er med el-varme og der er selvstændig el-måler på IT udstyret også, så prisen or. KwH er relativ lille når man som jeg så også samtidig shopper EL hver 6. måned.

/Martin 

MOS
MOS Jun 20 '19

@Kiefer

Det lyder bare som et vanvittigt ressourcespild at varme skuret op med 35 kWh i døgnet for så at bruge yderligere energi på at få fjernet varmen igen. Mon ikke du burde få en amatørnisse til at gå dit elforbrug igennem for at kigge efter optimeringsmuligheder? ;-)

N.B.: Optimering = minimering (ikke maksimering!)

Kiefer
Kiefer Jun 20 '19

MOS: Jeg har sådan set 100% styr på mit elforbrug, vi har LED pærer over hele linien, næsten alt er A++ og husets opvarmning er med jordvarme til et forbrug på ca. 2500-3000 kroner om året.

Så det helt store forbrug ligger i el-biler og IT udstyr :)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 20 '19
jramskov
jramskov Jun 20 '19
@kiefer respekt, det lyder som et ret seriøst hjemme setup :)
ELJay
ELJay Jun 20 '19

@Kiefer, man kun køre VMware nativt og supporteret i "det der cloud" Azure -- > https://azure.microsoft.com/...-vmware-cloudsimple/ :-)

Kiefer
Kiefer Jun 21 '19

Jeg har prøvet både Azure og AWS, men deres priser får jo ofte min elregning til at ligne en tur i Netto efter to liter mælk...

/Martin

Sider: « 1 2 3