Loading...
dk

Model 3 Long Range RWD bestilt | Tesla Forum

Schnellfahren
Schnellfahren Apr 23

Så skete det endeligt. Efter at have læst rygterne, skulle det afprøves: Bestilling af en Long Range RWD! Jeg vil ikke betale ekstra for ringere performance (range og forbrug), fordoblet risiko for motorproblemer (1 ekstra motor) eller højere forsikringspræmie (flere HK), alt sammen noget det følger med AWD modellen.

Jeg fatter ikke hvorfor Tesla vil gøre det så besværligt at bestille ”off menu” optioner, folk opdager hurtigt optionerne er der, hvorefter det bare ender med unødigt besvær for alle parter…

For dem der vil bestille en Long Range RWD er det ret simpelt:

1) Brug online shoppen til at bestille en Long Range Dobbelt motor med firehjulstræk (AWD). Husk at logge ind via et henvisningslink. Så modtager både du og henviser 1.500 km gratis Supercharging. Brug meget gerne mit: https://ts.la/anders26900 :-) Tak til KimT, jeg brugte dit :-)

2) Ring til Teslas salgsafdeling og fortæl du vil have ændret din bestilling til RWD. Du skal oplyse dit reservationsnummer.

3) Teslas’ sælger sender en mail, som du skal returnere med en bekræftelse af ændringen fra AWD til RWD.

4) Det sværeste: vent på bilen…

Jeg bestilte en Long Range RWD, Midnight Silver Metallic, 18" Aero-fælge, sort interiør og ”Fuldt selvkørende funktion”. Blev oplyst at Long Range RWD koster 410.000,- (uden levering til 7.300,-) og at jeg ville modtage den ultimo maj, men har endnu ikke modtaget NOGET på skrift der bekræfter det…

Når den engang er modtaget og forsikret, vender jeg tilbage med en opdatering. RWD *SKAL* være billigere end AWD at forsikre :-)

Spørgsmål til jer der har erfaring med solfilm: Hvilken procent(er) har I fået monteret? Har I kun monteret på de bagerste sideruder eller også på bagruden?

/Von Schnellfahren

Forummets indlæg er redigeret af Schnellfahren Apr 23
tag68
tag68 Apr 23
Jeg har også bestilt en LR RWD, hvor lang tid gik der fra du bestilte til du fik bekræftelse fra Tesla
MikaelH
MikaelH Apr 23

Havde du en reservation i forvejen? 

MikaelH
MikaelH Apr 23

@tag68

Jeg fik en bekræftigelse stort set med det samme via e-mail. Bilen står stadig som AWD på min konto. 

tag68
tag68 Apr 23
Ja jeg har en resevation, har fået en opringning fra tesla, hvor de sagde at alt var ok, fik en mail med hvor jeg skulle gå ind på min konto og indtaste nogle oplysninger, men jeg kunne ikke få lov til at vælge leverings sted, skal have kontakt til tesla i morgen for at høre om alt er ok, så i øvrigt at M3 efter 12 april har ny hw3
Ice2EV
Ice2EV Apr 23
HW3 efter 12 april!!! S...n, selvfølgelig er det produceret efter. Men jeg fik min 12/4. &€#§8
M3rasmus
M3rasmus Apr 23
Jeg bestilte en SR+ og fik den ændret til LR RWD. Jeg fik også oplyst 417300 inkl. Levering. Det var også idag.

Fik at vide Jeg godt kunne forvente op til et par måneders ventetid - måske mere. Det kommer an på antallet af bestillinger. De ved faktisk intet om det.
Forummets indlæg er redigeret af M3rasmus Apr 23
Schnellfahren
Schnellfahren Apr 24

@tag68
Ordrebekræftelsen kom øjeblikkeligt, men har stadigvæk INTET på "skrift" der viser at bestillingen er ændret til RWD.

@MikaelH
Ja, jeg havde en reservation i forvejen. Hvis man har det, skal man forøvrigt huske at klikke på den reserverede "model" i Teslas online shop, da reservationsbeløbet ellers ikke bliver brugt til købet...

Bestilte nogle måtter d. 22, de er netop blevet afsendt i dag (d. 24). Så kom ikke og si' jeg ikke er i god tid! :-)

MikaelH
MikaelH Apr 24

I Holland har Tesla oplyst at LR RWD leveringerne først starter i August, men at der ikke er noget officiel information endnu.
Det er jo helt håbløst at planlægge salg af bil baseret på en leveringstid der spænder over 4 måneder.

Laksefiskeren
Laksefiskeren Apr 24
Så fik jeg også bestilt LR RWD i Aarhus og det er korrekt, basisprisen er 417.300 inklusiv levering.
M3rasmus
M3rasmus Apr 24
Citat fra MikaelH

I Holland har Tesla oplyst at LR RWD leveringerne først starter i August, men at der ikke er noget officiel information endnu.
Det er jo helt håbløst at planlægge salg af bil baseret på en leveringstid der spænder over 4 måneder.

Tja, inden jeg bestilte min model 3, var jeg på en 12 måneders venteliste til en Kia eNiro.

Se det på den lyse side - så får vi diverse fejlrettelser og kvalitetsforbedringer med. Og så kan jeg også nå at spare mere op til udbetaling.
MikaelH
MikaelH Apr 24

@M3rasmus

Jeg har intet problem at at bilen først bliver leveret om 3-4 måneder. Problemet er at nogle siger at den kommer om 14 dage og andre siger 4 måneder. Det kan man ikke planlægge efter.

M3rasmus
M3rasmus Apr 24
Citat fra MikaelH

@M3rasmus

Jeg har intet problem at at bilen først bliver leveret om 3-4 måneder. Problemet er at nogle siger at den kommer om 14 dage og andre siger 4 måneder. Det kan man ikke planlægge efter.

Det er jeg tilgengæld enig i :)
MikaelH
MikaelH Apr 25

Lidt interessant information fra gårsdagens Earnings Call. 

I løbet af de næste par uger skifter Tesla fra deres nuværende fremgangsmåde med at producere alle internationale ordrer i første halvdel af hvert kvartal og alle ordrer til Nordamerika i anden halvdel, til at det bliver mere jævnt fordelt. Herved undgår de det sindsyge rush omkring udlevering der har været i ca. 1,5måned, mens det har stået stille i 1,5 måned. Det må alt andet lige være en god ting. Men det betyder også at hvor man tidligere kunne regne med at en bil bestilt i starten af et kvartal ville blive leveret inden kvartallet sluttede ikke længere er gældende.

Til gengæld skulle det gerne give en bedre oplevelse når du får udleveret bilen, da der i gennemsnit kun vil skulle udleveres halvt så mange biler hver dag. 

Samtidigt kan jeg se at både LR RWD og SR+ RWD bliver leveret inden udgangen af Juni i Kina. Dvs. at disse typer allerede er en del af det internationale miks af biler. Derfor er der også forhåbninger om at få leveret Model 3 inden for et par måneder her i Europa. 

tag68
tag68 Apr 25

Pga. leverings usikkerheden, skal jeg senest i weekenden have købt mig en gammel bil, der kan holde syn nogle måneder, da jeg fik solgt min ejen på 3 dage, men så er der også mere at glæde sig til :-)

Ice2EV
Ice2EV Apr 25

@tag68 du kunne overveje minilease, det giver alt andet lige mindre vedligeholdelses risiko. Men selvfølgelig kan du finde et lig til 5000, der holder 2 måneder, så bliver oplevelsen bare des større ved skiftet til stilheden.

P85DK
P85DK Apr 25

@tag68 - du kan nemt finde ok biler til 10.000 der er nysynet og som du kan sælge videre til ca. samme pris.

Min nabo har en C5 weekend som har kørt lige over 200.000, købt for 10.000 nysynet, ingen rust og alt udstyr. Købt til at køre med trailer til genbrugspladsen, så de fine biler ikke skal have krog.

koden
koden Apr 25

langtidsleje via gomore eller snappcar.

2 mdr. kan man vel leje en bil for det samme beløb, hvis du kan nøjes med en lille bil...

Du kan godt købe en C5 weekend for få penge, men du kan riskere at skulle smide den ud efter 1 mdr. da en rep. overstiger salgsværdien :-)

medmindre du selv kan tjekke den efter og det kan godt være svært selv for en fagmand.

eller kort lease her dog 4 mdr.

Peugeot 3008 Allure DKK 5.000 pr. måned 4 måneder · 2.000 km/måned Ingen udbetaling

Forummets indlæg er redigeret af koden Apr 25
MS
MS Apr 25

@tag68 - jeg har lige solgt min TMS og afventer min TMX. Jeg valgte korttidslease af en ZOE 44kwh hos Sixt. Bindingsperiode er en måned - derefter kan den afleveres når det passer. Månedlig leje er 3.000 kr. inkl. forsikring mm. og 1.500 km pr. md. Sixt har også en all inclusive løsning til ca. samme pris (her er der fri el - men max 1.000 km pr. md) - men her binder man sig for 3 mdr.

tag68
tag68 Apr 25
Har overvejet mini lease, men syntes det var lidt dyrt, hvis man skulle komme til at lave nogle buler, ca 5000 kr. Pr skade, plus at man ikke må have hund med i bilen, tænker at købe en billig bil, og så få skrot præmie bagefter, forventer at på den måde at holde bil for ca. 1000 pr. Md. Og på den måde være fleksibel på, at kunne komme af med den.
P.S hvordan svare man på en andens indlæg (citat)
Sider: 1 2 »