Så skete det endeligt. Efter at have læst rygterne, skulle det afprøves: Bestilling af en Long Range RWD! Jeg vil ikke betale ekstra for ringere performance (range og forbrug), fordoblet risiko for motorproblemer (1 ekstra motor) eller højere forsikringspræmie (flere HK), alt sammen noget det følger med AWD modellen.
Jeg fatter ikke hvorfor Tesla vil gøre det så besværligt at bestille ”off menu” optioner, folk opdager hurtigt optionerne er der, hvorefter det bare ender med unødigt besvær for alle parter…
For dem der vil bestille en Long Range RWD er det ret simpelt:
1) Brug online shoppen til at bestille en Long Range Dobbelt motor med firehjulstræk (AWD). Husk at logge ind via et henvisningslink. Så modtager både du og henviser 1.500 km gratis Supercharging. Brug meget gerne mit: https://ts.la/anders26900 :-) Tak til KimT, jeg brugte dit :-)
2) Ring til Teslas salgsafdeling og fortæl du vil have ændret din bestilling til RWD. Du skal oplyse dit reservationsnummer.
3) Teslas’ sælger sender en mail, som du skal returnere med en bekræftelse af ændringen fra AWD til RWD.
4) Det sværeste: vent på bilen…
Jeg bestilte en Long Range RWD, Midnight Silver Metallic, 18" Aero-fælge, sort interiør og ”Fuldt selvkørende funktion”. Blev oplyst at Long Range RWD koster 410.000,- (uden levering til 7.300,-) og at jeg ville modtage den ultimo maj, men har endnu ikke modtaget NOGET på skrift der bekræfter det…
Når den engang er modtaget og forsikret, vender jeg tilbage med en opdatering. RWD *SKAL* være billigere end AWD at forsikre :-)
Spørgsmål til jer der har erfaring med solfilm: Hvilken procent(er) har I fået monteret? Har I kun monteret på de bagerste sideruder eller også på bagruden?
/Von Schnellfahren