Loading...
dk

Model 3 Long Range RWD bestilt | Tesla Forum

Bianco
Bianco Apr 25
Quote from tag68 ...P.S hvordan svare man på en andens indlæg (citat)

Klik på "Quote"... 

koden
koden Apr 25

Når den engang er modtaget og forsikret, vender jeg tilbage med en opdatering. RWD *SKAL* være billigere end AWD at forsikre :-)

/Von Schnellfahren

Synes jeg læste fra en anden herinde at FDM tager samme pris for AWD og RWD
Forummets indlæg er redigeret af koden Apr 25
Schnellfahren
Schnellfahren Apr 25

Jeg har endnu ikke oplevet en bilforsikring, hvor HK ikke var en væsentlig parameter. Hvis FDM ikke ser sådan på det, ja så må vi se til den tid hvem der tilbyder den mest optimale forsikring.

Forøvrigt modtog jeg mine "3D MAXpider KAGU Black All-Weather" måtter i dag. Så mangler jeg bare en bil der passer :-)

Vil man have måtter, kan de anbefales. De er flotte og pænt skålformede og ser ud som de bare kan skylles med vand... tiden vil vise "om de dur".

P85DK
P85DK Apr 25
Citat fra Schnellfahren

Når den engang er modtaget og forsikret, vender jeg tilbage med en opdatering. RWD *SKAL* være billigere end AWD at forsikre :-)

Hvorfor? Små 10% forskel i anskaffelsespris hvad forventer du at skulle spare på det i en forsikring? I dag  er forsikringer typisk bygget op på anskaffelsesværdi (angivet i kategorier som fx 400-500.000 for nemhedens skyld), postnummer og til dels bilens motorkraft afhængigt af hvor du forsikre. Motorkraft og postnummer er vist de samme og der er en vis sandsynlighed for at både RWD og AWD er i samme anskaffelseskategori, da de begge er at finde over 400 og under 500.

koden
koden Apr 25

Enig her... de koster det samme at reparere på og nypris er ikke så forskellig.

Det med HK er de måske mindre OBS på i dag.

P modellen i model S straffer de hårdt.

Men AWD eller RWD er jo det samme.

Schnellfahren
Schnellfahren Apr 26

Tja, en billigere bil (billigere totalskade), med simplere mekanik (billigere reparationer) og færre kræfter (færre uheld?) - i min bog betyder det en billigere forsikring.

Hvor meget har jeg ingen idé om.

koden
koden Apr 26

ja sådan plejer det også at være og sådan er det også hvis du spørger landets største forsikringsselskab TRYG.

RWD koster 6000

AWD koster 9700

(min pris. men bare for at illustrere forskellen).

Hvorfor en herinde kan få dem til samme pris hos FDM og under 5000 kr ved jeg så ikke.

FDM, IDA, tj.mænd o.s.v. er jo alle under Tryg paraplyen og plejer at køre med samme forudsætninger.

Men bare forkellige priser.

CxT
CxT Apr 29

Jeg forstår ikke helt prissætningen på LR RWD - I skriver at prisen er endt på 417.300 kr, men er det så eksl. Full Self Driving? 

For SR+ plus FSD giver på en pris på 418.400 kr på Teslas hjemmeside?

CxT
CxT Apr 29

Og hvad med udstyr i LR RWD - er det Partial Premium eller Full Premium?

fmm1000
fmm1000 Apr 29

Fuld

fmm1000
fmm1000 Apr 29

Ret sikker på prisen på 417? på LR er med almindelig autopilot, men uden FSD, som er tilkøb. 

SuneH
SuneH Apr 29

fmm1000 har ret. De 417 er incl. levering og AP, men uden fx metal lak, større hjul mm. FSD er også tilvalg.

CxT
CxT Apr 29

OK - tak :-)

P85DK
P85DK Apr 29
Citat fra Schnellfahren

Tja, en billigere bil (billigere totalskade), med simplere mekanik (billigere reparationer) og færre kræfter (færre uheld?) - i min bog betyder det en billigere forsikring.

Hvor meget har jeg ingen idé om.

Billigere totalskade er jo maginalt, da forskellen er under 10%, hertil kommer at risikoen for totalskade på en helt ny bil er relativ lille, hvorfor den parametre ikke vejer særligt tungt i den samlede beregning.

Simpler mekanik er i dette tilfælde jo kun én motor mindre, og der skal en relativt voldsom frontskade til for at forreste motor etc. er skadet, så samme rationale som ved totalskade.

Færre HK, ja, men ikke lige så sikker som AWD?

Det er marginalerne du er ude i og mit bud er at de kører primært efter postnummer og en anskaffelsessum i et interval, hvor begge biler er i samme interval.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Apr 29
mbk
mbk Apr 29

@P85DK

Ja, jeg tænker også at præmieforskellen er indenfor den procentvise prisforskel. Så (465-418)/465 måske op til 10% billigere, men nok tættere på 5%. Jeg tænker ikke deres modeller er fysik modeller, det er nok nogle grey box modeller, som følger lidt funktion af f(hk, pris, mærke, postnummer, købspris) men at den bagvedliggende model kan presses ud i nogle hjørner hvor den opfører sig lidt modsat.

Da jeg tegnede forsikring var der en masse model muligheder med ensklingende navn, samme hk og AWD, tjekkede alle sammen og der var ca 10% mellem dyrest og billigst på præcis samme produkt, så vil egenligt tro at der er mulighed for at AWD kommer ud billigere end RWD bare pga. rod i deres systemer.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Apr 29
Sider: « 1 2