Loading...
dk

Flimrende skærm, etc | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Apr 24 '19

Hej

Er der andre der oplever at skærmen flimre sådan hver 3-4 dag. Har haft den i 12 dage, og det er vel sket 4 gange. Efter bilen soft reset, så går det væk. Det er ligeledes oplevet mindst 2 gange at skærmen er gået i sort, og skal genstartes.

 

Talte med service her til morgen. Han mente det ville gå væk med en software opdatering indenfor 4-8 uger..... Men altså havde det været en telefon til 5-10.000 så var den jo blevet afleveret tilbage enten til service eller bytte.... Det er ligesom et andet prisleje, hvor man burde kunne forvente mere end en kineser tech tingest... Eller hvad?

 

Lånte naboens UMC det gik fint 11 kW i 5-6 dage, så ophørte vognen med at acceptere UMC'en. Den virker fint i naboens S. "El Rakettos" vil dog godt lade på camping pladsens 1 faset stik via vognens egen UMC. Det går bare uhyggeligt langsomt.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 24 '19
voersaa
voersaa Apr 24 '19

Syntes ikke at jeg oplever at skærmen skaber problemer så tit. Min kone og jeg har vel oplevet at skærmen er blevet sort og har genstartet omkring 4 gange på halvanden måned. På færgen til Tyskland oplevede jeg at den gik helt amok da vi skulle køre fra border (virkede igen efter et hurtigt reset). Det tror jeg dog var fremprovokeret af manglende signal som fik den til at blive underlig, 

Hvilken SW version er du på?

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Apr 24 '19
Ice2EV
Ice2EV Apr 24 '19
2019.8.5
Ice2EV
Ice2EV Apr 24 '19
Af en eller anden årsag, så vil det medfølgende lightning stik kun sporadisk lade tlf. Starter i ca 3-6 sekunder og slukker så-
Sætter jeg den i USB ovre bagved, så lader den flot.
jonsiii
jonsiii Apr 24 '19

Har lige oplevet mit første random genstart her på vej til arbejde. Alt fortsatte dog hvorfra det slap, så navigation, podcast fra iPhone, økonometre osv. mistede ikke noget. Underligt alligevel. Varede lige en 30-40 sekunder.

kimsc
kimsc Apr 24 '19

Også random genstart hos mig - senest i går aftes. 

mbk
mbk Apr 24 '19

Samme issues her.

voersaa
voersaa Apr 24 '19
Citat fra Ice2EV Af en eller anden årsag, så vil det medfølgende lightning stik kun sporadisk lade tlf. Starter i ca 3-6 sekunder og slukker så-
Sætter jeg den i USB ovre bagved, så lader den flot.

Har du prøvet at bruge et andet kabel og lade noget fra den USB port som lightningkablet er tilsluttet, for at se om det er porten der er noget galt med? Det er ren spekulation men måske der er noget ustabilt med det elektriske som gør at de ting du oplever er forbundet og ikke er individuelle problemer.

 

 

Ice2EV
Ice2EV Apr 24 '19

Prøver lige ved lejlighed. Fruen har beslaglagt karetten.

Ice2EV
Ice2EV Apr 25 '19
Har idag testet med service.<br />
<br />
Vi skal forbi med vognen for at få set på hvorfor den ikke vil lade med naboens 3 fasede lader.<br />
<br />
Idet vi så var igang, så fik vi aftalt at kigge på andre issues.<br />
<br />
1)lade problem<br />
2) bule på hvad jeg tror er højtaler under forruden.<br />
3)hvorfor usb ved fører ikke vil snakke med mobil, når de andre vil<br />
4) hvorfor skærm flimre ofte<br />
5) hviner lidt. Ved langsom jævn kørsel, samt ved max. Accelleration.<br />
<br />
Sidste punkt sage jeg at det kunne vær fordi det er vores første elbil at vi hører den lyd. Måske den er standard for AWD eller el. Mener at have hørt andre D’ere nævne det.<br />
<br />
Der stilles lånebil til rådighed. De forventer at skulle bruge hele dagen.<br />
<br />
Super service, venlig og imødekommende på trods af hele samtalen forgik på SMS. Lige SMS var perfekt idag da jeg var travlt optaget.
Skulle man være picky, så kunne det nævnes at venstre baglygte med ladeklap måske er lidt off, ligesom bagklap er en anelse skævt monteret, men vi snakker 1-1,5 mm, ved ikke om jeg gider. Den er bare så lækker i sig selv
Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 25 '19
KimT
KimT Apr 25 '19

D modellerne larmer mere en RWD. Da vi fik vores 70D for 3,5 år siden, mener jeg faktisk at lyden fra frontmotor blev højere efter de første ca. 6000km. Det var ikke noget jeg havde lagt mærke til fra starten. Havde en kollega det havde fået en 85D et par måneder tildligere. Han havde samme opfattelse.

MikaelH
MikaelH Apr 26 '19

Induction motoren skulle hvine lidt mere end PMSR motoren. Det er induction motoren der ligger forrest. 

Ice2EV
Ice2EV Apr 30 '19

Så har jeg prøvet med andet kabel. Det virker til det er kablet der fejler.

 

Så snart det er det originale kabel, så starter den med at connecte til tlf og lade. Men efter 5 sekunder skriver den at udstyret ikke er understøttet og stopper med at være connected og lader ikke mere.

Ice2EV
Ice2EV May 5 '19

Modtog 2019.12.1.2 i nat. Var i tyskland, så først set på det nu. Fik aldrig 12.1.1

Efter update er issue med USB kabel foran ikke til stede mere?!?!

Sentry mode sat i drift, er usikker på om det var aktivt før?

Så tænkte jeg øøøøhh hvis USB pludselig virker på originalt kabel efter update, hvad så med lade problemet?? 

Ja nu kan den pludselig godt lade med 11 kW. Der går lige et lille minut hvor den kun ligger på 6-7A og 15 km/t. så stiger den til 16A og 66 km/t.

Tænker i det vil være spildt tid at køre til Århus både for mig og for værkstedet? De har jo noget ladedata de indkaldte mig på baggrund af. Og så er der lidt småting.

 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 5 '19
Ice2EV
Ice2EV May 7 '19

Var hos Tesla igår. Fik rettet følgende:

 

Stoflisten under forrude bule rettet. Listen skulle vist lige ud for at sættes rigtigt ned igen.

Forkofanger justeret, var lidt skæv i højre side, således den sad så tæt på skærmen at kofanger blev skubbet ud. Justeret lidt, det blev ikke optimalt, men bedre.

Bagklap justeret, var skæv, hvis man stod lige bag og kiggede, sad den ca 2 mm mere til højre end til venstre. Det betød den var meget tæt på ruden i venstre side, og forhldsvis langt fra i højre side. Samtidig var gab i mellem lygterne på bagkant forskelligt, ligesom kanten over baglygterne var forskelling. 

Kiggede på alle de model 3 der var i udstilling og udenfor. langt de fleste havde samme issue med bagklap. inklusiv den røde US model der står i udstilling, dog ikke så meget som de andre. Man ser det ikke lige med det samme, og slet ikke hvis man ikke kigger ret bag fra.

komfortblink til venstre, relæ udskiftet, så nu virker det.

Hvin ved acc var i normal niveau. Man høre bare mere når der ingen motor støj er.

 

Issues rettet via update:

USB stik foran, kom til at virke med sidste update.

Ladning var rettet til 66km/t istedet for 15 km/t. Der må have været en bug i software den hang i.

 

Skærm flimmer, kunne man ikke finde problem på. Havde en video fra en af gangene. Formoder det er rettet via update. Vi aftalte at hvis det opstår igen, så tager vi lige en 10 sekunders video deraf, således de kan se det, og samtidig få et dato/tid stempel, hvor de skal lede efter issues i data.

 

Lang formiddag, men fint med at møde en flok venlige mennesker med mere tesla erfaring, såvel som newbies i "loungen".

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 7 '19