Loading...
dk

Fælles front for at få Tesla til at løse SC Hamborg problem nu! | Tesla Forum

JensMelhede
JensMelhede Sep 30 '14

Hej Alle

Jeg skal i efterårsferien syd på og har ligesom alle andre et problem med ikke at kunne bruge SC i Hamborg, Derfor skrev jeg en mail til denmark@teslamotors.com med følgende test:

---------------------------------------

Title:

Teslas supercharger problem i Hamborg.

Tekst:

Hej Tesla Danmark

Vi er mange i Danmark, Norge og Sverige som har store tidsmæssige udfordringer med ikke at kunne lade i Hamborg uden for åbningstid af servicecentret der.
Nu har problemet været der i flere uger og på eksempelvis supercharger.info er der intet om at der er planlagt en ny SC i Hamborg. I forvejen er Nordtyskland tyndt befolket med SC muligheder.
Nu nærmer efterårsferien og mange vil søge sydpå; men alle har problem med den manglende SC ved Hamborg.
Hvad gør I for at løse dette ret store problem for os Teslaejere hurtigt?

Mvh.
Jens Melhede
Ejer af en P85+

-------------------------------

Jeg har intet hørt, men vi da anbefale at så mange som muligt skriver en mail til Tesla, så vi får attention på problemet eller forhåbentlig en besked om at en løsning kommer meget snart.

Hvis nogen har kontakter til eksempelvis det norske og svenske forum, kunne anbefalingen videregives der.

T3S7A
T3S7A Sep 30 '14

Jeg ved ikke hvorfor der endnu ikke er SuC i nord Tyskland, eller Berlin for dens sags skyld. Men er overbevist om at Tesla har en god grund til det ikke er der endnu. Vel noget med placering / tilladelse mm. De 2 byer har tilsammen over 5 mill indbygger, så ville jo være et oplagt sted at starte. Men jeg håber også at der kommer noget snart, også gerne i det sydlig sønderjylland, Rødekro/aabenraa afkørslen. I en S60'er er man endnu mere afhængig af SuC. :-)

JensMelhede
JensMelhede Sep 30 '14

Det ville være dejligt, hvis alle som sender en mail til Tesla også lige skriver en kort kommentar på dette indlæg - eksempelvis blot således:

"Har netop sendt mail."

Så kan vi alle få et overblik over hvor mange som er med på at presse på.

Boski
Boski Sep 30 '14
Vi har lovet børnene en tur til Berlin i efterårsferien, så vi venter også.
T3S7A
T3S7A Sep 30 '14

Jeg havde godt nok altid troet på at Tesla ville få SuC op ved Hamborg og Berlin inden efterårsferien, men begynder virkelig at tvivle, da der ikke er spor af gravearbejde nogle steder. Så det står næppe klar til ferien. Er godt nok træls. 

Kristian70k
Kristian70k Sep 30 '14

sådan lige en modsat melding.. det er vel en service at de opsætter supercharger.. ikke et krav.. derfor bør en efterårs tur vel ikke være afhængig af SC.. det er vel ikke deres problem hvilken rute vi planlægger.. synes nærmest det er en mega service at der i det hele taget findes en.. derfor synes jeg at en sådan mail storm bør få den modsatte effekt.. hvis jeg sad som modtager ville jeg faktisk vente med at bygge den til uge 44.. 

Kiefer
Kiefer Sep 30 '14

Jeg er ret sikker på at Tesla DK ikke har den store indflydelse udbygningen af Superchargere i landene uden for Danmark. Jg synes Tesla DK har gjort et fortrinligt arbejde med at få godkendt så mange SC'ere i Danmark ved Tesla som de har fået i forhold til landets størrelse, at der f.eks. er planlagt en til Esbjerg har jeg personligt været overrasket over.

Måske lige så meget de tysktalende af denne gruppe (jeg kender minimum en af tysk afstamning af dette forum) kunne forhøre sig på det tyske forum hvad årsagen til den manglende udbygning af nogle af de største byer i Tyskland kan være. Jeg er rimelig overbesvist om at det ikke er bevist at de ikke har udbygget Nordtyskland, ellers havde de ikke lavet den lille løsning omkring deres Servicecenter i Hamborg.

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Sep 30 '14

Jeg synes ikke der er belæg for at kræve en supercharger overalt hvor man har lyst til at køre.

De bliver udbygget i det tempo de skal, og i mellemtiden må man så til lommerne og købe lidt strøm, så man kan klare sig. Så vidt jeg ved, er der ikke nogen der har lovet nogen noget som helst andet, end at man må "tanke" gratis på Supercharger, men ikke at de skal være til rådighed overalt.

Lidt strøm må man da kunne få råd, når man har haft råd til at investere i den fine bil.

Så jeg synes nogen her er lidt galt afmarcheret.

LSDUE
LSDUE Sep 30 '14

Burde placere SC i Neumünster ved et af de store factory outlet malls. De vil sikker gerne stille både land og kapital til rådighed, for tilgengæld at få købestærke kunder, der er tvunget til at stoppe der.

Kiefer
Kiefer Sep 30 '14

DeaconWP: Både og, når Elon Musk står og lover at man kan køre fra det nordlige Norge til det sydlige Europa inden sommerferien i år, så kan det næsten ikke undgåes at nogle bliver lidt småskuffede når de så vil arrangere deres ferier efter de forhold og det han har sagt på diverse arrangementer og pressekonferencer.

/Martin

TSLA
TSLA Sep 30 '14

Jeg er helt enig med Kiefer og DeaconWP. Der er årsager udenfor Tesla's kontrol, som er afgørende for at hullet endnu ikke er lukket omkring Hamburg. Vi kender jo også godt situationen med herhjemme med forskellige sagsbehandlingstider i kommunerne og byggetillaelser og planlov. Men jeg har hørt i min øresnegl, at man måske kan kikke efter en SuC mellem Flensborg og Hamburg indenfor 3-6 uger og omkring Åbenrå indenfor 8-9 uger. Så kan man da ihvertfald bedre komme over det nordtyske gap når man skal sydpå.

Paelt
Paelt Sep 30 '14

Jeg har også forespurgt ang. SuC ved Hamburg, da jeg planlægger tur helt til Mallorca. Fik at vide at de ville være meget behjælpelige på ServiceCentret ellers var der flere gratis alternativer i nærheden. Bla. Mc Donald der skulle ligge tæt på motorvej så vidt jeg har forstået. Ved godt det tager en del længere tid, men der er vel ingen grund til at stresse ;-)

God tur derude alle sammen.....

/Thomas

Kiefer
Kiefer Sep 30 '14

TSLA: Når jeg sammenligner den tid det har taget at få en byggetilladelse på vores byggerund her i Favrskov kommune, er jeg imponeret over der overhovedet er en SuC i DK ;-) men med SuC ved Aabenraa inden for de næste ca. 8 uger, så bliver det alligevel Jul i Jylland.

/Martin

TSLA
TSLA Sep 30 '14

@Kiefer: :-) Men hsuk lige at jeg skrev 8-9 uger! Forummet emmer jo af problemer med forventningsafstemning:-)

Hookmaker
Hookmaker Sep 30 '14

Enig i at det sgu er et problem, men så alligevel KØR dog bare! det er ét stop på 3 timers ladning på en 22KW der skal til - og nyd Hamborg imens...;-) Det er slet ikke noget problem.

Kiefer
Kiefer Sep 30 '14

TSLA: klart forum fortolker og ikke mindst misfortolker alt hvad der bliver skrevet og sagt ;-)

8-9 uger Tesla tid, kan jo betyde mange ting, bare se på åbning af servicecenter i Århus, der betyder Q4 2013 jo Q1 2015.

Hookmaker: Jeg er sådan set ikke uenig med dig i at Hamborg er et besøg værd, specielt miniatur wunderland. Men har man blot kørt en 2-3 timer så er et 3 timers stop efter så kort tid alligevel en del på en rejse sydpå.

/Martin

TSLA
TSLA Sep 30 '14

Jo, enig I at tiden er en svær en. Derfor ville jeg blot fastholde, at den ihvertfald ikke blev mindre... Jeg kunne jo også have skrevet 11-12. Men nu hørte jeg altså 8-9 - derfor videregivet.....

Kiefer
Kiefer Sep 30 '14

TSLA: Jeg har indtryk af at, når de danske håndværkere først går i gang med at bygge en SuC, så tager det ikke ret lang tid fra første spadestik til den er oppe at køre.

/Martin

TSLA
TSLA Sep 30 '14

Det samme tror jeg man kan sige on SC i Århus. Når der bliver trykket på knappen, så arbejdes der.

Kiefer
Kiefer Sep 30 '14

Håndværkerne er igang med butikken, men de er stadig usikkerhed om hvornår de skal være færdige, og der er vist også stadig usikkerhed om hvor selve service centeret skal placeres . 

/Martin

Sider: 1 2 »