Loading...
dk

Videoovervågning af Tesla i carport? | Tesla Forum

SQLCPH
SQLCPH Apr 24 '19

Er der nogle der vil dele hvordan de har lavet en trådløs videocam løsning til cloud?

line
line Apr 24 '19

Jeg går ud fra at du mener et kamera f.eks. monteret på carportens bagvæg (og altså ikke sentry/dashcam overvågning inde fra bilen).

Jeg har valgt den nemme løsning = Arlo. Helt præcist er det Arlo Pro 2 Base købt sammen med 4 HD kameraer. Det er helt sikkert ikke den billigste løsning, men mit primære kriterie (udover billedkvalitet) var at det kunne sættes op på et minimum af tid og uden bøvl. Det blev opfyldt.

Billedet står rigtig godt, både dag og nat. Kan bruges via app og web. Kameraerne er trådløse, kan monteres via et magnetbeslag, som er meget nemt at justere, så man får den optimale vinkel, og det kan genoplades (efter et par måneder har jeg ikke haft brug for det endnu...)

SQLCPH
SQLCPH Apr 24 '19

Tak line

Tak for dit svar

Ja du har ret jeg mener overvågning fra carporten. Jeg foretrækker som du den nemme løsning hvor det nærmest er plug and play. Gemmer kameraerne videoen i skyen? Og du er tilfreds? Jeg har set at man via g4s får skilte med men måske der findes et billigere sted? Hvor har du købt sættet?

Ice2EV
Ice2EV Apr 24 '19

@SQLCPH Vi har en RING ringeklokke, som gemmer video i skyen via WIFI, man laver selv kode, den er bevægelses aktiveret og på batterie, som lades i usb. Har ladt batteriet 3 gange siden august.

RING har også overvågningskameraer med og uden LED projektør. Har overejet at sætte sådan et par stykker op. Det hele kører på batteri. Man kan købe ekstra batteri. Så har man 3 enheder og 4 batterier, så burde der aldrig være en enhed uden batteri. Indtil videre lever vi med ringeklokken og kun 1 batterie, det tager ca 8 timer at lade batteri. Klokken siger selv hvornår den er lav. Ellers kan man via APP tilgå både video og lyd såvel som status på enheden.

Den er mega smart, idet man selv sætter følsomhed og område den skal afsøge. Er der en busk der står i feltet som vifter med grenene, så slukker man bare den sektor. Sætter man følsomhed ned, så bimler og bamler den ikke på eks katte. Dog kan man så også gå laaaangsomt hen imod døren uden den reagerer.

Vi købte hos WIFI butikken i Sæby. 

De har også nogen der lagre på SD kort. Men har ikke undersøgt om de kan tilgåes trådløst. Men fravalgte fordi der skulle trækkes ledninger. 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 24 '19
SQLCPH
SQLCPH Apr 24 '19

Ice2EV - er det den her I har? https://www.dustinhome.dk/...377/video-doorbell-2

Det er smart den kan køre med batteri udelukkende

Ice2EV
Ice2EV Apr 24 '19

Ja det er just den. Var længe imod at sætte kamera op, men det var nu mest fordi jeg udmærket var klar over det var mig, der skulle trække ledningerne. 

Så var hun jo smart at finde en på batteri. Tager også udmærkede video i mørke. Dertil dækker den 180 grader.

Var noget mistroisk over længden batteriet skulle holde, tænkte når der bliver minus i vinter, så går det da ned på kort tid. Men det virkede ikke umiddelbart til at miste kapacitet. Nu var der heller ikke voldsomt med frost i år.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 24 '19
line
line Apr 25 '19

Ja, den gemmer i skyen og du får en advarsel via push-besked når der er aktivitet (og den er armed).  Herefter kan du se videooptagelse i app'en og det virker rigtig godt. Den kommer med et bud på om det er en person, en bil, et dyr (typisk om natten) osv og indtil videre har det været spot-on næsten hver gang. Jeg kan ikke huske hvor længe den lagrer historikken, men indtil videre har vi bare slettet videoen, når vi har set det.

Vi er meget tilfredse med det og jeg vil gerne anbefale det.

Købte det efter en del research på youtube (hørte navnet name-droppet første gang via Our Ludicrous Future podcasten - kan btw varmt anbefales hvis man er til Tesla/SpaceX content :-) Det var især brugervenligheden, kvaliteten og at der var så lang batterilevetid på kameraerne, som trak op. Mener det var på Komplett som havde pakken med 4 kameraer og basestation til omkring 6500.

Hvis man skal have mere end 4 kameraer på (mener jeg det er....) skal man dog betale et mindre beløb for sky-abonnementet. Vi har to lokationer på, og derfor har vi det udvidede abonnement. Jeg kan ikke huske hvad det koster, det var ikke alverden, men blot lige til info, da det kom lidt bag på mig.

line
line Apr 25 '19

PS: Ice2EV nævner zoner, og ja, det er virkelig en rar feature. Måske ikke noget man umiddelbart tænker over at man har brug for, når man researcher, men det kan anbefales. Det er mest manden der har rodet med det ;-) så det følgende er med forbehold, men du kan vist vælge om zonen skal være en zone, som forstærker følsomheden, eller om det skal være en ignore-zone, som gør at aktivitet i zonen ikke udløser alarm.

Ice2EV
Ice2EV Apr 25 '19

Man kan f.eks sidde i Spanien, og besvare når nogen ringer på. Eller hvis man har behov kan man tilgå livefeed. Det har nu mest været for at spooke nytårs prankere, som sprang en meter i vejret ;-)

SQLCPH
SQLCPH Apr 25 '19
Ice2ev: Tak for info :-) det lyder som en god model. Vi har længe kikket efter en ringe klokke ned kamera. Hvor kommer lyden fra når man ringer på? Der er jo ikke en klokke med til indendørs brug? Er det mobilen der ringer??

Line: tusind tak for alle tips og tricks. Jeg er sikker på at det er et godt anlæg så det må jeg få bestilt.
Ice2EV
Ice2EV Apr 25 '19

Du henter en APP, som du kan lægge på alle de enheder du gider. Men man kan også vælge den der hedder pro, tror jeg det var, der hører en klokke med som samtidig virker som range extender, men kun til ringeklokken ikke andre enheder.

Man kan vist også lave en plan for hovrnår den skal forstyrre dig. Eller også er det bare fordi jeg har sat konens mobil på forstyr ikke fra 22-07. Det er hendes mobil og ipad der administrere ringeklokke. Jeg har ikke APP installeret, idet jeg i perioder har 70-80 opkald og ca samme antal mails i døgnet, så har jeg ikke behov for, at vide hvad der foregår udenfor døren også.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 25 '19
Ice2EV
Ice2EV Apr 25 '19

Fruen er lige kommet hjem og oplyser, at den godt kan være lidt sen i at advare inden der bliver ringet på. Men det kan være fordi hun har sat følsomheden ned af hensyn til de 2 halve løver(Mainecoons) vi har.

SQLCPH
SQLCPH Apr 25 '19

Fik købt Arlo pro 2 med 3 cams til 4500,- hos dustin home og en ring wifi v2 til 1111,- plus en indoor ring chime til 269,- hos proshop. Så skal den matrikel, hoveddør og bil nok blive overvåget ;-)

BTW Deres USB power supplies er for dyre så jeg skal lige finde ud af hvordan jeg får lavet nogle USB stik til de fleste af arlo kameraerne så de ikke løber tør for strøm plus at de kan optage på forkant af events.

Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH Apr 25 '19
MSLFC
MSLFC Apr 26 '19

@line: risikerer du ikke dine Arlo kameraer bliver stjålet når de ikke er fastgjort med andet end magnetbeslag? 

Eller kan de også "fastmonteres"?

Jeg tænker de i en carport/garage sagtens kunne risikere at blive stjålet.

line
line Apr 26 '19

SQLCPH, ja, så er du vist dækket ind :-) Mht. power supplies - kører du dem ikke bare via batteriet og lader dem når det bliver nødvendigt? Eller var det til doorbell'en? :-)

MSLFC, har spurgt manden, og han siger at - jo, det er en risiko. Han har ikke undersøgt om Arlo har løst det, men det ville da være smart hvis de bliver kodet til den basestation, som de bliver parret med, så de bliver brick'et, hvis man bare nupper dem...

henrik_dk
henrik_dk Apr 26 '19
Citat fra line

MSLFC, har spurgt manden, og han siger at - jo, det er en risiko. Han har ikke undersøgt om Arlo har løst det, men det ville da være smart hvis de bliver kodet til den basestation, som de bliver parret med, så de bliver brick'et, hvis man bare nupper dem...

Men det ved eventuelle tyveknægte vel ikke noget om?

SQLCPH
SQLCPH May 4 '19

Har nu købt Arlo Pro 2 men base enheden vil ikke forbinde til internettet. Gult lys betyder fortrådet til router men ikke forbindelse til nettet. Det går igennem et yousee modem (Sagemcom 3686)... Har søgt på tips på arlo hjemmeside men kan ikke lige greje om det er en port der er lukket eller noget andet? Det er ikke plug&play for mig ihvertfald. Er der en ekspert herinde der kan hjælpe? På forhånd tak

ILarsen
ILarsen May 4 '19

Sidder den direkte i dit modem, eller har du en switch imellem? Jeg oplevede, at med en switch imellem ville den i første omgang ikke forbinde. Så satte jeg den direkte i modemmet, hvor den fik forbindelse. Derefter flyttede jeg den over i min switch, og så virkede det fint.

SQLCPH
SQLCPH May 4 '19
Citat fra ILarsen

Sidder den direkte i dit modem, eller har du en switch imellem? Jeg oplevede, at med en switch imellem ville den i første omgang ikke forbinde. Så satte jeg den direkte i modemmet, hvor den fik forbindelse. Derefter flyttede jeg den over i min switch, og så virkede det fint.

Jeg startede forfra og fandt ud af at den er ret sensitiv ifht om modemmet er on og booet op før Arlo tilsuttes - det kører nu... Tak :-)