Loading...
dk

Ældre Model S & V2 SuC | Tesla Forum

P85DK
P85DK Apr 29 '19

@mbk - hvordan går det med prøve lodningerne?

Havde lige i dag et godt eksempel på fordelen ved uafhængig reparation, min mor fik at vide at turbo'en skulle skiftes i hendes Golf til den nette pris af 21.200 kr. for en renoveret turbo. Fandt en der kan renovere den eksisterende for 3.800 kr. hvortil kommer af- og påmontering på det autoriserede VW værksted så det samlet bliver ca. 10.000 kr. De er sgu' friske de værksteder.

mbk
mbk Apr 29 '19

@P85DK 

Det står pt lidt stille grundet alle mulige andre ting, jeg var ved at finde på et værktøj hvor man kan aflæse eMMC'en mens den sidder på boardet, det tror jeg er den rigtige løsning, så kan man også validere at den nye chip sidder som den skal inden den kommer i bilen igen. Jeg er rimelig fortrøstningsfuld for at det hele nok skal lykkedes, men der er ikke nogen der har turdet være forsøgsperson til første reperation. 

RobertJ
RobertJ Apr 30 '19

Er der en udfordring i at isætte en af grønvolds 17 MCUer?
Skal skærmen kodes til bilen?

- R

Kiefer
Kiefer Apr 30 '19

Den skal kodes til bilen. Jeg kører en af de næste dage en tur ned til Autobahn Parts i El Cajon lige nord for San Diego og ser om jeg kan få en MCU med hjem til en billig penge. De havde desværre lukket i søndags da jeg var forbi i området alligevel.

Jeg går ud fra at skærmen blot skal have enten 12 eller 24V for at starte op, så det burde være muligt at få noget frem på skærmen uden at det burde være nødvendigt at montere den i bilen først. 

I modsætning til Grønvolds skærme til ca. 15.000 NOK så koster de her i San Diego kun en små 5-6000 kroner. Så er det ikke helt så dyrt at få noget med hjem og teste med :)

Dog er deres skærme jo så amerikanske udgaver, ikke at det burde gøre det helt store, hardwaren burde være den samme.

/Martin

 

P85DK
P85DK May 7 '19
Citat fra Gustavsfar1

Nu kom invoicen og her står der følgende:LTE MCUJPN/HK/MACAY/TAIWAN/SK (1045006-03-D).

Har fået den samme sat i nu. Undre mig lidt over JPN/HK/MACAY/TAIWAN/SK og hvorfor det ikke er en europæisk model?

KimT
KimT May 7 '19

Skriver den Konichiwa når den starter op ;-)

Gustavsfar
Gustavsfar May 7 '19

Jeg læser det som om den kan bruges alle de nævnte lande inkl. Skandinavien....???

P85DK
P85DK May 7 '19
Citat fra KimT

Skriver den Konichiwa når den starter op ;-)

Det vil jeg da forvente :-) men det er desværre nok bare at google via browseren er på mandarin. Har ikke hentet bilen endnu, så har ikke testet.

Citat fra Gustavsfar1

Jeg læser det som om den kan bruges alle de nævnte lande inkl. Skandinavien....???

Jeg tror umiddelbart at SK står for South Korea, ikke Skandinavien ;-)

Gustavsfar
Gustavsfar May 7 '19

Godt ord igen :-)

Sider: « 1 2