Loading...
dk

Model 3 Longe Range RWD - begrænset tilgængelighed og AP er standard | Tesla Forum

M3rasmus
M3rasmus May 3
Citat fra Laksefiskeren Blev ringet op af Tesla at de nu har stelnummer på min LR RWD bil, at den er på vej med skib til Belgien. Jeg kan afhente den medio, ultimo maj. Bestilt den 23/4 - Sort, sort, 19”, Alm autopilot.
Overraskende hurtigt synes jeg. 
Uha uha uha. Tør man spørge hvornår du ændrede din bestille til en LR RWD - bare så jeg har noget at samligne med. Jeg ændrede selv fra SR+ til LR d. 23 april.
Laksefiskeren
Jeg bestilte og ændrede samme dag, den 23/4.
M3rasmus
M3rasmus May 3

Hmm. Jeg bestilte d. 12 april og ændrede til LR RWD d. 23 om morgenen da de åbnede telefonerne.

Jeg har desværre ikke hørt noget endnu.

MikaelH
MikaelH May 3

@laksefiskeren

Havde du en reservation på Model 3 i forvejen? :)

Laksefiskeren
Nej, det havde jeg ikke. Måske har jeg været heldig at der lige var et match på farve, fælge udstyr? 
MikaelH
MikaelH May 3

Jeg havde en reservation fra 1/4-16, men der gik koks i det ved bestilling så den blev ikke brugt. 
Men det er sådan set interessant nok at folk der ikke har en reservation også får leveret biler fra første batch. Det er ikke meget værdi den reservation har givet :)

M3rasmus
M3rasmus May 3

Nå, men min er også på vej i samme batch :) 

Jeg er dog ikke blevet ringet op, men skrev til dem og fik bekræftet at den var på vej og der var kommet stelnummer på.

MikaelH
MikaelH May 3

Der er radiotavshed fra min DS når jeg skriver til ham. Men han tager telefonen med det samme, så giver ham lige et kald inden så længe.

tag68
tag68 May 3
Så fik jeg også stelnummer på min, og får installeret lader den 21/5 så bliver det ikke bedre
Er der et sted hvor vi kan følge skibet
Forummets indlæg er redigeret af tag68 May 3
Laksefiskeren
På det tyske forum optræder disse 2 skibsnavne: Morning Cornelia og NOCC Oceanic.
Om det har noget på sig kan jeg ikke garantere :-)
tag68
tag68 May 3
Citat fra Laksefiskeren På det tyske forum optræder disse 2 skibsnavne: Morning Cornelia og NOCC Oceanic.
Om det har noget på sig kan jeg ikke garantere :-)

det kunne godt passe med morning cornelia, den ankommer 11/5
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:417633/mmsi:355924000/imo:9519145/vessel:MORNING_CORNELIA
Forummets indlæg er redigeret af tag68 May 3
Agon
Agon May 3
Hvis det er det skib er det nok desværre uden hw3?
Leth
Leth May 3
Det tror jeg du har ret i, da de først startede produktion af biler med hw3 d. 12. april
Agon
Agon May 3
Ja og det afgik den 17/4. 
MikaelH
MikaelH May 3

De producerer ca 700 biler pr. dag, så hvis de er kørt direkte fra fabrikken til havnen, så kan der godt være et par tusinde ombord. Det er dog langt fra sikkert!

Ice2EV
Ice2EV May 3

Du kan finde alle skibe ved at skrive "skibsnavn IMO" i google. Så kommer der mange muligheder op. Bedste er:

Marinetraffic og Vesselfinder.

Med Marinetraffic kan man højreklikke på skibet og ved, at klikke på de drejepunkter man gætter sig til skibet skal forbi, få et ETA på skibet til eks. Zeebrugge...

ETA: Estimated time of arrival 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 3
MikaelH
MikaelH May 5

Der er en gut i USA der har modtaget en LR RWD med HW3 der er bygget d. 10 april. 

Det første skib begyndte at laste d. 15. april, og sejlede den 17. Fabrikken ligger et en spytklat fra havnen, ca. 1500-2500 biler pr. skib, og en dagsproduktion på 700stk, derfor burde der være gode chancer for at HW3 er monteret i de biler. 

B8Peter
B8Peter May 5

HW3 ???

Laksefiskeren
Hvis det viser sig at man får en lager model med hw 2.5 med skibet der ankommer på lørdag har man så kun ret til en gratis upgrade til hw3 hvis man har købt FSD? Er der nogen der har en ide om det?
MikaelH
MikaelH May 5

Ja, HW3 er ikke nødvendig til alm. Autopilot, derfor skifter de kun til HW3 hvis du køber/har købt FSD. Men først når det er nødvendigt. Pt. er softwaren til HW3 en smule bagefter. Så de skifter først når den er foran, hvilket skulle ske senere i år. 

Når det er sagt, så vil det højst sandsynligt være en fordel at være på HW3 selvom man kun har AP, da den kan analysere flere billeder pr. sekund og i en højere opløsning. Den har også indbygget videodecoder, så video fra Dashcam/sentry mode vil også være i en bedre kvalitet. 

@B8Peter

HW3 er en ny computer til de selvkørende funktioner der er 20 gange hurtigere. Kameraer og radar er det samme, og computeren i HW2.5 bilerne (alle Model3 i Europa) kan udskiftes til HW3. 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »