Loading...
dk

Model 3 Longe Range RWD - begrænset tilgængelighed og AP er standard | Tesla Forum

Leth
Leth May 7

Hvilken spec har du bestilt? Jeg har bestilt en LR RWD rød/sort m. 18", og har stadig intet VIN. Bestilte d. 15/4.

LR RWD, Silver/Sort, Aero 

Laksefiskeren
Jeg har bestilt LR RWD, Sort, sort, 19 tommer og den er på båden...og har fået VIN....
Forummets indlæg er redigeret af Laksefiskeren May 7
M3Jan
M3Jan May 7

Bestilte 15/4 en LR AWD, Midnight Silver, Aero. Har ikke fået VIN endnu. Tesla har sagt i telefon at automobilet nok bliver leveret start/midt juni.

SuneH
SuneH May 7

Silver er jo en off menu farve, dem er der næsten helt sikkert ikke ret mange af. De laves nok primært på bestilling. De øvrige er formentlig produceret på forhånd.

Leth
Leth May 7
Midnight silver er ikke off-menu.
kimj
kimj May 7
Quote from Laksefiskeren Jeg har bestilt LR RWD, Sort, sort, 19 tommer og den er på båden...og har fået VIN.... 

Har bestilt sort, sort, 18 tommer, og har ikke hørt noget.... DAMMIT! ;o) 

Mads9202
Mads9202 May 7
Citat fra Laksefiskeren Ja, det er spændende, skibet skulle ligge til kl. 06.00 i morgen tidlig. Kan jo være at der er et webcam på havnen man kan følge med på :-)  

ved man hvilken havn / skib bilerne er på ? :-) 

Laksefiskeren
Der er formodninger om at det er “Morning Cornelia” der lægger til ved Zeebrugge i morgen tidlig.
Leth
Leth May 7
Citat fra Laksefiskeren Der er formodninger om at det er “Morning Cornelia” der lægger til ved Zeebrugge i morgen tidlig.

Det kan også være NOCC Oceanic som kommer senere i maj, men vi ved det ikke. Gad hvide hvor længe de er om at distribuere bilerne rundt i Europe fra Zeebrugge når de først er læsset af.

Laksefiskeren
Har lige fået en ny ordrebekræftelse hvor AP beløbet er givet som rabat og det er fint nok.
Men der er registreringsafgift på, tror at de har glemt at slette det for når beløbet på AP er trukket ud kommer vi jo langt under grænsen for reg. Afgift.
MikaelH
MikaelH May 8

Det samme er tilfældet hos mig. 
Jeg har skrevet en mail til dem, og må se hvad de svarer.

Tror måske det har noget at gøre med måden de har gjort det på. I stedet for at give AP med gratis, så har de givet en rabat. Derfor tror jeg måske at registeringsafgiften skal være baseret på det fulde beløb, men er ikke helt klar over hvordan reglerne er?

De burde i stedet sige at AP er inkluderet lige som alt det andet, så vi slipper for afgift. 

Ice2EV
Ice2EV May 8

Tror ikke i skal ligge så meget i de ordrebekræftelser eller for den sags skyld diverse fakturaer.

Der var intet der stemte da vi samlede vores op. Han gik til regnskab eller chef og fik en nyt og rettet pris. Det tog ikke 10 minutter. Har aldrig kunnet finden fakturaen med den endelige pris. Et eller andet sted er det vel også ligegyldigt, så længe jeg har betalt det beløb jeg var komfortabel med og fik vognen udleveret.

Dertil kan jeg endda oplyse at de kun acceptere almindelig overførsel og ikke straks overførsel. det betød at eftersom vi hentede den om fredagen, så fik de først pengene på deres konto om mandagen. Det borger alt andet lige for en vis tiltro til deres kunder.

MortenP
MortenP May 9

Bare lige for at være helt sikker: Hvad betaler I for jeres LR RWD med autopilot? Jeg havde oprindeligt forstået det sådan at jeg sparede næsten 40K ved at gå fra AWD til RWD, men nu har jeg fået denne og det ligner jo 'kun' en besparelse på 22K.

I så fald tror jeg at jeg hopper tilbage til AWD.

Forummets indlæg er redigeret af MortenP May 9
Leth
Leth May 9
Citat fra MortenP

Bare lige for at være helt sikker: Hvad betaler I for jeres LR RWD med autopilot? Jeg havde oprindeligt forstået det sådan at jeg sparede næsten 40K ved at gå fra AWD til RWD, men nu har jeg fået denne og det ligner jo 'kun' en besparelse på 22K.

I så fald tror jeg at jeg hopper tilbage til AWD

Hvornår har du bestilt? Pr. 30/4 er autopilot ikke længere inkluderet i RWD - hvis du har bestilt før 30/4, får du en opdateret faktura senere, hvor Autopilot fratrækkes igen. 

MortenP
MortenP May 9
Citat fra Leth
Citat fra MortenP

I så fald tror jeg at jeg hopper tilbage til AWD

Hvornår har du bestilt? Pr. 30/4 er autopilot ikke længere inkluderet i RWD - hvis du har bestilt før 30/4, får du en opdateret faktura senere, hvor Autopilot fratrækkes igen. 

Jeg har først bestilt i 6. maj. Er den så blevet dyrere eller var prisen tilsvarende højere før?
MikaelH
MikaelH May 9

@MortenP
LR RWD bestilt før d. 30/4 har fået Autopilot til 0kr. 
Alle bestiller efter 30/4 skal betale 25.100kr for Autopilot. 

Autopilot er inkluderet i prisen for alle andre modeller end LR RWD.

MortenP
MortenP May 9
Citat fra MikaelH

@MortenP
LR RWD bestilt før d. 30/4 har fået Autopilot til 0kr. 
Alle bestiller efter 30/4 skal betale 25.100kr for Autopilot. 

Autopilot er inkluderet i prisen for alle andre modeller end LR RWD.

OK, så dem der har der bestilt LR RWD før 30/4 har betalt 409.800 inkl. autopilot?  
M3rasmus
M3rasmus May 9

Ja, 417300 inkl. levering for en LR RWD uden tilvalg.

MikaelH
MikaelH May 9
Quote from Laksefiskeren Har lige fået en ny ordrebekræftelse hvor AP beløbet er givet som rabat og det er fint nok.
Men der er registreringsafgift på, tror at de har glemt at slette det for når beløbet på AP er trukket ud kommer vi jo langt under grænsen for reg. Afgift.

Tesla har bekræftet over for mig at de er opmærksomme på problemet.  

Laksefiskeren
Tak Mikael!
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »