Loading...
dk

Model 3 Longe Range RWD - begrænset tilgængelighed og AP er standard | Tesla Forum

SuneH
SuneH May 24

Tak M3rasmus - så du skal give i alt 417.320 incl levering. Jeg går ud fra din er sort, så du ikke skal betale de 8400 for maling.

Jeg har lige talt med min kontaktperson i Tesla DK, som bekræftede min opfattelse - det er Tesla Holland der klokker i det.

MikaelH
MikaelH May 24

Bilen burde koste 409.800kr inkl. AP (bestilt før 30 april)
Farven 8400kr
Levering er altid 7520kr.
Total 425.720kr.

I de ordrebekræftelser der blev sendt ud har de håndteret den gratis AP ved at give 25.100kr i rabat, som svarer til prisen på AP. Problemet med den manøvre er dog at det skubber bilens pris op i en klasse hvor der skal betales afgift. Du ender altså med at give mere 25.100kr for AP da der kommer afgift på noget af beløbet, men Tesla refunderer kun prisen for AP og ikke afgiften.

På nogle final invoices har de også ved en fejl taget udgangspunkt i LR AWD. Men da den er mindre effektiv, så ligger grænsen for afgift også lavere (ca. 427.000 mod 440.000kr for LR RWD).

409.800 + 25.100 + 8.400 = 443.300 + 30% af (443.300-427.000) = 448.220kr
Så får du 25.100kr i rabat og skal betale 7520kr i levering: 448.220 - 25.100 + 7520 = 431.000kr.

Det er en smule lavere end den regning du har fået. 

Når alt det er sagt, så burde du kun betale de 425.720kr. 
I værste fald så skal du acceptere (ca. 1000kr i afgift), dvs. ca. 427.000kr.

bskaarup
bskaarup May 24
Citat fra SuneH - det er Tesla Holland der klokker i det.

Velkommen i klubben. Jeg tilføjede anhængertræk 8. maj. Der er endnu ikke lykkedes at få en korrekt bestilling hvor anhængertræk er angivet. Men jeg har da fået 3 forskellige VIN indtil videre, alle forkerte ... 

Laksefiskeren
Laksefiskeren May 24
Jeg fik udleveret min bil i dag. Det var en fin oplevelse. Lidt mørkt inde i den hal så fik den kørt udenfor. Kunne ikke konstatere hverken panelgaps eller fejl i lakken umiddelbart men vil gå den grundigt efter i morgen. Der var dog et par pletter på passagersædet på størrelse med en femkrone, hvis de stadig findes. Ligner faktisk maling og går ikke af med vand. Derudover var der en lille ridse på ladeporten men en bagatel. Alt i alt en fin oplevelse og Autopiloten virkede allerede efter 5 km. Lader nu i garagen med 3.7Kw, tror jeg klarer mig med det.
Forummets indlæg er redigeret af Laksefiskeren May 24
ELJay
ELJay May 24

@SuneH, se lige min post her http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5561?page=5#post-92566

@Laksefiskeren, tilykke :-) Og tak for informationen om oplivelsen og standen.

SuneH
SuneH May 25

Jeg fik også min bil i går, udleveret fra Jeudans parkeringskælder. Det var halvmørkt dernede, og da jeg kom hjem, opdagede jeg en ca. 10 cm lang ridse på bageste kofanger. Det har jeg taget et billede af og sendt til Tesla. Så regner jeg med de fixer det første gang bilen er til service.

Mht prisen, så havde jeg talt i telefon med den på forhånd, hvor de bekræftede prisen på de 425.720 - og det holdt vand da jeg stod i p-kælderen (selvom de lige skulle dobbelttjekke et par gange).

Autopiloten skulle lige kalibreres, men var tilgængelig efter ca 10 km - man skal da godt nok pinges lige tit nok efter min smag - det er jo lige før man bare kan styre selv så :-)

Ice2EV
Ice2EV May 25

@SuneH Hvis du lader din hånd ligge i kl 9 position på egeret i rattet, så registerer den at du er vågen, og så kan den køre læææææænge uden din indblanding.

Det virker på samme måde som hvis du tager en snoozer med et nøglebundt i hånden, når du taber det så vågner du. Bilen gør det samme, falder du hen, så falder din arm/hånd også, og bilen giver dig besked på at vågne eller stopper kørsel straks. 

Kørte til Oddesund via Thisted forleden, tror kun jeg selv blandede mig ved rundkørslerne omkring Vesløs og Thisted efter jeg kom på Thistedvej.

Åh ja nu jeg tænker over det, så var der vist også en enkelt eller 2 fossilsnegle jeg måtte udenom. ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 25
M3rasmus
M3rasmus May 29
Sidder ved Tesla i Aarhus og venter på at hente min bil. Pulsen siger 90, mod normalt ca. 60.
olerass
olerass May 29

@M3rasmus. Spændende. Hvad har du bestilt? Hvor lang tid før udlevering kunne du se VIN på din tesla konto? 

M3rasmus
M3rasmus May 29

Long Range RWD sort/sort. 

VIN fik jeg ca. 3 uger efter bestilling - men kun 1 uge efter at have ændret den til LR fra en SR+.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8