Loading...
dk

Hente Telsa i EU | Tesla Forum

120281
120281 Sep 30 '14

Ham jeg har skrevet til før ang. hans P85+ har nu sendt mig VIN nr. og det der ligner en Tysk reg. attest.

Hvad ville i gøre herfra ?

Ringe til Tesla og tjekke om den var stjålet samt om der var 4 års service med som sælger siger.

Der er stor interesse for denne bil fra DK, Tyskland, Sverige og Holland. Den ryger til ham der er hurtigst til at hente.

Min udfordring er at skaffe 100k+ euro på kort tid. Men som sagt er det en bil der for ny vil koste 1 mill i DK.

Den har kørt 15.000 km og er fra feb. så den er også 6 mdr. Så overholde SKAT´s regler ang. jeg ikke skal betale moms igen i DK.

T3S7A
T3S7A Sep 30 '14

Du kan ikke få nogle oplysninger om biler fra Tesla, hvis du ikke er ejeren af bilen. Så du skal bede ejeren om bilen, om at få dokumentation til sendt til dig. Hvis han har mange som vil købe, er det ikke sikker han gider alt "bøvlet". 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Sep 30 '14
120281
120281 Sep 30 '14

Nej nemlig. Derfor han ikke tidligere har sendt mig info. Han skulle hente sin nye Tesla i morgen så derfor skrev jeg om den var solgt. Undre mig stadig over man sælger en P85+ og tager et tab, for så at købe en anden Tesla.

Problemet er man jo ikke bare overfører penge til en privat mand, uden at vide om bilen er der. Man kan jo lave mange ting, så selvom jeg har set reg attest fra Tyskland med stempler osv. Så skal man jo ikke snyde særlig mange hvis man får noget til at overfører x tusind euro.

Tror dog den er god nok da han også har en Smart til salg på Mobile.

Han skriver dog altid på tysk selvom jeg skriver til engelsk til ham. Først gang svarede han på dansk, men det var Google translate.

T3S7A
T3S7A Sep 30 '14

Du skal ikke overføre penge på forhånd. Hvis han ikke har bilen, eller ej vil udlevere eller noget, så kan du ikke få pengene igen, ved en overførsel. 

Det koster lidt, men få din bank til at stille pengene i depot. Når I så handler frigiver banken depotet til sælger, og bekræftigere overfor sælger at pengene kommer. 

Alternativ en Bank check i euro med, men den er hellere ikke helt billig i gebyr. 

Men aldrig overfører, før du har bil og reg. og underskrevet købs kontrakt. Men han vil nok næppe udlevere alt, når han ikke penge eller sikkerhed har i din overførsel. Så I står begge med usikkerhed. Men til en bil til så mange penge, hvad betyder så nogle tusinde i gebyr for depot / bankcheck/Straksoverførsel?

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Sep 30 '14
DeaconWP
DeaconWP Sep 30 '14

I Viborg er der en bilimportør. Aksel Schramm. Prøv og få lidt hjælp med råd fra ham. Han er en stor forhandler af biler, som han selv henter i Tyskland. Han er tysker. 86 62 12 83

120281
120281 Sep 30 '14
Tak for input. Han snakker om han vil tage konen med til KBH. Men nu er den sat på Mobile igen og til en højere pris end sidst. Så vi er ca. 50k over hvad jeg vil give.
Den er dog stadig 14k euro billigere end andre p85+ med alt udstyr.

Nå må stoppe drømmene og holde mig til min oprindelige plan. Enten brugt 85 til 500k. Brugt p85 til små 600 eller helt ny 85 til 706k.

Så derfor var 100k euro allerede at strække sig.
Kiefer
Kiefer Sep 30 '14

120281: Det at han skriver på tysk undrer mig ikke, der er ingen af min tyske del af familien der kan et ord andet end tysk, og det gælder sådan set alle aldre...

Vil man være sikker på svar fra en tysker skriver man på tysk, og indtil for ganske få år siden, vi snakker sent ind i 2000-tallet var det også bedst at sende en Fax, hvis man ville være sikker på at få et svar retur...!

/Martin

120281
120281 Oct 1 '14

Ja kender det med Tyskland da jeg hentede bil dernede i år 2002. Han snakkede dog perfekt engelsk.

Skal snakke med banken, for har brug for 750k i kredit. For jeg vil/kan jo ikke sælge min bil først hvis nu bilen ikke eksistere eller ikke er noget.

Diba kunne ikke hjælpe da de skal bruge en Dansk reg attest. Så håber banken kan stille en sikkerhed for 750.000 kr. For vil jo ikke sælge min vil osv. før jeg har set den. På den anden side skal han havde sikkerhed for at han kan få sine penge.

Vi må se om banken er med på den :-)

rfauto
rfauto Oct 1 '14

120281: Har du set den brugte der er til salg hos VW i Svendborg, ved ikke hvad den koster men har kørt Km. 9.000, og ellers har vi også en bil tilbage som er fabriksny med et rimeligt godt udstyr som er på vej i næste uge.

120281
120281 Oct 1 '14

@RFAUTO: Har du link til den ?

Under brugte biler er der kun vw

Fordi jeg er besværlig og vil have pano, luft og tech pakke. En del er med pano og så uden luft og dem i EU med luft er uden pano eller for dyre.

FrederikC
FrederikC Oct 2 '14

Det er den samme som var på autocom for et stykke tid siden.

http:///...567&eid=10773759

En fyr fra forummet som skulle flytte til københavn og ikke ønskede at skulle "bokse" rundt med en tesla i storbyen. (mener det var sådan det var)

Bemærker lige en sjov ting, på rattet står Airbag med hvidt på min er det sort/graveret ind i.
Min nr.plade er AM 29 333, så de er produceret næsten samtidig.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Oct 2 '14
Kiefer
Kiefer Oct 2 '14

Der står man skal ringe for pris, nogen der har gjort det?

/Martin

gw
gw Oct 3 '14

Jeg ringede efter at have samlet bilen inde på Tesla' hjemmeside. Udfra hvad der stod af udstyr, tænkte jeg panorama tag, techpakke, parkeringssensor og metallak. Umiddelbart i nærheden af 670000kr fra ny. Så jeg tænkte måske i nærheden af 620000kr og dette kunne være måden jeg blev Tesla ejer på. Men ak nej, svaret var 720000kr!!!!, de er sku sindsyge dernede på sydfyn :) Men fedt for Jer som har købt, det er sjældent man tjener penge på at købe bil, men det lader til at være tilfældet med denne faktisk.

Forummets indlæg er redigeret af gw Oct 3 '14
DeaconWP
DeaconWP Oct 3 '14

Jaja gw. :-) Den er ikke solgt endnu, og det er jo ikke den første ejer, der har den til salg. Det er en forhandler. Altså en investor, der vil tjene lidt penge. Indkøbsprisen kender vi jo ikke. Så ejeren kan da godt have tabt stort. Ellers kan den være i kommissions salg?

DerHansi
DerHansi Oct 3 '14

Mjaeeh : det er i hvert al ikke en P85, så ville der jo være en hækspoiler på + flere hestekræfter. Kan godt følge skepsis'en, det virker dyrt. Et godt råd : Alle os som har købt fra ny har fået en konfigurationsbekræftelse, med alt specificeret. Det ville vel være logisk at bede om denne, fremfor gætværk med egen konfiguration mv

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Oct 3 '14
120281
120281 Oct 3 '14

Ham på autocom blev budt op i 640k og hans mindstepris var 660k. Det overraskede mig også dengang at han ikke ville tabe mere på 7-8000 km. Havde det været hvilken som helst anden bil havde den tabt 100k på at forlade forhandleren.

FrederikC
FrederikC Oct 3 '14

Det skulle ikke undre mig om de kan sælge den til 720k.

De skal bare finde en person som syntes konfig er fin og som ikke gider vente.
Under 14 dage så er den væk.

120281
120281 Oct 3 '14

Ja den sidste "idiot" er ikke født endnu. Men vedkommende der har penge nok. For alm. mennesker vil man nok se hellere spare 50k og få en helt ny i den farve og konfig man vil have.

Hookmaker
Hookmaker Oct 3 '14
Der er jo ligesom to interessegrupper her...;-) Vi der har bilen og bare ønsker at gensalgsværdien helst skal være højere end anskaffelsesprisen og så dem der forventer at få sig en billig Tesla udenom køen.
Der er INTET der tyder på at man lige nu kan score vores fede bil billigt nogen steder, uden at man er ualmindeligt heldig. Det har jeg det egentlig ganske ok med...;-)
T3S7A
T3S7A Oct 3 '14

Bliver afgiftfritagelsen ikke forlænget, så bliver vores biler endnu mere værd. Bliver den ikke forlænget, så vil Tesla som er til salg de sidste 3-4 md. af 2015 solgt meget over nypris. 

Sider: 1 2 »