Loading...
dk

Ladere I Kastrup lufthavn | Tesla Forum

mbk
mbk May 2

Hej, 

Jeg skal nok holde i Kastrup i en uges tid, jeg kan se de har nogle ladere, er her nogen der kender dem? Selvom der står en masse kan jeg ikke lige umiddelbart finde ud af om det er type 2 standere med eller uden kabel eller bare blå og rød 16A eller 32A stik.

https://info.parkering.cph.dk/elbiler

Forummets indlæg er redigeret af mbk May 2
christer
christer May 2
Hej, jeg kender kun dem i P8. Det er Type 2 uden kabel og der er kun 6 stk som ALTID ER OPTAGET med mindre man kommer meget tidligt. Det er nyt for mig at de også har i P6. Man kan køre direkte fra P8 til P6 under jorden så det hjælper nok lidt. Men de burde have mange flere standere, da lufthavnskunder i sagens natur holder meget længe parkeret....
PeterE
PeterE May 3
Tjah, det er vel både en snak om praktik og om god ladeskik. Jeg vil nok synes at det er pænt dårlig stil hvis du blokerer en ladestander i en uge :) 

(jeg kunne nok selv finde på det, super dobbeltmoralsk)
Forummets indlæg er redigeret af PeterE May 3
mbk
mbk May 3

Ja, altså jeg havde jo tænkt mig at blokere den i en uge, kan ikke lige helt se hvordan det ellers skal kunne bruges til noget, hvis det er mit eget kabel nytter det jo ikke noget at låse det op, så er det nok en anden der ender med det og jeg gider jo ikke komme flere timer før for at flytte bilen inden jeg flyver eller vente på bilen lader efter jeg er landet. Som sådan enig i at det er plat at blokere i en uge, hvis 5 andre kunne have haft gavn af laderen, men man stiller jo bilen og smutter, så svært lige at give pladsen til en anden. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk May 3
TSLA
TSLA May 3

Her skulle CPH kikke lidt til OSlO Gardemoen. Jeg tog for 2 år siden fra Oslo til USA i 2 uger (havde en datter i Norge) og her parkerede vi på P-plads svarende til langtidsparkeringen i Kastrup og hvor man tager bus til terminalen. Men her var der alm. standard 220 volt mormor lade stik, så man kun kunne lade med 6 A. Det betød jo at rigtig mange el biler kunne lade på samme tid. Som jeg husker det var der mellem 50 og 150 lade pladser. Og det fungerede perfekt at komme hjem til en fuldt opladet bil efter 14 dage. Og da alle jo kun bruget 1 fase med 6 Amp. var selve installationen op også rimelig billig.

Gyzz
Gyzz May 6

Ja der skal bare stik på flere pladser gerne med 1 fase 6A det ville være super ...

der er Sverige og Norge jo nok lidt forand DK da de jo allerede er vant til at have stik til deres motorvarmere som de jo nærmest bruger hele vinteren i alle biler ;-)

mbk
mbk May 11

En update, holdte på P6, der var masser af frie pladser mandag kl. 9, der holdte to ICE som jo selvfølgelig ikke lade, troede ellers lige den ene var en e-tron men det var bare en Q et eller andet. Derudover holdt der en Model S som heller ikke ladede. Den første lader jeg prøvede var helt død, flyttede bilen, den næste ladede bilen på og jeg var lige et par meter fra fast track da app'en meldte fejl. Jeg gik ned igen og prøvede en gang til, der gik et par minutter og så stoppede ladning, den tredje lader virkede så tilgengæld fint. Jeg ladede til 90% og satte sentry mode på. Det tog så knap 30% batteri at have Sentry mode på i 5 dage, desværre ville laderen ikke genoptage ladning fra app så kørte derfra med 62%.

Der var optaget 14 henældser på Sentry men jeg har ikke fået set dem endnu, men bilen så nu uskadt ud. 

mbk
mbk May 11

Jeg havde ikke booket pladsen eller andet smart, det er ret dyrt at parkere på P6 ved ladepladserne.

MOS
MOS May 14
Citat fra mbk

Der var optaget 14 henældser på Sentry men jeg har ikke fået set dem endnu, men bilen så nu uskadt ud.

Mon ikke det blot var 14 nysgerrige elbil- eller Tesla-fans, der tilfældigvis kom forbi og lige skulle nærstudere den nye Model 3? Eller måske bare tilfældige folk, der har parkeret eller gået tæt forbi din bil, mens du har været væk?

mbk
mbk May 14

@MOS F

Kiggede lidt for sjov i videoerne, men det var for mange minutter og tre vinkler uden at der rigtig skete noget. Gætter på det var bilerne omkring der blev skiftet ud. 

PeterE
PeterE May 15
Citat fra mbk

En update, holdte på P6, der var masser af frie pladser mandag kl. 9, der holdte to ICE som jo selvfølgelig ikke lade, troede ellers lige den ene var en e-tron men det var bare en Q et eller andet. Derudover holdt der en Model S som heller ikke ladede. Den første lader jeg prøvede var helt død, flyttede bilen, den næste ladede bilen på og jeg var lige et par meter fra fast track da app'en meldte fejl. Jeg gik ned igen og prøvede en gang til, der gik et par minutter og så stoppede ladning, den tredje lader virkede så tilgengæld fint. Jeg ladede til 90% og satte sentry mode på. Det tog så knap 30% batteri at have Sentry mode på i 5 dage, desværre ville laderen ikke genoptage ladning fra app så kørte derfra med 62%.

Skrev du forkert, eller æder Sentry 1/3 af batteriet på bare fem dage? :) 

mbk
mbk May 15

@PeterE 

Nej, der er rigtig nok. Jeg havde vist ikke fået smækket bagklappen helt i, det kunne måske have gjort at den stod i et højere stadie af forbrug, ret irriterende at bemærke når man er fløjet. 5% tilsvarer 150W u forbrug, mener AP HW kortet har et design limit på 100W, og så lidt ekstra til at holde main CPU tænkt også, som er en Intel CPU der nok samlet ikke bruger mindre end 20W. Når der er aktivitet tænder Sentry mode også for skærmen som nok også æder 25W

MOS
MOS May 15

@mbk

Det lyder ikke helt skævt. Sentry mode er en energisluger, desværre! Alene af den grund ville jeg personligt nok ikke bruge det ret meget, medmindre bilen står parkeret i et særlig udsat område.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 15
PeterE
PeterE May 15
Jeg skal have sat mit ind i hvad Sentry præcis gør, for det lyder vildt at man bare smider 25 kWh på 5 dage når et nogenlunde dashcam stort set ikke bruger strøm.
MikaelH
MikaelH May 15

Sentry mode kræver jo at der er power på computeren. Det trækker omkring 230W/h.

Pt. registerer en via 3 kameraer, som i princippet optager hele tiden. Herudover registrerer den også om nogle forsøger at bryde ind i bilen. Er ikke klar over om det går på rystelser eller lyd. Er det tilfældet, så går der en alarm igang. 
Registrerer den at der er nogle der nærmer sig bilen, så begynder den at optage. 

Tror det bliver svært for Tesla at reducere strømforbruget når alt kamera input går igennem et ret kraftig computer. På sigt bliver det jo nok muligt at få video fra mere end 3 kameraer. Vil dog umiddelbart forvente at det kræver minimum HW3. Den har også en bedre hardware video encoder, og skal derfor bruge mindre power på at lave videoer. 
Der er kun et kølesystem i bilen, og det er computeren også tilsluttet. Er faktisk ikke klar over om den har behov for køling på Sentry Mode. Men hvis det er tilfældet, så er det jo også med til at forklare det høje strømforbrug sammenlignet med et standard dashcam.