Loading...
dk

TACC og AP væk? | Tesla Forum

Joe73
Joe73 May 4 '19
Hej
Er der nogen der har prøvet at TACC og AP ikke er tilgængeligt lige pludselig?
Jeg kørte ud i formiddags, og alt virkede perfekt, men da jeg skulle hjem her til aften var hverken TACC eller AP tilgængeligt.
Jeg prøvede at genstarte på hjulene på rattet, men det hjalp ikke noget.
Jeg er på 2019.12.1.2
baldur
baldur May 4 '19

Ja det skete også for mig:

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6033

Dagen efter var den ok igen.

Joe73
Joe73 May 4 '19
Ok interessant.
Jeg må prøve at køre en tur i morgen så. :)
MOS
MOS May 5 '19

Jeg har en Model S med AP1. Den driller også en gang imellem. Jeg tror, det har noget at gøre med, at kameraet ikke har frit udsyn, enten pga. skidt på forruden, men oftere pga. dug, f.eks. ved høj luftfugtighed og/eller skiftende temperaturer. Det plejer at hjælpe efter et stykke tid med godt blæs på klimaanlægget og så kommer det grå rat frem i displayet igen, som indikation på, at den er klar til at slå AP til.

Joe73
Joe73 May 5 '19
Jeg kørte en lille tur idag og ganske rigtig var alt ved det gamle, som om den bare lige skulle sove lidt på det.
Jeg tænke også på om det var pga, noget på forruden foran kameraet, så jeg holdte ind til siden og inspicerede alle kameraerne, men jeg syntes ikke der var noget at se, hverken skidt eller dug.
Jeg prøvede genstart, jeg prøvede at gå væk fra bilen så den låste.
Det eneste jeg ikke prøvede var at give den tid til at falde i søvn, men det gad jeg ikke lige på vej hjem :)
Joe73
Joe73 May 5 '19
Da det ikke virkede, viste den ikke en gang de lokale hastigheder på de lokale veje, så jeg kunne ikke en gang sætte den på fartpilot.
Jeg tænker det har været en software bug?!
S85Claus
S85Claus May 5 '19

Det samme sker ca 2 gange årligt i vores Model S. Det sker når man parkerer med front mod en hvid mur, i stærk sol. Kameraet bliver derved blændet og kommer først til at virke efter en parkering i skyggen i garagen. Det blev beskrevet i en anden tråd, i sommeren 16´, men den har jeg ikke lige fundet nu.