Loading...
dk

Evt. skift fra MS til M3??? | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar May 6 '19

Overvejer dette kraftigt, men er samtidig også superglad for min MS. Kommer nok til mest at savne den gratis strøm :-) 

Umiddelbart vil jeg stort set kunne bytte lige over prismæssigt for en short range. Hvad tænker I?

selsoe
selsoe May 6 '19

Er topglad for 3'eren. Tror det er et godt bytte hvis ellers du kan leve med, at den er lidt mindre og frem for alt Sedan-bagagerummet i stedet for hatchback. Men opgrader til Long Range - tror det er pengene værd også i forhold til værdien af den over tid.

Metguy2000
Metguy2000 May 6 '19

Overvejer faktisk det samme. Ville springe på en P3 fra en S85D.

Pro:

Længere rækkevidde. Nyere teknologi. Ny garanti. Potentielt selvkørende.

Contra:

Mindre (har dog ikke brug for pladsen længere)

Ringere stereoanlæg. Har premium sound som jeg er super glad for.

Støjer mere. Kan formodentlig støjdæmpes som jeg har gjort med MS

Større afskrivning. Har nok 4 år med mindre afskrivning og lave drift omk. med MS.

Der må da være en del i forummet der enten har skiftet, eller har både MS og M3.

MOS
MOS May 6 '19

Har også overvejet at skifte, da jeg ikke har brug for så stor en bil som Model S. Det virker som overdrevent ressourcespild at slæbe 2 tons metal og en 5-personers læderstue med på arbejde, når man som regel kun bruger det ene sæde. OK, Model 3 vejer da også godt 1½ tons og har lige så mange sæder, men (p)læderstuen er da i det mindste vegansk. Model 3 bruger også mindre el, men er nok ikke billigere i drift end min Model S, der jo har gratis SuC i hele bilens levetid. Jeg har dog sat planerne i bero, da Model 3 ikke har varme i rattet. Det vil jeg alligevel ikke undvære!

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 6 '19
Gustavsfar
Gustavsfar May 6 '19

Tak for feed back allesammen.

Er rart at høre at andre også går i disse tanker :-)

fmm1000
fmm1000 May 6 '19

https://docs.google.com/document/d/10Rcdzq7Zwoem9LmGBLwtLtVuOQvLp-dPZ5pU5Vw9qpM

Jeg har samlet de fleste argumenter for Svog tre i denne fil. 

fmm1000
fmm1000 May 6 '19

Jeg kunne overveje at skifte min S ud med en 3er, men kun pga bedre rækkevidde. . Ville aldrig skifte en S ud med en SR3.

KimT
KimT May 6 '19

Vil også mene at det skulle være pga. rækkevide ift. vores 70D og hurtigere ladning. FSD, NoA, nyere HW betyder ikke noget for mig i denne sammenhæng. 3'ern er nok lige lidt lille til os som bil nr 1.

Men hvis de nu giver mulighed for træk - tja. så kunne det være......

Forummets indlæg er redigeret af KimT May 6 '19
fmm1000
fmm1000 May 6 '19

I en af mine andre filer - som er er linket til i filen her over - udnævner jeg din (KimT) 70D til den S, der giver mest værdi for pengene. Personligt ville jeg heller ikke bytte den for en 3SR, men vi er jo alle forskellige og har alle forskellige prioriteringer og præferencer. Jeg ville meget nødig undvære varmen i rattet på min S.

KimT
KimT May 6 '19

Da jeg bestille tilbage i '15 stod jeg også og overvejede om det skulle være en 85 eller en 70D. 85 kostede mere, men forskellen i rækkevide var for lille - hvilket også senere har vist sig når man se hvor mange kWh der reelt er til rådighed. Og så ville jeg hele have AWD.

webercarbmann
webercarbmann May 6 '19

Vi har en 70D fra 2015 og vi overvejer hvornår vi skal slå til på en TM3 som bil nr. 2 eller 1.....:)   Til dette et spørgsmål. Der er angiveligt 3 mdr leveringstid for nye reservationer men der står "levering i maj" på min side hos Tesla.  Er der nogen der ved hvor hurtigt levering går hvis man har en gammel reservation? 

KimT
KimT May 6 '19

Eftersom 3'ern ikke produceres til ordre, kan du være heldig at der stå en med de spec. på den første færger der lander. Også i USA har man jo hørt om folk der er kommet ind fra gaden og fået bilen leveret hurtigere end dem med en reservation.

fmm1000
fmm1000 May 6 '19
I USA kan man ringe til Tesla og hører hvad de har i inventory af 3ere og så få hurtig levering. Måske det kan lade sig gøre nu eller snart i EU.
mikkeldamsgaard
mikkeldamsgaard Jun 6 '19
Jeg forhørte mig hos Tesla vedr. indbytningspris for min model S 70d til en model 3 Long range ca. 480.000kr
Model S er fra 12. måned 2015 og har kørt 67.000km
Nypris 725.000kr grundet ekstraudstyr: soltag, autopilot, NG- sæder, Alcantera interiør.
Tesla tilbyde mig: 300.000kr
- en tilsvarende sælges for 400.000kr+ på bilbasen!
Er det forventeligt?
KimT
KimT Jun 6 '19

Tja. Tesla er jo som sådan ikke en brugtvognsforhandler. Personligt ville jeg prøve at sælge privat

bskaarup
bskaarup Jun 6 '19

Jeg blev tilbudt 125 for min Golf GTE. Min mekaniker bekendte mener han kan sælge den for mig for 190. Tror det er meget normalt med lavt bud.

fmm1000
fmm1000 Jun 6 '19
Ja det er helt normalt. Brugtvognsforhandlere skal give et halvt års garanti, skal lægge moms på bilen og skal betale skat af fortjenesten. Sælg den privat og tjen mindst en månedsløn på en weekends arbejde.
fmm1000
fmm1000 Jun 6 '19
Og forvent i øvrigt ikke nødvendigvis at få 400.000. Sæt din bil i bunden af markedet og så skal den nok blive solgt. Mange sætter deres biler alt for dyrt på bilbasen, fordi de tror de kan få næsten det samme, som bilen koster ved en forhandler.
mikkeldamsgaard
mikkeldamsgaard Jun 6 '19
Jeg er indforstået med, at Tesla ikke er en brugtvognsforhandler, men de annoncerer med brugte Teslaer på deres hjemmeside. Jeg havde blot en antagelse om, at køber ville foretrække at betale 420.000 hos Tesla med garanti fremfor privat salg uden garanti. Der er pt 6 mdr.’s garanti tilbage uanset ejerskab!
Forummets indlæg er redigeret af mikkeldamsgaard Jun 6 '19
SuneH
SuneH Jun 7 '19

Er bange for fmm1000 har ret.

I en lidt anden ende af skalaen - jeg skulle af med min Hyundai i10 da vi ville skifte til en Audi A1. Audiforhandleren ville give 32.000 for den, selvom de stod som brugte til omkring 59.000 hos diverse forhandlere. Jeg brugte et par timer på at vaske & støvsuge bilen, tog nogle billeder og lagde den på bilbasen. Fremviste en gang eller to, og fik den solgt til 42.500. Så tjente 10.500 skattefrit på nogle få timers arbejde.

Sider: 1 2 »