Overvejer dette kraftigt, men er samtidig også superglad for min MS. Kommer nok til mest at savne den gratis strøm :-)
Umiddelbart vil jeg stort set kunne bytte lige over prismæssigt for en short range. Hvad tænker I?
Overvejer dette kraftigt, men er samtidig også superglad for min MS. Kommer nok til mest at savne den gratis strøm :-)
Umiddelbart vil jeg stort set kunne bytte lige over prismæssigt for en short range. Hvad tænker I?
Er topglad for 3'eren. Tror det er et godt bytte hvis ellers du kan leve med, at den er lidt mindre og frem for alt Sedan-bagagerummet i stedet for hatchback. Men opgrader til Long Range - tror det er pengene værd også i forhold til værdien af den over tid.
Overvejer faktisk det samme. Ville springe på en P3 fra en S85D.
Pro:
Længere rækkevidde. Nyere teknologi. Ny garanti. Potentielt selvkørende.
Contra:
Mindre (har dog ikke brug for pladsen længere)
Ringere stereoanlæg. Har premium sound som jeg er super glad for.
Støjer mere. Kan formodentlig støjdæmpes som jeg har gjort med MS
Større afskrivning. Har nok 4 år med mindre afskrivning og lave drift omk. med MS.
Der må da være en del i forummet der enten har skiftet, eller har både MS og M3.
Har også overvejet at skifte, da jeg ikke har brug for så stor en bil som Model S. Det virker som overdrevent ressourcespild at slæbe 2 tons metal og en 5-personers læderstue med på arbejde, når man som regel kun bruger det ene sæde. OK, Model 3 vejer da også godt 1½ tons og har lige så mange sæder, men (p)læderstuen er da i det mindste vegansk. Model 3 bruger også mindre el, men er nok ikke billigere i drift end min Model S, der jo har gratis SuC i hele bilens levetid. Jeg har dog sat planerne i bero, da Model 3 ikke har varme i rattet. Det vil jeg alligevel ikke undvære!
Tak for feed back allesammen.
Er rart at høre at andre også går i disse tanker :-)
https://docs.google.com/document/d/10Rcdzq7Zwoem9LmGBLwtLtVuOQvLp-dPZ5pU5Vw9qpM
Jeg har samlet de fleste argumenter for Svog tre i denne fil.
Jeg kunne overveje at skifte min S ud med en 3er, men kun pga bedre rækkevidde. . Ville aldrig skifte en S ud med en SR3.
Vil også mene at det skulle være pga. rækkevide ift. vores 70D og hurtigere ladning. FSD, NoA, nyere HW betyder ikke noget for mig i denne sammenhæng. 3'ern er nok lige lidt lille til os som bil nr 1.
Men hvis de nu giver mulighed for træk - tja. så kunne det være......
I en af mine andre filer - som er er linket til i filen her over - udnævner jeg din (KimT) 70D til den S, der giver mest værdi for pengene. Personligt ville jeg heller ikke bytte den for en 3SR, men vi er jo alle forskellige og har alle forskellige prioriteringer og præferencer. Jeg ville meget nødig undvære varmen i rattet på min S.
Da jeg bestille tilbage i '15 stod jeg også og overvejede om det skulle være en 85 eller en 70D. 85 kostede mere, men forskellen i rækkevide var for lille - hvilket også senere har vist sig når man se hvor mange kWh der reelt er til rådighed. Og så ville jeg hele have AWD.
Vi har en 70D fra 2015 og vi overvejer hvornår vi skal slå til på en TM3 som bil nr. 2 eller 1.....:) Til dette et spørgsmål. Der er angiveligt 3 mdr leveringstid for nye reservationer men der står "levering i maj" på min side hos Tesla. Er der nogen der ved hvor hurtigt levering går hvis man har en gammel reservation?
Eftersom 3'ern ikke produceres til ordre, kan du være heldig at der stå en med de spec. på den første færger der lander. Også i USA har man jo hørt om folk der er kommet ind fra gaden og fået bilen leveret hurtigere end dem med en reservation.
Tja. Tesla er jo som sådan ikke en brugtvognsforhandler. Personligt ville jeg prøve at sælge privat
Jeg blev tilbudt 125 for min Golf GTE. Min mekaniker bekendte mener han kan sælge den for mig for 190. Tror det er meget normalt med lavt bud.
Er bange for fmm1000 har ret.
I en lidt anden ende af skalaen - jeg skulle af med min Hyundai i10 da vi ville skifte til en Audi A1. Audiforhandleren ville give 32.000 for den, selvom de stod som brugte til omkring 59.000 hos diverse forhandlere. Jeg brugte et par timer på at vaske & støvsuge bilen, tog nogle billeder og lagde den på bilbasen. Fremviste en gang eller to, og fik den solgt til 42.500. Så tjente 10.500 skattefrit på nogle få timers arbejde.