Loading...
dk

Køb af AP i udlandet? | Tesla Forum

hamdergutten
hamdergutten May 7 '19

Hej alle sammen,

Jeg tænker om det mon er muligt, at få tilkøbt fx Autopilot eller FSD i udlandet?

Altså hvis man fx kører sin bil til Norge eller Sverige, hvor man kan "sparer" nogle kroner grundet kursen.

Håber i kan hjælpe.

DeaconWP
DeaconWP May 7 '19

Der er spekuleret i den manøvre rigtig mange gange, med de fleste ting ved en Tesla.

Hvis du kan få lov til at købe det du ønsker til din danske bil i det land du besøger, så kan du få det til den "udenlandske" pris.

Det er ikke altid, man kan få lov til det. 

hamdergutten
hamdergutten May 7 '19

Tusinde tak for svar.

Det kunne da være fedt, hvis nogen har haft held med at få ordnet/købt noget via forretningerne i udlandet.

Jeg vil forsøge at kontakte filialerne i vores nabolande.

SuneH
SuneH May 7 '19

Jeg er temmelig overbevist om at det kan man ikke, netop fordi Tesla ikke ønsker at man spekulerer i at købe AP i fx Sverige. Det kan købes i det land bilen er indregistreret i.

Ice2EV
Ice2EV May 7 '19

Mener ellers at have læst, der var en forumbruger der fik lavet service i Hamburg. Hvis man kan få levet service, kan man vel også tilkøbe ydelser, eller hur?

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 7 '19
tcf
tcf May 8 '19
Service er “hardware” og derved svært at kontrollere fra Tesla hvor det bliver gjort. Hvorimod AP/FSD etc. er software og købes online, det kan de styre, og derfor kan det nok ikke lade sig gøre, med mindre du flytter adresse permanent ?
Bianco
Bianco May 8 '19

Hvad nu hvis min fætter i Tyskland gerne vil købe FSD til mig? Hvad mon de siger hvis han går ind i en tysk tesla butik og beder om at få FSD til VIN xxx.

Der er formentlig nogle regler om beskatning eller moms af gaver, men hvis vi lige ser bort fra det aspekt.