Jubii, min #50929 er også med autopilot :-)
Må man egentlig godt køre med de features herhjemme, jeg tænker f.eks. med autopilot på motorvejen?
hvis du har købt den med tech pakken er den med auto pilot hvis den er produceret inden for de sidste 14 dage.. og hvis den er med tech får du glæde af alle de funktioner den har.. det var hvad tesla sagde.. det er sku mega fedt.. min bliver produceret om 14 dage.. håber det er med den nye 470 hp motor de skriver som standart nu.. det ville sku være et scoop sammen med alle de andre tech feautures
Nye motor! Hvad er forskellen? Andet end der er skrevet på nettet at der er flere HK. Men alt er jo stadig det samme, topfart, 0-100. Så hvis der er flere HK, så må det også kunne måles et sted?
hvis du har købt den med tech pakken er den med auto pilot hvis den er produceret inden for de sidste 14 dage.. og hvis den er med tech får du glæde af alle de funktioner den har.. det var hvad tesla sagde.. det er sku mega fedt.. min bliver produceret om 14 dage.. håber det er med den nye 470 hp motor de skriver som standart nu.. det ville sku være et scoop sammen med alle de andre tech feautures
Ja, bilen har det, men det er helt sikkert softwaremæssigt lukket, idet det endnu ikke er tilladt at køre med og først vil blive åbnet når tilladelserne er i hus. (Såvidt jeg forstår det)
Nye motor! Hvad er forskellen? Andet end der er skrevet på nettet at der er flere HK. Men alt er jo stadig det samme, topfart, 0-100. Så hvis der er flere HK, så må det også kunne måles et sted?
Er vel et spørgsmål om at motorer på forakslen også øger bilens vægt og det er med til at trække ned i acceleration, topfart etc. :-)
Nej, for det er jo ikke med dobbelt motor, men den alene, som har fået alle de heste mere, til ingen verdens nytte.
Den med dobbelt motor er lige modsat det du siger, nemlig hurtigere i acceleration og højere topfart.
... hvorfor er det ulovligt i dk med lane ass og fart kontrol? synes det er et skridt i modsat retning i forhold til sikkerhed?
Kristian70k, jeg kender bestemt ikke reglerne, men autonome biler er ihvertfald endnu ikke godkendte. Som Elon også siger, så kommer bilerne nu med HARDWAREN - dvs. de er forberedt, men jeg tror bestemt ikke der er åbnet for det. Måske adaptiv fartkontrol, lane assist m.m. - men IKKE hele pakken.
Har I bemærket på de videoer der er lige nu, hvor folk kommer med ud og køre testdrive på P85D. Først igennem den lysende tunnel, derefter aktivere de autopilot. Læg mærke til alle de træer som er stillet op på begge sider, ca med 1-2 meters mellemrum. Jeg undre mig om der skulle være noget teknik, sensor, i de træer, eller om bilen bruger noget gemt i dem, til at pejle efter. Ikke at jeg ikke tror det kan lade sig gøre, tror jeg fint på, finder bare de træer lidt mystisk sat op.
Igen til sidst, hvor de skifter til venstre side, der er en masse kegler sat op.