Loading...
dk

mangler vi strøm i elnettet? | Tesla Forum

baldur
baldur May 10 '19

Nu skal man huske at langt de fleste kører mindre end 50 km dagligt og at de fleste elbiler ikke kan lade med mere end maksimalt 11 kW (inklusiv Tesla Model 3). I en debat om elnettet er det hvad flertallet gør der tæller. Så er det ok at der er enkelte der har et andet behov.

 

Hvis man bor nær København, så har man muligvis Radius som allerede har indført "myldertidstakst". Det burde være alt rigeligt til at de fleste vælger at lade udenfor den dyre tid. Simpelt, effektivt.

 

Man kunne dog godt ønske sig en mere avanceret styring. Hvorfor ikke en app, hvor man eksempelvis angiver at senest kl. X skal der være Y% på batteriet, og så går den ud og finder de billigste timer at lade i?

 

Selv har jeg valgt kun lade på arbejdet (gratis) og da max 80%. Så den holder derhjemme med typisk 75% Jeg har da været ude for at bilen manglede juice på grund af lidt for ivrig test af bilen på mini roadtrips flere dage i træk. Men så lader vi da bare på en SC. Sværere er det ikke.

jonsiii
jonsiii May 10 '19

Det er skam allerede muligt:

https://itunes.apple.com/dk/app/trueenergy/id1380359558?l=da

Du kan hente den, og så kan du allerede nu se priser og forventet CO2-udledning inden for det næste døgn. Bilen kan sættes til at lade så den er klar til fx afgang kl 7. Du behøver ikke engang være kunde hos dem. Jeg bruger den pt. lige til at lure på el-priser, men regner faktisk med at skifte til dem, da jeg ikke kan få ægte timeafregning ved mit "normale elselskab".

Johannelund
Johannelund Jul 10 '19
Har her idag fået undersøgt Trueenergi, med hensyn til at oplade elbil når el er billigst
Det afhænger helt af om dem der ejer kablerne er omstillet til at kunne håndterer timeafregning,
Hvis kabeludbyderen ikke er omstillet er trueenergi nok den dyreste el-leverandør man kan have,
Har lige indgået aftale med aura-energi til knap 7 øre og det er ca 50 øre billigere end trueeneggi
Johannelund
Johannelund Jul 10 '19
ja både kabelejer og målerne skal være klar til timeafregning.
jonsiii
jonsiii Jul 10 '19

Det er jo et intro-tilbud, så det kan nok ikke helt sammenlignes. Og:

"BEMÆRK: Du må ikke have været elhandelskunde hos AURA El-handel inden for de seneste 8 måneder og forventet årsforbrug skal være under 7000 kWh. "

"Du betaler ikke abonnement i hele introduktionsperioden. Herefter er der et årligt abonnement på 250 kr. "

Men det er da et ok intro-tilbud.

Pt. ligger priserne i True Energy-appen da et godt stykke under 30 øre/kWh, og selv med deres tillæg kommer det ikke i nærheden af 57 øre/kWh.

Du har til gengæld ret i det med om du kan få timeafregning. Det er op til dit netselskab om du kan det. Tjek på https://energinet.eloverblik.dk/da-DK/Home/Info

om din måler er klar.

Johannelund
Johannelund Jul 10 '19
@jonsii
Har solceller på årsafregningen/nettoafregning og så er de 7000 jo fratrukket Solcellestrømmen, dvs ingen problem med grænsen på 7000, har man solceller overgår man til timeafregning når kabelejer er klar, tjekkede elpris, problemet med trueenergi er deres høje månedlig abb omkostninger på 29kr det er væsentlig mere end andre el-leverandører. Og at de lover at man kan sparre noget i pris ved at lade dem styrer opladningen, uden at de fortæller at en betingelse for at man kan sparre noget i pris er at kabelejer også er klar til timeafregning, Det er vildledende markedsføring
jonsiii
jonsiii Jul 10 '19

Ahh på den måde. Ja så er det jo snildt at holde sig under 7000. Tror også jeg venter til Ewii kommer med deres løsning, og de lovede at jeg kom på ægte "Spot El", når netselskabet meldte klar. De tager også kun en 10'er i måneden.

Sider: « 1 2