Loading...
dk

21" eller 19" på S100DL | Tesla Forum

PeterE
PeterE May 13 '19

Hjælp, 

 

Jeg har bestilt - og den er på vej - min kommende Model S.

Og min nuværende 85D skal jeg nok få solgt. Jeg er faktisk meget godt tilfreds med mine nuværende 19" hjul, og skal finde ud af om jeg fortsætter på 19" hjul eller om jeg skal tage skridtet til 21". Og inden I svarer at 'det kommer an på', så lidt mere her: 

- jeg ved at komforten er lidt anderledes, og det kan jeg leve med. Min kommende S har jo adaptiv undervogn, så nye måder at indstille det på 

- jeg kører primært på motorvej, og kører ca 40000 km/år

- MEN jeg kører også på lidt hullede grusveje ved mit sommerhus

- jeg har - 7-9-13 - ikke ramt et kantsten de sidste 124000 km...

- jeg er ligeglad med den lidt kortere rækkevidde

- jeg er (lidt) ligeglad med at dækkene koster lidt mere

- og ja, jeg synes faktisk at bilen ser bedst ud med 21" 

Den leveres med de nyeste 19" Slipstream i sølv, så enten skal de males sorte. Eller jeg skal bruge mine nuværende 19" fra idag, eller jeg skal have fat i et sæt 21" Turbine. 

Hvem har et godt råd eller to?

God dag!

Peter

PS: Jeg behøver ikke det gode råd der hedder 'køb dog en Model 3 istedet' 

SuneH
SuneH May 13 '19

Altså, det lyder jo som om du har bestemt dig for 21'' - du kan leve med et højere forbrug/kortere rækkevidde, dyrere dæk og lidt mere hård komfort - og synes det ser pænere ud. Så de ulemper der er, er du OK med, og får en bil, som er pænere. Så bare gør det :-)

PS. Køb dog en Model 3 i stedet :-0

 

P85DK
P85DK May 13 '19

19"? Sidder du også ned når du tisser?

PerPower
PerPower May 13 '19
Helt klart 21” - bilen ser efter min mening SÅ meget bedre ud og især med Performance modellerne er det vigtigt med et bredt bagdæk. Så gå efter et staggered 21” setup med 265 på baghjulene.
PeterE
PeterE May 13 '19
Citat fra SuneH

Altså, det lyder jo som om du har bestemt dig for 21'' - du kan leve med et højere forbrug/kortere rækkevidde, dyrere dæk og lidt mere hård komfort - og synes det ser pænere ud. Så de ulemper der er, er du OK med, og får en bil, som er pænere. Så bare gør det :-)

PS. Køb dog en Model 3 i stedet :-0

 

Tak Sune :)

PeterE
PeterE May 13 '19
Citat fra P85DK

19"? Sidder du også ned når du tisser?

Tak Christopher - jeg vidste at jeg kunne regne med dig :) 

PeterE
PeterE May 13 '19
Citat fra PerPower Helt klart 21” - bilen ser efter min mening SÅ meget bedre ud og især med Performance modellerne er det vigtigt med et bredt bagdæk. Så gå efter et staggered 21” setup med 265 på baghjulene.

Tak Per :) 

Metguy2000
Metguy2000 May 13 '19

Startede med 19" turbine, men købte så 21" i sølv. Dem blev jeg så glad for at jeg også købte et sæt i mørkegrå til vinterdæk. Bilen er mørkegrå, så om vinteren er der lidt bad ass over den.

21" er tit på DBA til 15-20K når de er nyrenoverede.

Regn med kantstenskys, havde heller ingen med mine 19". 

PeterE
PeterE May 13 '19
Quote from Metguy2000

Startede med 19" turbine, men købte så 21" i sølv. Dem blev jeg så glad for at jeg også købte et sæt i mørkegrå til vinterdæk. Bilen er mørkegrå, så om vinteren er der lidt bad ass over den.

21" er tit på DBA til 15-20K når de er nyrenoverede.

Regn med kantstenskys, havde heller ingen med mine 19". 

Perfekt, tak Morten :)
mbk
mbk May 13 '19

Ikke et præcist svar på spørgsmålet, men jeg synes 20" slipstream fra X ser godt ud på S.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/20-model-x-slipstream-wheels-on-model-s.86811/

PeterE
PeterE May 13 '19
Quote from mbk

Ikke et præcist svar på spørgsmålet, men jeg synes 20" slipstream fra X ser godt ud på S.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/20-model-x-slipstream-wheels-on-model-s.86811/

Spændende, havde jeg ikke overvejet - tak mbk :)