Loading...
dk

Leje af Tesla X? | Tesla Forum

AP123
AP123 May 20
Jeg skal til at udskifte min firmabil og overvejer en Tesla Model X (6 sæders konfiguration)
Min kone er stærkt skeptisk, derfor har jeg prøvet at finde et sted jeg kunne leje en model X for at prøve den i en dags tid eller to med hende - f.eks. En tur til Jylland med opladning undervejs (det er det hun er skeptisk overfor)
Kan finde masser af model S’er der kan lejes min ingen X’er?

Er der nogen der ved om - og hvor det er muligt?
Jabba
Jabba May 20

Kender ikke til udlejning af Model X, men hvis det blot er opladningen undervejs (og rækkevidde) der skal afprøves, kan du jo leje en Model S der er nogenlunde tilsvarende i rækkevidde med den Model X du overvejer. 

Hvis du f.eks. er interesseret i en Model X Long Range (tidligere 100D) kan du f.eks. leje en Model S 85D og vurdere om hun kan leve med supercharging undervejs. Hvis hun kan det, så vil hun kun være tilfreds med en Model X Long Range da den har lidt bedre rækkevidde og ladehastighed.

Generelt vil jeg dog sige at når jeg kører til jylland fra København, så stopper jeg ved Middelfart Supercharger. Så har jeg kørt i ca. 2 t og 15m uden stop. Så er der tissepause + måske en kop kaffe og før man har set sig om, så er der fyldt nok på batteriet til at kunne komme videre.

fmm1000
fmm1000 May 20
Jeg har som nuværende Teslaejere hjulpet min nabo med køb af bil hos Tesla. De fik lov til at låne en bil i en weekend og købte den efterfølgende. Det samme bør du kunne, hvis du er seriøs :-). Bemærk, at der er en opgraderet model af S og X på vej, som har ti pct bedre rækkevidde. Den vil du have, hvis du er i nybilsmarkedet.
DeaconWP
DeaconWP May 21

Jeg lejer gerne min X ud. Det er med 6 sæder.

3.000 pr døgn, 10.000 pr uge.

koden
koden May 21

Specielt med X ville jeg helt sikkert også prøve den over nogle dag før jeg beslutter mig.

Ikke på grund af rækkevidde men mere om man kan leve med dørene, de blinde vinkler o.s.v.

Men jeg ville også høre Tesla... de låner dem jo gladeligt ud når man er til service, så hvorfor ikke til et par dages prøvetur.

MS
MS May 21
Citat fra AP123 Jeg skal til at udskifte min firmabil og overvejer en Tesla Model X (6 sæders konfiguration)
Min kone er stærkt skeptisk, derfor har jeg prøvet at finde et sted jeg kunne leje en model X for at prøve den i en dags tid eller to med hende - f.eks. En tur til Jylland med opladning undervejs (det er det hun er skeptisk overfor)
Kan finde masser af model S’er der kan lejes min ingen X’er?

Er der nogen der ved om - og hvor det er muligt?

​Prøv at tage kontakt til Tesla i København (Bredgade) - jeg lånte en X  i sidste weekend, mens jeg venter på min kommende X'er efter at have solgt min Model S. Jeg er helt enig i, at man skal prøve den før man køber den. Det er noget helt andet end Model S, som jeg også synes er en super fin Tesla.
AP123
AP123 May 23
Deacon, tak for tilbuddet - men jeg bor i København så det bliver lidt langt at køre tænker jeg
JCBX
JCBX May 23
Jeg tror du nemt kan låne en TMX ved Tesla et par dage...

Jeg lånte selv en TMS i 4 hverdage for ar overbevise mig om at den kunne række det jeg ønskede

Jeg pendler nemlig langt dagligt