Loading...
dk

HW3 ved levering af biler i slut Maj? | Tesla Forum

hamdergutten
hamdergutten May 23

Kære medlemmere som har modtaget Model 3'er her i ultimo Maj.

Har i tjekket om bilerne er leveret med hw3?

MikaelH
MikaelH May 23

Baseret på den software version de er leveret med, så ville jeg sige nej.
De første Model 3 med HW3 blev leveret med software 2019.7.105 eller 2019.7.107. Det næste spring for disse biler er tilsyneladende 2019.12.1.2.

Forummets indlæg er redigeret af MikaelH May 23
tag68
tag68 May 23
Jeg har fået leveret i dag med 2019.16.2 men ved ikke om den har Hv.3
NikolajK
NikolajK May 23

Jeg tror ikke software versionen kan sige noget om der er HW3 i. Vores er på version 2019.12.1.2 og det er i hvert fald ikke HW3.

Det er nok nærmere VIN nummer, der skal kigges efter. Der er en tråd herinde et sted som beskriver det

NBO
NBO May 23

Hvis bilen er produceret efter 12. April, så har den HW3.

Forummets indlæg er redigeret af NBO May 23
PerLeth8210
PerLeth8210 May 23

Delivery manager har fortalt mig at han kan slå produktions dato op hvis man oplyser VIN. Men det er næppe sansynligt at man umiddelbart får at vide at bilen er med gammel HW 2.5, når den udleveres. Jeg vil ihvertfald checke det inden jeg modtager min.

Forummets indlæg er redigeret af PerLeth8210 May 23
NBO
NBO May 23
Quote from PerLeth8210

Delivery manager har fortalt mig at han kan slå produktions dato op hvis man oplyser VIN. Men det er næppe sansynligt at man umiddelbart får at vide at bilen er med gammel HW 2.5, når den udleveres. Jeg vil ihvertfald checke det inden jeg modtager min.

​Helt enig, dog hvis man har bestilt med FSD får man en gratis opgradering. 
Så inden man siger nej til sin ny bil, fordi den har HW2.5, så overvej om det er det værd at udskyde levering :)

Mads9202
Mads9202 May 23

Skal hente min M3 imorgen og har fået at vide at der er ingen af de biler der bliver udleveret i maj er med HW 3.0.

men da jeg har bestilt min LR RWD med FSD vil der komme et service en dag hvor de skifter HW 2.5 ud med 3.0 uden det vil koste ekstra.

skal ikke kunne sige om det også er gælder for folk der opgradere FSD efter de har modtaget bilen :)

PerLeth8210
PerLeth8210 May 23

Jeg har bestilt SR+ uden FSD. Jeg tænker at når Tesla en dag i fremtiden, lige står og mangler lidt likviditet( det vil kunne ske i teorien - ikkesandt?) så tilbyder de mig nok en software opdatering med FSD, til en sveden pris. Når udviklingsomk. til  softwaren er tjent hjem koster et download til mig ca. 0 kr for Tesla. Skal jeg derimod også have ny hardware(Hw3)installeret,  kan FSD sagtens få en helt anden pris. Derfor vil jeg først have min bil leveret i næste måned når der er HW 3 computer i alle model 3. Husk at selv for jyder er 60k også en slags penge.

Forummets indlæg er redigeret af PerLeth8210 May 23
Oreo100
Oreo100 May 24

De har dog sagt det lige modsatte. At det bliver dyrere, som det også gjorde for en måned siden. De prøvede det een gang (sætte prisen ned), men folk der havde betalt fuld pris uden at få fuld valuta blev sure og de rettede ind. Så ville nok ikke satse på det. 

Er dog ret sikker på at hvis man betaler 60k i fremtiden for FSD, så inkluderer det nyeste HW på det tidspunkt (på nær de ting der ikke kan skiftes). 

NBO
NBO May 24
Quote from Oreo100

Er dog ret sikker på at hvis man betaler 60k i fremtiden for FSD, så inkluderer det nyeste HW på det tidspunkt (på nær de ting der ikke kan skiftes). 

Forskellen på HW2.5 og HW3 er kun computeren. Kameraer, sensorer etc er det samme :)

Oreo100
Oreo100 May 24

Ja men om 2 år er der jo HW4 :-). Det sagde de jo selv til presentationen. Skal jo konstant jagte de sidste 0.001%

Spørgsmålet er om køb af FSD giver ret til alle fremtidige opgraderinger på computeren.

Forummets indlæg er redigeret af Oreo100 May 24
M3rasmus
M3rasmus May 24
Køb af FSD vil altid give gratis udskiftning til hw3.0 - om det er købt med bilen eller senere. Det er der meldt ud mange gange. 

Lige nu har de endda kampagne hvor man kan købe FSD til samme pris efter man har fået bilen.
Laksefiskeren
Laksefiskeren May 24
Hentede min i dag. Ham der udleverede bilen gik ind i systemet og sagde at min er produceret den 14/4 så han kunne ikke afvise at der var HW3 især fordi mit VIN var så højt sagde han. Det er 35000. Men ingen garantier.
Software 2019.16.2 73d3f3c Iøvrigt.
Forummets indlæg er redigeret af Laksefiskeren May 24
hamdergutten
hamdergutten Jun 15
Modtog min bil i går :D

Ved så ikke om det den med HW3 eller 2.5

VIN er 318xxx
Software den kom med hed 9.0 (formodentlig opdateret automatisk af medarbejdere)

hamdergutten
hamdergutten Jun 16
LØST

Har fundet ud af det. 

Det er HW2.5 :(
Jenskh
Jenskh Jun 16
Citat fra hamdergutten LØST

Har fundet ud af det. 

Det er HW2.5 :(
Hvor så du det?
hamdergutten
hamdergutten Jun 16
Hvis man har dashcam eller sentry aktiveret, så kan du fjerne usb’en, og finde et vilkårligt klip, hvor man med højreklik (for at se videoens detaljer) vil kunne se codec-typen. 
Hvis den viser jeg mener ddt var H24.. så er det 2.5, hvis den viser jeg mener det var noget ala H65.. så er det HW3. 

Fandt frem til det vis denne video: