Loading...
dk

Elektronisk parkeringsskive - nogen der har en der virker med EV? | Tesla Forum

priess
priess Oct 4 '14

Jeg har nedtaget min elektroniske parkeringsskive fra min Audi, og ville nu montere den i min dejlige nye MS. Den har nu ligget et par ture i midterkonsollen, og det ser, som frygtet, ikke ud til at virke.

Jeg havde (som E-ingeniør) allerede mistænkt den for at have et problem med EV'er, da den så vidt jeg ved "føler" om bilen kører eller ej. Den nemmeste måde at gøre det på, er ved at samle tændingsstøj op fra motoren. Guess what - ingen tændingsstøj...

Er der nogen som har erfaring med elektroniske P-skiver som virker på Model S?

M.v.h.
Morten

PeterJ
PeterJ Oct 4 '14

Conzept, FS 14 hedder min og virker fint.

Niels
Niels Oct 4 '14

Min parkone exclusive virker helt fint. - har ikke opdaget et tidspunkt hvor den ikke har virket som den skulle.

Den er tynd (1,2 cm på det tykkeste sted) hvilket var det som gjorde at jeg valgte den.

den er lidt svær at aflæse, men det er vel p-vagtens problem da den er lovlig :)

Jeg går ud fra at alle parkone er ens inden i, så om det er den normale udgave eller denne spiller sikkert ikke det store.

Hookmaker
Hookmaker Oct 4 '14

Min Parkone virker også upåklageligt

priess
priess Oct 4 '14

Tak for jeres input. Min er en Jacob Jensen. Lyder som om jeg skal ud at købe en ParkOne...

Nommensen
Nommensen Oct 4 '14
Jeg har 3 stk alle virker upåklageligt - koster 399,- i T Hansen og fåes i flere farver
MicTheCat
MicTheCat Oct 5 '14
Den skal nok monteres i forruden for at virke. Hældningen skal være rigtig og den må ikke rasle rundt da der sidder bevægelsessensorer der bliver forvirret hvis den bare ligger i konsollen. Skal du have en ny så køb den der Conzept hvis du påtænker at bruge den i Tyskland. Er vist den eneste der er godkendt der

/Michael
priess
priess Oct 5 '14

Efter jeres svar har jeg prøvet igen, denne gang mere stationært placeret, og vupti - så virkede den. Dog melder den parkering blot man stopper for rødt, ikke optimalt men acceptabelt

Forummets indlæg er redigeret af priess Oct 5 '14
Bjarni
Bjarni Oct 5 '14

Jacob Jensen er noget lort. Jeg har selv ejet sådan en. Jeg er ikke i tvivl om jeg aldrig køber sådan en igen og har udskiftet mine til Parkone. De virker altid uden problemer og er samtidig meget mere slim.

FrederikC
FrederikC Oct 6 '14

Bjarni jeg er enig, har også selv skiftet fra Jacob Jensen til Parkone.

Kiefer
Kiefer Oct 6 '14

Har også selv en Parkone, valgte model efter hvilke farve bilen har ;-)

Men den virker også ganske fint, lidt svær for kontrolløren at se viser, men som andre skriver, det må være hans problem, tror dog det er nemmere at se i mørke end i dagslys.

/Martin

Comeback
Comeback Oct 7 '14

har også en ParkOne Exclusive FS17 Metal den virker rigtigt godt og så passer den godt til TMS i design :) syntes jeg.