Loading...
dk

Model 3 Standard Range Plus bestilling og leveringsdato | Tesla Forum

PeterE
PeterE Jun 1 '19
Slap nu af, det er lidt trættende at der aldrig er plads til en nuanceret debat med lidt kant. De fleste herinde er lidt frelste og sådan er det. Man kan sagtens elske sin Tesla og være kritisk overfor udvikling i aktiekursen uden at være lakaj for olieindustrien. 
Pas på at sølvpapirshatten ikke bliver lige stram nok...og ja, jeg læser også Motor og synes også at FDM i nogle år var lige kritiske nok - det er vist overstået nu.
P85DK
P85DK Jun 1 '19
Citat fra ap49

Nokia m.fl opdagede heller ikke at de blev overhalet indenom (disruptet) siger man vist i USA, og olieindustrien er næste naturlige offer, men de når vel at diversifisere og investere i Tesla eller andre på vej ;)

Det er vist ikke helt den rigtige sammenligning, for det første da biler ikke er olieindustriens eneste kundekreds :-) Dernæst så er en af de absolut største investorer i Tesla den Saudi Arabiske oliefond, Mercedes en af de første investorer i Tesla, så helt disruption er det vist heller ikke - men det er et smart ord :-)

At Tesla er teknologisk overlegen indenfor EV har vi jo vidst og personligt oplevet i ganske mange år, så der har du ikke fundet noget nyt. Det er jeg overbevist om at aktiemarkedet også har indregnet i den eksisterende kurs med den nedadgående trend. Lige nu er det execution og der er 'Tesla-time' stadig en udfordring.

Men der er lige kommet endnu en artikel til sølvpapirhattene - Car Magazine har i seneste nummer en 7 siders artikel om Model 3 hvor de kører 400 miles. Hvis man kan tåle at læse et par sandheder om samlekvalitet og sædekomfort uden at ty til politianmeldelse, så er det en meget positiv artikel.

Artiklen slutter med:

This is an electric car to truly love.

Tech rich, progressive, quick, quiet, calming - the Model 3 is all of these things. But the smallest Tesla is also the first to really connect driver and driving experience - thank its conventional (rather than air sprung) suspension, more compact size and surprisingly keen steering. Sure the BMW 3 -series maintains a margin of superiority, but that the Tesla is even comparable on dynamics is significant. You can feel smug about driving a Model 3 - and genuinely love driving it.

Kiefer
Kiefer Jun 3 '19

PeterE: FDM falder jo stadig i med udsagn som "nu er diesel renere end benzin" og andet sludder de finder på indernettet...

Man jeg, jeg holder også også stadig FDM bladet, og antallet af artikler om elbiler er da støt stigende. Jeg ærgrer mig stadig over elbilmagasinet GO ikke formåede at overleve.

Og ingen tvivl, det er nu og de næste 2-3 år fre Tesla skal eksekvere ellers kommer de andre buldrende med deres elbiler. Bare se på Mercedes, første skud er netop lanceret og 6-7 modeller mere vil komme inden for de næste 2-3 år med alle typer størrelser. Mercedes har også netop lanceret at den sidste fossildrevne Smart er produceret og det fremadrettet kun vil være en elbil.

Teslas overlegenhed begynder at blive mindre og mindre. Deres ladenetværk er jo også under pres i form af at de vil have betaling fra nye kunder og de kunder kan så begynde at se at andre leverandører også kan konkurrere på pris/kvalitet med ladehastighed og antal ladere.

Noget andet der måske kan få de tyske bilmærker til at øge hastigheden med at få deres modeller på markedet, er den succes Model 3 ser ud til at have fået i Tyskland. Det tror jeg bestemt ikke er noget man ser positivt på, på direktørgangene i hverken Stuttgart eller München.

P85DK
P85DK Jun 3 '19

Apropos execution og Tesla time, så er et skidt signal Elon sender når han siger at vi måske ikke ser Roadsteren i 2020, da den ikke er en prioritet.

Jeg forstår godt hvorfor Tesla gerne vil bruge deres ressourcer på Model 3, Y og Pick-up, men de begyndte altså at tage depositium fra købere på mellem $50.000 - $250.000 tilbage i 2017 med en forventet levering i 2020. Tesla startede ud med 'underpromise and overdeliver' tilbage i 2012 med de første Model S, men efter okt. 2014 så er det ikke helt det mantra der er deres guideline.

Kiefer
Kiefer Jun 3 '19

Jeg tror Tesla mærker konkurrencen. De er tvunget til at få en Model Y  og specielt deres pick-up på markedet inden Ford kommer med deres F150 elbiludgave. Den er jo allerede blevet spottet blot uden nogen indikation af levereringstid.

Man skal huske at F150 er en af USAs mest solgte biler, og af den type amerikanere generelt godt kan lide. Der er en årsag til man ikke ser ret mange med trailer derovre ;)

De biler der udleder så lidt NOx er vel kun de biler der overholder EURO 6D som først bliver et krav i 2020. Men skriver FDM ikke i artiklen at gennemsnittet for de testede dieselbiler var 24mg/km og benzinbilerne i samme test på 8mg/km?

Og tager man konspirationshatten på, ja så viser en tysk test, at en tysk bil er renest...

/Martin 

PerLeth8210
PerLeth8210 Jun 3 '19

Er der stadig ikke leveret en eneste Model 3 SR+ i Aarhusområdet eller ude på Sjælland?

NicklasMD
NicklasMD Jun 4 '19
Citat fra PerLeth8210

Er der stadig ikke leveret en eneste Model 3 SR+ i Aarhusområdet eller ude på Sjælland?

Jeg har fortsat ikke set eller hørt noget om levering af SR+ modellerne.

Heller ikke om der er ankommet nogen til DK endnu, eller hvilke skibe de er med, der er pt. 3 skibe på vej til Belgien.
Når man har bestilt en SR+ og bare venter på opkald/SMS fra Tesla, så er alle informationer om vejen til levering jo yderst interessante :)

Det eneste jeg kan se er at hvis man konfigurerer en ny står der stadig lev. i juni.

makrellen
makrellen Jun 5 '19
Quote from PerLeth8210

Jeg bestilte en Model 3 Standard Range Plus,Black /Black d.14/4 i Aarhus. Opgraderede med træk d 8 Maj. Har endnu ikke fået VIN nummer eller leveringsdato. Andre med en SR+ i pipelinen, der har fået leveret i Aarhus, eller hørt noget om hvor langt Tesla er fra at forsyne EU med Standard Range Plus? Jeg kunne forstå at Tesla på Viborgvej stadig har en fælt stor ordrestabel på Preformance og Long Range, og dem vil Elon jo nok helst sælge først, hvis jeg kender ham ret.

Til info så fik jeg i dag en SMS fra Tesla at min SR+ bliver leveret mellem d. 17 og 30. juni. Jeg bestilte d. 12. april (sort/sort SR+ uden træk).

Forummets indlæg er redigeret af makrellen Jun 5 '19
PerLeth8210
PerLeth8210 Jun 6 '19

Jeg fik også oplyst leveringsperiode i går. Det bliver 17-30 juni i Aarhus.

Model 3 SR+ Black/Black AP med hængertræk.

MikaelH
MikaelH Jun 6 '19

Er der nogen af jer der har fået en SMS, som vil tjekke om I har fået VIN?

Hvis I logger ind på jeres Tesla konto og vælger jeres bil. Så skal i højreklikke (ikke på billedet af bilen) og vælge "Vis kildetekst/vis kilde".

Søg efter "vin": 

Ved det 3. søgeresultat står jeres VIN hvis det er blevet tildelt. Ellers står der nok "null".

NicklasMD
NicklasMD Jun 6 '19

Det 3. sted med VIN: er min ombytnings bil.

4. Derimod har en Tesla VIN nummer...5YJ3E7EA3KF36XXXX

MikaelH
MikaelH Jun 6 '19

Jeg har også fået et VIN, men ikke nogen SMS om leveringsperiode. 
Mit vin er 351xxx, så en smule lavere end dit :)

MikaelH
MikaelH Jun 6 '19

Min bil står i Belgien, og de forventer den er i Danmark i anden halvdel af juni, så det er samme melding som I andre har fået via SMS. 

olerass
olerass Jun 6 '19

Jeg har fået samme melding for min Performance. Den skulle lande i Aarhus mellem 17 og 30 juni. Ser ud til at Aarhus i Juni kommer til at leve op til sit ry som smilets by :)

MikaelH
MikaelH Jun 6 '19
Quote from olerass

Jeg har fået samme melding for min Performance. Den skulle lande i Aarhus mellem 17 og 30 juni. Ser ud til at Aarhus i Juni kommer til at leve op til sit ry som smilets by :)

Bortset fra at du først smiler på vej ud af byen ;) 
De mange leveringer de forsøger at presse igennem inden Q2 slutter, vil alt andet lige betyde nogle kaotiske tilstande, med mange biler og få medarbejdere til at udlevere dem.  

olerass
olerass Jun 6 '19

@MikaelH god pointe. Jeg forventer heller ikke det store på udveringsdagen.

Next-gen Tesla burde tilbyde en "Deliver my car" feature i appen. Så kommer bilen selv hen til dig fra garagen (summon), introducerer sig selv og forklarer dig hvordan du bruger den. Oplagt :P

MikaelH
MikaelH Jun 6 '19

Mine forventninger er i hvert fald helt i bund. Baseret på andres erfaringer, så forventer jeg at leveringstidspunktet bliver rykket minimum 1 gang. Forventer heller ikke at de er "on time" på dagen. Her må påregnes nogle timers ventetid. Bliver i hvert fald nødt til at holde fri den dag. 

Forventer også at der er fejl i min final invoice, som skal rettes på dagen. Eller i hvert fald beløbes der skal betales. Selve fakturaen bliver nok aldrig opdateret. 

Forventer heller ikke at de har et Type2 kabel, som ellers følger med bilen. 
Forventer heller ikke at jeg kan få kontakt til leveres teamet før levering, hvis jeg nu har et ønsket om at afhente en anden dag. 

Generelt er der bare rigtig mange ting, hvor det har vist sig at der er plads til forbedring. Jeg er en Tesla fanboy og overlever nok denne sub-par oplevelse, men det er et område som de skal have bedre styr på hvis de for alvor har tænkt sig at appellerer til den personen der normalt køber en Audi, BMW, Mercedes etc. 

Jenskh
Jenskh Jun 6 '19

Gad vide om det kun er SR+ der kommer i denne sending. Jeg har en bestilling på en LR RWD i Rød med træk og jeg hører intet :-(

Jeg havde egentligt troet at jeg ville få den en gang i juni siden da de skal have så mange biler som muligt ud over rampen for at lave gode salgstal for Q2-19. Måske det kan nås endnu.

BTW står der i vis sidens kildekode "VIN":"VIN", når der tilsyneladende ikke er tildelt et VIN endnu

Forummets indlæg er redigeret af Jenskh Jun 6 '19
olerass
olerass Jun 6 '19

@Jenskh, det er det ikke. Min Performance er efter sigende også i sendingen, så jeg vil antage det er et generelt mix af modeller. Der kan godt gå op til 2 mdr fra bestilling til du hører noget. Jeg hørte først noget efter 1.5 måneder.

Forummets indlæg er redigeret af olerass Jun 6 '19
MikaelH
MikaelH Jun 6 '19

@Jenskh

Jeg bestilte en LR RWD i rød d. 14/4. 

Jeg rykkede flere gange Tesla for en status, da andre der havde bestilt efter mig (i en anden konfiguration) fik leveret bilen, uden at jeg havde hørt noget.

Fik email til leveringsteamet i Holland via forummet for 14 dage siden, og skrev til dem. Efter et par dage blev jeg ringet op. Hun sagde at min bestilling ikke kunne leveres før september, men tilbød at opgradere mig til 19" fælge, og så kunne den leveres i juni. Jeg bad hende bekræfte hvad det ville betyde for prisen, og det ville hun undersøge. Da jeg ikke havde hørt noget senere på aftenen, skrev jeg en ny mail, og fik nu et auto-reply om at hun var gået på ferie og først kom tilbage 1 uge senere. 
Da hun kom tilbage var eneste løsning at opgradere til både træk og 19" fælge. 

Har lige fået en sms med besked om levering d.15. Men ved stadig ikke hvad prisen ender på.

Forummets indlæg er redigeret af MikaelH Jun 6 '19
Sider: « 1 2 3 4 5 »