Loading...
dk

Import av Model 3 LR AWD FSD fra Norge | Tesla Forum

TM3Norge
TM3Norge Jun 1 '19

Hei. Jeg har en Model 3 Long Range AWD med FSD som jeg tenkte jeg skulle prøve å få solgt i Danmark. Jeg har lest litt på forumet om at det kanskje ikke lønner seg for dansker å importere fra Norge i og med at Norge ikke er et EU-land og at det derfor ikke lønner seg å kjøpe bilen fra Danmark.

Jeg forsøker å lese meg opp på skat sine sider om import, men det er ikke så lett å forstå seg på. Hva vil told, moms og avgifter være på bilen min om den selges til en danske? Er det avhengig av salgssummen?

Jeg håper å få solgt bilen for 500 000 kr. Som ny koster den 541 000 kr. 

TM3Norge
TM3Norge Jun 2 '19
Er reg.avgiften i spennet mellom 200-350 000 kr for import fra Norge???

Forummets indlæg er redigeret af TM3Norge Jun 2 '19
TM3Norge
TM3Norge Jun 2 '19
Åja. Man får et «indfasingsfradrag» og el-bundfradrag. Da havner reg.afg. på 9-13 000 kr :)
TM3Norge
TM3Norge Jun 2 '19
Men 35 % told og moms er et problem...
TM3Norge
TM3Norge Jun 2 '19
Hvilken versjon E3rbb1ln? Performance? Den ligger på ca. 2500 kr i afgift
koden
koden Jun 2 '19
Citat fra TM3Norge Men 35 % told og moms er et problem...

--------------

Ja du skriver det selv.. den dør vist der :-)
Johannelund
Johannelund Jun 2 '19
@tm3norge
Ja EU har 10% import told på biler fra 3 lande og derefter 25% moms = 35% så det er vel ikke være end hvis den kom fra usa
Kiefer
Kiefer Jun 2 '19

er det ikke sådan at man først lægger 10% told oven i, og derefter lægger 25% moms oven på det samlede beløb?

Så er det jo reelt mere end de 35%.

Det eneste tidspunkt det har kunnet betale sig at hente en Tesla i Norge var i oktober/november 2013. Den gang var den norske krone faldet ganske betragteligt og Tesla havde ikke justeret priserne i Norge, hvorfor en Tesla i Norge på det tidspunkt var pænt billig, selv med told og moms. 

Men det ændrede sig i slutningen af november 2013 da Tesla justerede de norske priser gevaldig op...

Johannelund
Johannelund Jun 2 '19
@kiefer
Først import told derefter 25% moms, ja det sker på alle biler der er importeres fra 3 lande, også de biler der kommer fra USA hvis de kommer som en hele biler, dog omgår Tesla det ved at sende biler til EU i samlesæt, dvs undervogn incl batteripakke, for sig og resten af bilen for sig, det er det der sker i Holland, jeg meter at have læst at importtolden på reservedele er 6,25 %
TM3Norge
TM3Norge Jun 2 '19

Er det riktig? Først 10% av salgssummen og deretter 25% på det samlede beløpet??? Det er katastrofe.

koden
koden Jun 2 '19

Ja DK afgifter, moms o.s.v. er katastrofe for de danskere der kører i andet end minibiler :-)

P85DK
P85DK Jun 2 '19
Citat fra TM3Norge

Er det riktig? Først 10% av salgssummen og deretter 25% på det samlede beløpet??? Det er katastrofe.

Ja for dig hvis du troede kunne score en lille gevinst ved at sælge den i Danmark :-)

Kiefer
Kiefer Jun 2 '19

Ellers er det jo blot at få Norge meldt ind i EU, så undgår I de 10% told ;)

/Martin

PeterE
PeterE Jun 3 '19

Glem det, det er umuligt at lave et regnestykke der hænger sammen. Sælg den i Norge istedet.

ejsing
ejsing Mar 20

NOK er nu 0,6 overfor DKK, så i dag havde M3'eren været 90.000 billigere i danske kroner end i juni 2019.

baldur
baldur Mar 20

Hmm står Tesla overfor et massivt kurstab her eller har de på en eller anden måde kurssikret? Jeg tænker der er en masse normænd der sikkert står i kø for at få leveret deres Tesla til en aftalt pris i norske kroner. Det er bare ikke så meget værd når betalingen konverteres til USD og sendes til USA.

ejsing
ejsing Mar 21

Det kan blive dyrt for Tesla. P.t. kan man få en Model 3 i Norge for 340.000 danske kr inkl. told og moms.

bskaarup
bskaarup Mar 21

Husk at man ikke betaler moms og kun 2.400 NOK i afgift i Norge. Så forskellen er ikke så stor som det umiddelbart kunne se ud til.

ejsing
ejsing Mar 21
Hvis man ganger den norske pris med 1,375, kan man stadig får en Model 3 SR+ for 340.000 dkk.
PeterE
PeterE Mar 21
Og alt det her er fuldstændig uinteressant for alle andre end Tesla :) Som dansker er det stadigvæk ikke interessant pga told og moms, og som nordmand er det jo bare hverdag.
Sider: 1 2 3 »